PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dazzl

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2005
Hallo iedereen!

Ik heb nu al een paar weken last van mijn computer. Hij valt namelijk na een bepaalde tijd uit. Aangezien ik totaal niet met computers overweg kan, dénk ik dat het te maken heeft met een besturingssysteem :). Dit kan uiteraard ook fout zijn...Anyway, hier de details:

Bij de volgende programma's valt de computer uit. De tijd waarin de computer uitvalt varieert van 2 tot 10 minuten.

- Frostwire (soort Limewire, een download programma dus)
- WMP of Winamp. Echter, de pc valt alleen uit als ik een radiostation beluister over internet.
- Het kijken van filmpjes etc. op internet. De computer valt vooral uit bij veoh.com en youtube/video.google.nl.

Dat was het zo'n beetje. De computer is nu al een paar jaar oud, misschien dat het ouderdom's kwalen zijn? Anyway, ik zou graag jullie mening willen horen van wat er nou precies mis is met de computer, en hoe ik het kan oplossen (ik ga sowieso de pc deze week helemaal opnieuw opstarten (windows opnieuw installeren etc.)).

specifieke gegevens van de pc:

- Pentium 4, CPU 3.20 GHz
- adaptertype: MEDION RADEON X740XL, geheugengrootte is 128 MB.

Ik kon de gegevens van de videokaart en het geheugen zelf niet vinden. Er staat me bij dat de videokaart eentje van 32MB was en het geheugen 1024 MB was.

Ik zou het erg waarderen als iemand dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft!

Bvd, Steven

je hebt het probleem alleen met de 3 bovenstaande opgenoemd zaken?
Bij de volgende programma's valt de computer uit. De tijd waarin de computer uitvalt varieert van 2 tot 10 minuten.

- Frostwire (soort Limewire, een download programma dus)
- WMP of Winamp. Echter, de pc valt alleen uit als ik een radiostation beluister over internet.
- Het kijken van filmpjes etc. op internet. De computer valt vooral uit bij veoh.com en youtube/video.google.nl.

dat zijn dus enkel zaken over het internet...

heb je uitroeptekens bij je apparaatbeheer?

en het je ook al eens gescand op virussen met je antivirus en op spyware met bijvoorbeeld een heel goed programmatje superantispyware?

Maak je kast is open en verwijder het stof voorzichtig met een kwastje..

Teveel stof kan het probleem ook zijn!

Dan zou het aan de temperatuur liggen en bij het uitvallen van een pc denk ik ook meteen daaraan. Maar dan is het interessant om de temperaturen in de gaten te houden met een programma als speedfan...

Bovendien moet je eens kijken in het systeemlogboek om te zien of er een fout staat gemeld rond de tijd dat je pc uitviel...

Rechtermuisklik op 'deze computer' ---> beheren ---> logboeken ---> systeem

@ Jelpot,

ik denk niet dat het aan het internet ligt. Als ik op msn ben heb ik er geen last van, evenals ik gewoon op het internet surf...
Bovendien check ik mijn pc wekelijks op virussen met spysweeper, ad-aware, E-trust antivirus en Hitman PRO. Nog nooit wat gevonden :).

@ Levenloos,

daar zat ik ook al aan te denken ja. Laatste keer dat ik in de kast keek was..ehm..nou nooit eigenlijk. Ik denk dat het daar aan ligt.

@ vis ta,

bedankt voor de tip, ik zal het programma zsm downloaden om te kijken op hoeveel graden hij nou precies zit!

Maar het is dus overbodig om een nieuwe grafische kaart te halen en Windows XP opnieuw te installeren?

Groeten, Steven.

@ Jelpot,

ik denk niet dat het aan het internet ligt. Als ik op msn ben heb ik er geen last van, evenals ik gewoon op het internet surf...
Bovendien check ik mijn pc wekelijks op virussen met spysweeper, ad-aware, E-trust antivirus en Hitman PRO. Nog nooit wat gevonden :).

@ Levenloos,

daar zat ik ook al aan te denken ja. Laatste keer dat ik in de kast keek was..ehm..nou nooit eigenlijk. Ik denk dat het daar aan ligt.

@ vis ta,

bedankt voor de tip, ik zal het programma zsm downloaden om te kijken op hoeveel graden hij nou precies zit!

Maar het is dus overbodig om een nieuwe grafische kaart te halen en Windows XP opnieuw te installeren?

Groeten, Steven.

Jah!! Kijk eerst maar of er veel stof inzit en haal dat eruit! Hou je tempraturen in de gaten..

Als dit allemaal niet werkt kan je nog is een herinstallatie van xp beginnen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan