[CIP] Linuxization

Status
Niet open voor verdere reacties.

Attila94

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Mijn tweede casemod alweer, ookal is mijn Wood-PC nog niet eens af. De laatste tijd was ik een beetje inactief op helpmij.nl, en heb de updates van mijn Wood-PC gewoon brutaal doorgelinkt naar casejunkies.com, mijn excuses daarvoor:o:D

Back2topic...

Waarom nu alweer een tweede mod?
Ik word soms echt zat om met hout te werken, en ik wilde weer eens wat andere technieken/materiaal uitproberen. Een maand geleden kreeg ik ook een volledig systeem in handen, waarvan de kast erg moddable was, vond ik zelf:)

Waarom Linuxization?
Simpel, omdat er Ubuntu op draait. Het is mijn eerste PC met Ubuntu, en dus is er een 'Linuxizatie' gaande. En dat vond ik wel een passende naam hiervoor.

Wat is mijn doel?
Alweer een budget-mod. Omdat ik casemodden wel leuk vind, maar het ook wel zonde vind om honderden euro's stuk te gooien aan een pc die ik waarschijnlijk toch niet veel ga gebruiken.

Waar ga ik dat ding voor gebruiken?
Als tweede computer. Gewoon wat kleine spelletjes op draaien, ik weet niet of TM Nations erop draait, of Quake III. En voor downloads.

To-do-list:
- Kast leeghalen --> Done
- Window uitzagen --> Mee bezig
- Kast zwart verfen --> Bijna klaar
- Fan-hole uitzagen --> Binnenkort
- Linker-binnenkant spuiten --> Binnenkort
- Front-USB en CFFL-controller bouwen --> Done
- Frontje weer in elkaar steken --> Binnenkort
- Spiegel graveren --> Binnenkort
- Casefeet maken --> Binnenkort
- Het bij Azerty bestelde spul monteren + alles aan elkaar solderen --> Binnenkort
- Computer weer in elkaar zetten --> Binnenkort
- Kabels verbergen --> Binnenkort
- HDD-koeler stiller maken (dat ding maakt nu echt een herrie:shocked: )

Genoeg ge***, tijd voor foto's

Frontje.JPG

Orgineel frontje

HDD-koeler.JPG

HDD-koeler

Vorm%20window.JPG

Vorm van de window, op het moment al uitgezaagd, bezig met afwerking

primer.JPG

Hier was alles nogmaar in primer

usb_dinges776.png

En mijn zelfgemaakte front-USB poorten + 'fancontroller'. Geen aanmerkingen over de paintjob graag, dat is nog lang niet klaar op die foto :P

Meer foto's en een update komen waarschijnlijk donderdag, dan heb ik mijn spul van Azerty waarschijnlijk ook al binnen:)

117d1213720684-cip-linuxization-azerty.jpg

De bovenste 4 en de laatste zijn voor mijn andere pc;)

EDIT: Ik gelu l nou echt zo'n lelijk woord?:P:rolleyes:

Laatst bewerkt:
die HDD-koeler is zoo fantastisch!! werkt ie ook op 12 volt?
trouwens kan het dat ik deze casemod al op een andere site heb gezien?
weet niet meer welke.
cj
bep
...

CreaBea!

Ben benieuwd knul :thumb:.

(de laatste afbeeldingen doen het niet trouwens)

die HDD-koeler is zoo fantastisch!! werkt ie ook op 12 volt?
trouwens kan het dat ik deze casemod al op een andere site heb gezien?
weet niet meer welke.
cj
bep
...

ik heb deze case inderdaad ook al eerder gezien:S maar volgesnmij stond hij ergesn op hardware.info

athilla!!! heb jij 2 accounts aangemaakt of zit jij nu gewoon iemands anders ideen hier te posten?? want ik zie bij de vorige casemod "wood case' dat de topicstarter The bam heet en hier heet ie athilla

Deze casemod is alleen van mij, wie het niet gelooft kan het komen bekijken, mijn adres is A... geen goed plan:p Hij staat inderdaad op casejunkies.com en ook nog op BeP, op Hardware.info niet. De HDD-koeler werkt idd op 12 volt, gewoon molex connectortje
...
...

okeej opheldering in het probleem..
de zon die de wolken verdrijft...

maargoed draaien die fan's dan niet maar half zo snel (--> nadeel)
maar dan zijn ze natuurlijk wel stiller (--> voordeel)

Voor de mensen die het nog steeds niet snappen: dit is mijn enige account op helpmij.nl en dit is mijn Wood-PC http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=339033

Dus IK ben 1 persoon, ik heb ZELF bijde cases gemod, en ik ben NIET aan het opscheppen met iemand ander's foto's. Nog iemand die me ergens mee wil beschuldigen??

@ Computer fan: Op een van de vele tutorials op casejunkies.com staat hoe je fans stiller kunt maken, namelijk een druppeltje olie op de as. Als dat nog steeds niet helpt ga ik ze misschien op 5 volt laten draaien. Maar dat is echt pas het laatste stap, daar ben ik nog lang niet:p Het spul van Azerty krijg ik trouwens vrijdag pas.:confused:

Voor de mensen die het nog steeds niet snappen: dit is mijn enige account op helpmij.nl en dit is mijn Wood-PC http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=339033

Dus IK ben 1 persoon, ik heb ZELF bijde cases gemod, en ik ben NIET aan het opscheppen met iemand ander's foto's. Nog iemand die me ergens mee wil beschuldigen??

@ Computer fan: Op een van de vele tutorials op casejunkies.com staat hoe je fans stiller kunt maken, namelijk een druppeltje olie op de as. Als dat nog steeds niet helpt ga ik ze misschien op 5 volt laten draaien. Maar dat is echt pas het laatste stap, daar ben ik nog lang niet:p Het spul van Azerty krijg ik trouwens vrijdag pas.:confused:

drupje olie is idd wel handig. maar op 5 volt is echt traag en dan zeker al voor 2 fan's :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan