Windows Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

noxaatje

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2008
Ik heb tijdje geleden Windows Vista Home Basic geinstaleerd, ( N ) versie ofzo.

en toen wou ik liedjes afspelen in windows media player en zag tot mijn verbazing dat hij er opstond maar echt de raarste versie ooit en als ik hem starte deed hij niks.

Ik download Windows media player 11 en drukte ik op installeer en krijg ik dit ( Kijk onderin ) maar het probleem is dat ik helemaal geen windows media player meer heb dus hoe kan er dan geen update zijn??

Ik zoeken op het internet maar er is geen duidelijke info over te vinden.

Heb geprobeerd versie 12 beta te downloaden zelfde resultaat en versie 10 en 9 ook het zelfde en toen versie 7.1 ofzo maar die kan niet op vista.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg
Noxaatje

windowsmediaplayerej1.jpg

Wat probeer je WMP 11 te installeren ??
Hoeft niet WMP11 staat standaart op Windows Vista

Wat probeer je WMP 11 te installeren ??
Hoeft niet WMP11 staat standaart op Windows Vista

Dat is nou het rare hij staat er niet op, er stond een versie op met een heel ander wmp logotje iets met zwart en als k hem opstarten zei hij Windows media player is not installed right and must be reinstalled, do you want to install the player from the microsoft website

Laatst bewerkt:
Mag ik misschien vragen waarom je voor een N-versie van het Vista-systeem kiest aangezien die net gemaakt zijn om windows media player niet te hebben? :confused:

Wel, één of andere gerechtelijke uitspraak heeft ooit bepaald dat Microsoft zijn besturingssystemen ook moet aanbieden in een versie zonder WMP. Ze hebben bij de N-versies dus WMP expliciet uit het systeem gegooit. "BluRay", die eerder antwoordde in dit topic, zat dus fout.

U kunt misschien dit artikel omtrent WMP-alternatieven eens bekijken.

De logica zou veronderstellen dat je alsnog WMP zou moeten kunnen installeren, maar de moeilijkheid werkt een beetje in twee richtingen. WMP is namelijk niet zomaar even een programma, maar echt een onderdeel van het besturingssysteem. Daarom ook dat er zoveel heisa rond was.

Ik hoop alleszins dat een alternatief voor WMP je ook tevreden kan stellen?

Bedankt voor de duidelijkheid,

Zou ik anders een andere versie van Vista moeten instaleren want met winamp opent hij niet altijd alles

Wel het probleem van niet alles openen, kan vaak ook opgelost worden door een goed codecpack te installeren. In de link van die alternatieven staat bvb het k-lite codec pack vernoemd. Het is het proberen waard uiteraard. Let wel op dat dat codec pack Media Player Classic installeert, hetwelk niet nodig is als je reeds Winamp hebt. Gelukkig kun je tijdens de installatie van het codec pack kiezen welk type installatie je wil. In het keuzelijstje staat dan ook ergens "without media player classic".

Een nieuwe Vista aanschaffen voor dit alles lijkt me niet nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan