hoe kom ik in de nieuwsgroepen van een eweka server

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierke1962

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
ik heb altijd gedownload met de nieuwsgroepen van mijn provider. met het programma newsleecher en ftd. werkt perfect. ik zoek echter iets wat ik hier niet tegenkom dus heb ik eens voor de proef eweka genomen.

hoe kom ik er nu achter wat deze server allemaal te bieden heeft. als ik ftd activeer zie ik hetzelfde als zonder eweka. in ftd kun je ook geen instellingen doen om op een eweka server te zoeken. heb in newsleecher de server van eweka ingevoerd maar ja , deze is alleen maar om te downloaden. het zou toch zo moeten zijn dat ik op de server van eweka moet kunnen zoeken in veel meer nieuwsgroepen dan dat mijn provider ondersteunt. of is het zo dat de alt.binaries..... nieuwsgroepen alles is. dan vraag ik mij af wat een pay server voor doel heeft.
of begrijp ik het helemaal verkeerd.

graag hulp

Het voordeel van een Pay Server is de retentietijd die meestal vele malen langer is dan via de provider.
Ook de snelheid is met een Pay Server groter, omdat er bij de nieuwsgroepen bij de provider nogal geknepen wordt.

Vindt je dit allemaal niet belangrijk, kan je net zo goed uit de nieuwsgroepen via je provider blijven downloaden.

Het voordeel van een Pay Server is de retentietijd die meestal vele malen langer is dan via de provider.
Ook de snelheid is met een Pay Server groter, omdat er bij de nieuwsgroepen bij de provider nogal geknepen wordt.

Vindt je dit allemaal niet belangrijk, kan je net zo goed uit de nieuwsgroepen via je provider blijven downloaden.

is dit het enigste verschil? zijn de alt.binaries..... nieuwsgroepen de enigste of zijn er nog ergens te vinden.

Laatst bewerkt:
Dit is wel het belangrijkste verschil ja.

Per provider kan het wel eens iets verschillen welke nieuwsgroepen er aangeboden worden, maar meestal worden de meeste binaries wel aangeboden, dus dat verschilt niet veel met een Pay Server.

Dit is wel het belangrijkste verschil ja.

Per provider kan het wel eens iets verschillen welke nieuwsgroepen er aangeboden worden, maar meestal worden de meeste binaries wel aangeboden, dus dat verschilt niet veel met een Pay Server.

Eigenlijk is dat niet helemaal waar.
De alt.binaries.xxxxxx worden wel door de meeste providers ondersteunt, maar lang niet allemaal. Tevens zijn er een heleboel alternatieve groepen waar echt veel te vinden is die niet ondersteunt worden door "gewone"providers. tevens is natuurlijk de compleetheid (is dat wel een woord?) bij pay servers vele malen hoger dan bij de internet provider... en dan heb ik nog niet gesproken over de retentie tijd...

Al bij al is het wel zeer aan te raden om over te stappen naar Eweka (of een andere payserver..wil hier geen reclame maken) al is het alleen maar om rustig op het gemak te kunnen downloaden.

kijk eens op www.binaries4all.nl voor een compleet overzicht

Eigenlijk is dat niet helemaal waar.
De alt.binaries.xxxxxx worden wel door de meeste providers ondersteunt, maar lang niet allemaal. Tevens zijn er een heleboel alternatieve groepen waar echt veel te vinden is die niet ondersteunt worden door "gewone"providers. tevens is natuurlijk de compleetheid (is dat wel een woord?) bij pay servers vele malen hoger dan bij de internet provider... en dan heb ik nog niet gesproken over de retentie tijd...

Al bij al is het wel zeer aan te raden om over te stappen naar Eweka (of een andere payserver..wil hier geen reclame maken) al is het alleen maar om rustig op het gemak te kunnen downloaden.

kijk eens op www.binaries4all.nl voor een compleet overzicht

Dat had ik deels 2 berichtjes naar boven ook al beschreven.

ewaka is een goede provider ik zit er al er ongeveer 5 jaar en bevalt me goed

Maar dat was in 2008, kortom oude topics mogen met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan