Dualbooten: Vista en Leopard

Status
Niet open voor verdere reacties.

caryntjen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Ik heb vista geherinstalleerd en ik heb ook aitkosv1.0i r3 op dvd gezet en start opnieuw op cd-rom laat en aitkos vind geen enkele partitie.
Heb verschillende partities aangemaakt, NTSC en FAT32 (ook niet toegekend). Ik denk dat ik gewoon iets verkeerd doe met de partities maar kweet niet wat.
Iemand enige help. Ik heb vista zelf gebruikt voor partities aan te maken (via computer->beheren->schijfbeheer) ook heb ik geprobeerd het te doen met Paragon Partition Manager 9.0 Professional.

De dvd laat dus maar dan om de setup toe te passen vraagt hij op welke partitie hij de instalatie moet doen, maar vind geen. Dan ga ik naar Utilities->Disk Utility en ook daar vind hij geen enkele partitie. Iemand enig idee, alvast bedankt!
Alvast bedankt voor de hulp!

het probleem bevind zich dus bij het installeren van leopard op een pc?
Ik wist niet dat het allemaal al zo makkelijk was om dat nu al te doen :P

wel dat het omgekeerd goed mogenlijk was op een mac dan :P

Ik denk dat het gewoon het probleem is dat leopard andere bestandsystemen nodig heeft om leopard te installeren, welke weet ik echter niet...

ofwel zou je ook naar drivers kunnen zoeken voor leopard met ntfs en fat 32 maar hoe dat allemaal werkt voor Mac osx weet ik allemaal niet.

Ik hoop dat ik je al iets verder heb kunnen helpen :thumb:

dus het loopt bij jou al mis bij de eerste stappen?
---
ik denk namelijk bij wat ik ervan verstaan heb, dat je geen bestandstype aan je partitie moet geven maar dat het gewoon vrije ruimte moet zijn, dus ik zou die partities die je aangemaakt hebt gewoon formateren en nog eens proberen.

Ik denk toch dat ze dat bedoelen met unallocated, maar mijn engels is ook niet zo schitterend ;P

Laatst bewerkt:
dus het loopt bij jou al mis bij de eerste stappen?
---
ik denk namelijk bij wat ik ervan verstaan heb, dat je geen bestandstype aan je partitie moet geven maar dat het gewoon vrije ruimte moet zijn, dus ik zou die partities die je aangemaakt hebt gewoon formateren en nog eens proberen.

Ik denk toch dat ze dat bedoelen met unallocated, maar mijn engels is ook niet zo schitterend ;P

Nja dat heb ik dus geprobeerd :), ma omdat dat niet lukte heb ik NTFS en FAT32 gebruikt.
Maar het lijkt dat er problemen zijn met mijn SCSI hdd, iemand zei me dat dat het probleem is en dat ik dan iets moe doen, maar ben dat nog aan het uitzoeken, het zou iets met juiste "kext" zijn ofzoiets.

ja sorry, met die "kext" kan ik je ook niet helpen :P

ik zou niet weten wat het is :D

ja sorry, met die "kext" kan ik je ook niet helpen :P

ik zou niet weten wat het is :D

Nja kheb dus ondervonden dat SCSI hellemaal niet ondersteund wordt... dusjah, enkel sata en ide en sata2 dusjah, toch bedankt

wel graag gedaan :D ;)

---
maar wil je dit dan wel markeren als opgelost aub :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan