Hallo Allemaal,
Ik zit met een probleem waarmee ik al een paar dagen aan het stoeien ben.
Het gaat om het volgende:
Ik heb de volgende 4 Harde schijven in mijn pc:
WD 80 GB 7200 RPM 8 cache
Maxtor 250 GB Diamondmax 21 7200 RPM 8 cache
WD 320 GB 7200 RPM 8 cache
Samsung 500 GB 7200 RPM 16 cache
Ik moest om de hierboven genoemde Maxtor harde schijf te kunnen plaatsen een behuizing kopen zodat ik hem in een 5,25 inch bay kon schroeven dus ik ben aan het installeren gegaan met 3 harde schijven aangezien ik een paar dagen geleden Windows opnieuw heb geinstalleerd. Vandaag is die 5,25 inch bay binnengekomen ik de HD er snel inschroeven en ik gooi hem op een vrije sata poort(ik heb 6 SATA poorten 2 daarvan zijn minder snel maar die gebruik ik niet) het probleem: Hij herkent hem wel in de BIOS maar niet in Windows Vista toen ik hem aansloot kon ik er heel ff inkomen maar nu niet meer. In Apparaatbeheer geeft hij ook een uitroepteken ervoor:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.
Apparaatbeschrijving:
MAXTOR STM3250820AS ATA Device
Hardware ID:
IDE\DiskMAXTOR_STM3250820AS_____________________3.AAE___
IDE\MAXTOR_STM3250820AS_____________________3.AAE___
IDE\DiskMAXTOR_STM3250820AS_____________________
MAXTOR_STM3250820AS_____________________3.AAE___
GenDisk
Ik heb met Driver Detective geprobeerd de driver te vinden die vind hem niet, ook heb ik de SATA/IDE driver van me moedebord opnieuw geinstalleerd dit mocht ook helaas niets uitmaken. Ik heb voor de zekerheid maar de schijf van me besturingssysteem op SATA poort 1 gedaan en de 320 GB van WD op SATA poort 2 de Samsung 500 GB op SATA 3 en de 250 GB van Maxtor op SATA 4 dit mocht verder ook niets uit maken ook heb ik in schijfbeheer gekeken(waar je harde schijven kan toewijzen) ook daar vind die hem niet. Op deze harde schijf heeft voorheen een besturingssysteem opgestaan alleen heb hem geformat.
De configuratie van me PC:
Gigabyte P35-DS
Intel Core2Duo E6750 2,66 GHz
Nvidia Geforce 8600 GTS 256 MB
DVD Brander van Sony
Cardreader
450 watt Voeding
4x 1024 MB G.E.I.L. geheugen DDR2 800 MHz 4-4-4-12
Ik hoop voldoende informatie te hebben gegeven. En hoop dat jullie mij verder kunnen helpen alvast bedankt!
EDIT: In de BIOS staat de boot priorty van me HD's ook goed dus hetzelfde als hoe ik ze heb aangesloten op de SATA poorten
Ik zit met een probleem waarmee ik al een paar dagen aan het stoeien ben.
Het gaat om het volgende:
Ik heb de volgende 4 Harde schijven in mijn pc:
WD 80 GB 7200 RPM 8 cache
Maxtor 250 GB Diamondmax 21 7200 RPM 8 cache
WD 320 GB 7200 RPM 8 cache
Samsung 500 GB 7200 RPM 16 cache
Ik moest om de hierboven genoemde Maxtor harde schijf te kunnen plaatsen een behuizing kopen zodat ik hem in een 5,25 inch bay kon schroeven dus ik ben aan het installeren gegaan met 3 harde schijven aangezien ik een paar dagen geleden Windows opnieuw heb geinstalleerd. Vandaag is die 5,25 inch bay binnengekomen ik de HD er snel inschroeven en ik gooi hem op een vrije sata poort(ik heb 6 SATA poorten 2 daarvan zijn minder snel maar die gebruik ik niet) het probleem: Hij herkent hem wel in de BIOS maar niet in Windows Vista toen ik hem aansloot kon ik er heel ff inkomen maar nu niet meer. In Apparaatbeheer geeft hij ook een uitroepteken ervoor:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.
Apparaatbeschrijving:
MAXTOR STM3250820AS ATA Device
Hardware ID:
IDE\DiskMAXTOR_STM3250820AS_____________________3.AAE___
IDE\MAXTOR_STM3250820AS_____________________3.AAE___
IDE\DiskMAXTOR_STM3250820AS_____________________
MAXTOR_STM3250820AS_____________________3.AAE___
GenDisk
Ik heb met Driver Detective geprobeerd de driver te vinden die vind hem niet, ook heb ik de SATA/IDE driver van me moedebord opnieuw geinstalleerd dit mocht ook helaas niets uitmaken. Ik heb voor de zekerheid maar de schijf van me besturingssysteem op SATA poort 1 gedaan en de 320 GB van WD op SATA poort 2 de Samsung 500 GB op SATA 3 en de 250 GB van Maxtor op SATA 4 dit mocht verder ook niets uit maken ook heb ik in schijfbeheer gekeken(waar je harde schijven kan toewijzen) ook daar vind die hem niet. Op deze harde schijf heeft voorheen een besturingssysteem opgestaan alleen heb hem geformat.
De configuratie van me PC:
Gigabyte P35-DS
Intel Core2Duo E6750 2,66 GHz
Nvidia Geforce 8600 GTS 256 MB
DVD Brander van Sony
Cardreader
450 watt Voeding
4x 1024 MB G.E.I.L. geheugen DDR2 800 MHz 4-4-4-12
Ik hoop voldoende informatie te hebben gegeven. En hoop dat jullie mij verder kunnen helpen alvast bedankt!
EDIT: In de BIOS staat de boot priorty van me HD's ook goed dus hetzelfde als hoe ik ze heb aangesloten op de SATA poorten