Draadloos internet beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

diegiebeet

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Heb sinds vandaag een fritz!box (Fon WLAN 7170) en wil de verbinding optimaal beveiligen.
Nu heeft het ding een network key (WPA) die onderop het apparaat staat. Is dat op zich veilig genoeg??

Wat zou ik verder kunnen doen om de veiligheid te vergroten (lees: toegang tot modem en mijn pc beperken)

groeten

WPA is prima, als het apparaat WPA2 ondersteund is dat nog beter. Wel zou ik de standaard key vervangen door iets wat je zelf verzint. Vaak zijn de keys een bepaalde combinatie, en soms is dat makkelijk te achterhalen.

WPA is prima, als het apparaat WPA2 ondersteund is dat nog beter. Wel zou ik de standaard key vervangen door iets wat je zelf verzint. Vaak zijn de keys een bepaalde combinatie, en soms is dat makkelijk te achterhalen.

Volgens instellingen is de netwerkverificatie WPA2-PSK en de gegevenscodering AES.

Prima zo?

Nou, dan staat ie standaard al behoorlijk veilig.

bedankt, vraag is opgelost !

Graag gedaan, dit is inderdaad het veiligste wat er is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan