• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij datum herhaald aantal dagen optellen, en daarbij 29 febr. uitsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Ik werk met een kalender van 260 dagen. Nu wil ik een lijst maken van iemands verjaardagen gedurende zijn hele leven. Dus vanaf de geboorte voor elk volgend jaar 260 dagen optellen bij de geboortedatum. Er mag echter geen rekening worden gehouden met schrikkeljaren. Dus elke 29ste februari moet bij die optelling worden uitgesloten.

Is er iemand die hier een oplossing voor zou weten?

Vriendelijke groet
Marij

Ik werk met een kalender van 260 dagen. Nu wil ik een lijst maken van iemands verjaardagen gedurende zijn hele leven. Dus vanaf de geboorte voor elk volgend jaar 260 dagen optellen bij de geboortedatum. Er mag echter geen rekening worden gehouden met schrikkeljaren. Dus elke 29ste februari moet bij die optelling worden uitgesloten.

Is er iemand die hier een oplossing voor zou weten?

Vriendelijke groet
Marij

Ik neem aan dat je uitgaat van werkdagen (52 * 5 = 260).
Waarom dan geen lijst waarin uitsluitend de jaartallen veranderen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

He, dat klinkt bekend;)

Maar ik weet niet meer precies hoe het zat met die maja / tzolkin kalender. Als ik een datum +260 doe, en dan uitkom op 29-2, moet er dan 28-2 of 1-3 getoont worden?

He, dat klinkt bekend;)

Maar ik weet niet meer precies hoe het zat met die maja / tzolkin kalender. Als ik een datum +260 doe, en dan uitkom op 29-2, moet er dan 28-2 of 1-3 getoont worden?

In dit geval wordt het 1 maart. Gewoon doen alsof 29 febr. niet bestaat.
Groet Marij

Met in B1 de geboortedatum, de volgende formule in B2 voor de 1e verjaardag:
Code:
=ALS(REST(JAAR(B1+260);4)=0;ALS(EN(DATUM(;MAAND(B1+260);DAG(B1+260))<320;DATUM(;MAAND(B1+260);DAG(B1+260))>59);B1+260+1;B1+260);B1+260)
Hierna kan je de formule doortrekken naar beneden voor de volgende verjaardagen.

Ik neem aan dat je uitgaat van werkdagen (52 * 5 = 260).
Waarom dan geen lijst waarin uitsluitend de jaartallen veranderen.

Nee Roncancio, het heeft niets met werkdagen te maken, maar met de Tzolkin, een Maya kalender. Toch bedankt voor je reactie.
Vriendelijke groet Marij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan