nieuwe pc aanschaffen voor Vista??

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloeswitjes

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Ik heb nu een AMD Athlon 3200+ (kloksnelheid 1,10 Ghz, 512 MB)
Hij wordt met de dag trager, maar een keer opnieuw windows installeren en meuk verwijderen zou vast helpen.
Als ik toch windows opnieuw moet gaan installeren wil ik eigenlijk wel meteen overstappen naar Vista. Ik zou er denk ik wat RAM bij moeten plaatsen, maar dat kan nog.
Wat ik me afvraag is of het niet beter is om nu een nieuwe pc te kopen? En wat raden jullie aan om te kopen en waar? Of kan ik mijn huidige pc uitbreiden/upgraden en word ik daar dan al blij van. Ik erger me erg aan de traagheid.
Ik doe gewoon standaard dingen met mijn pc, tekstverwerken, foto's bewerken, af en toe een website maken. Ik werk met Magix Music Maker en Logic, maar speel geen zware spellen oid.
Hoop dat iemand me kan helpen. Ik word geen wijs uit duo core/ quad core etc.

Download ccleaner eens en laat die boel eens opruimen. Wellicht dat alles dan een stuk sneller gaat.

De processor die je noemt is redelijk oud en 512 Mb is te weinig voor Vista. Met deze gegevens kan je niet lekker Vista draaien. Een upgrade van dit systeem ligt niet echt voor de hand. Als de PC meer dan 5 jaar oud is dan zou ik persoonlijk naar een andere uit gaan kijken.

Ron

in 2008 gekocht dus nog geen 5 jaar, maar natuurlijk geen zin in dit jaar upgraden en volgend jaar nieuwe kopen,...
Kan je me advies geven waar Vista wel lekker op loopt. Want wil nu echt wel even vooruit kunnen en een snelle pc hebben.
Wat vind je van Dell computers bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
in 2008 gekocht dus nog geen 5 jaar
:shocked:
2004 dan toch :D

Vista loopt prima op iedere nieuwe computer met 2 Gb geheugen

Dell computers zijn prima dingen, niet overdreven duur en goede componenten.

Ron

ooww ja 2004 bedoel ik :confused:
is 2 GB echt genoeg, zie overal pc's met 4GB,..... En is dual of quad core belangrijk?

2 Gb is genoeg voor jouw applicaties maar als er 4 Gb in zit dan is dat ook geen enkel probleem.
Duo core computers hebben 2 computers op 1 chip
Quad core computers hebben 4 computers op 1 chip

Duo core is momenteel een beetje de standaard. Quad core is in opkomst. Quad kan sneller zijn, maar een goede Duo Core is sneller dan een Quad.

Voor de processor en het geheugen zou ik zeggen, zoek een leuke uit. Duo core of Quad core maakt voor jouw toepassingen niet zo uit. 2 Gb is voldoende, maar als er 4 in zit dan ook niet te lang nadenken en doen!

Ron

Hoi,

Wat ook een beetje meespeeld wat is je budget ongeveer en zou ook gewoon voor een duo core gaan.

Modag

Ik doe gewoon standaard dingen met mijn pc, tekstverwerken, foto's bewerken, af en toe een website maken. Ik werk met Magix Music Maker en Logic,
ik zou toch voor een QuadCore gaan (Q6600) want TS bewerkt foto's en game't niet.....

Ik heb nu een AMD Athlon 3200+ (kloksnelheid 1,10 Ghz, 512 MB)
Hij wordt met de dag trager, maar een keer opnieuw windows installeren en meuk verwijderen zou vast helpen.
Als ik toch windows opnieuw moet gaan installeren wil ik eigenlijk wel meteen overstappen naar Vista. Ik zou er denk ik wat RAM bij moeten plaatsen, maar dat kan nog.
Wat ik me afvraag is of het niet beter is om nu een nieuwe pc te kopen? En wat raden jullie aan om te kopen en waar? Of kan ik mijn huidige pc uitbreiden/upgraden en word ik daar dan al blij van. Ik erger me erg aan de traagheid.
Ik doe gewoon standaard dingen met mijn pc, tekstverwerken, foto's bewerken, af en toe een website maken. Ik werk met Magix Music Maker en Logic, maar speel geen zware spellen oid.
Hoop dat iemand me kan helpen. Ik word geen wijs uit duo core/ quad core etc.

Gelet op je verhaal en vooral wat je met je pc doet:

géén nieuwe kopen, zeer zeker géén Vista op deze machine gaan draaien, maar 1 giga geheugen erbij plaatsen en nog zeker 4 jaar héél erg gelukkig zijn met deze (voor jouw toepassingen) snelle computer. Dat je op een bepaalde hernieuwde beeldopbouw 0,7 sec. mag wachten ipv nu bijvoorbeeld 2 sec. rechtvaardigt m.i. geen nieuwe computer van 750 tot 1250 euro, maar goed ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken. Als die goed gevuld is en je weet geen andere leuke dingen te doen, tja dan zou ik een Quadcore nemen.

Laatst bewerkt:
Zeker geen Vista installeren op deze PC, gewoon je 512 MB bankje eruit en 2 van 1 Gig erin. XP ondersteund ook maar max 2 Gig dus 4 Gig zou ook geen nut hebben.
Ccleaner gebruiken of fris installeren, wat programmaas verwijderen die je toch niet gebruikt helpt vaak ook al.

Zeker geen Vista installeren op deze PC, gewoon je 512 MB bankje eruit en 2 van 1 Gig erin. XP ondersteund ook maar max 2 Gig dus 4 Gig zou ook geen nut hebben.
Ccleaner gebruiken of fris installeren, wat programmaas verwijderen die je toch niet gebruikt helpt vaak ook al.

maximaal 3.5 GB

Als je je gaat ergeren aan de traagheid van je machine, is dit misschien wel het juiste moment om een nieuwe pc te halen. Vooral omdat je ook benieuwd bent naar Windows Vista.
Windows Vista is niet het grote succes waar Microsoft op gehoopt had, maar is wel een verbeterd operating system t.o.v. Windows XP.

Een leuke snelle pc die aankan wat jij wilt heb je al voor 400 - 600 €, zonder monitor dan. Een trage pc is niet zo erg, totdat je een snellere bent gewend op b.v. je werk. Daarna ga je je alleen maar meer ergeren aan de traagheid en dat is m.i. best een paar centjes waard.

Natuurlijk kan ik niet zien hoe intensief jij je pc gebruikt maar als dit dagelijks is, is het zeker de overweging waard om een nieuw systeem aan te schaffen. Ik adviseer je geen quadcore omdat een core 2 duo voor jou toepassingen meer de moeite waard is.

Laatst bewerkt:
Het is heel persoonlijk. Mijn moeder werkt op een Sempron 1,6 Ghz op Windows XP. Inmiddels bijgeprikt tot 1 GB (had toch nog over) en is daar zeer tevreden mee. Alle programma's die zij wil uitvoeren, tot spelletjes aan toe, werken.
Zelf werk ik op een Quad Core met 4 GB en een RAID0 en nog zit ik wel eens te wachten als ik druk bezig ben.

Nieuwe PC's zijn helemaal niet zo duur meer, zeker niet met de krachtige Core2Duo en het goedekope RAM geheugen. Een videokaart of echt krachtige processor is vaak de prijsopzweper maar met een normaal videokaartje kun je al Vista draaien.

Een trage pc is niet zo erg, totdat je een snellere bent gewend op b.v. je werk.
Ik wou dat ik op mijn werk een snelle PC heb. Ik ben altijd blij als ik weer thuis ben:p

Maar met het opschonen met ccleaner kan je vaak al veel tijdwinst boeken en dan kan je nog jaren naar volle tevredenheid deze machine blijven gebruiken.
Ik heb nog een 7 jaar oude AMD Athlon 1700 met 512 Mb staan en daar kan je probleemloos mee internetten, office gebruiken en niet te ingewikkelde foto's bewerken. Maar wel onderhouden met progjes als ccleaner om hem "schoon" te houden

Nieuwe PC's zijn helemaal niet zo duur meer, zeker niet met de krachtige Core2Duo en het goedekope RAM geheugen. Een videokaart of echt krachtige processor is vaak de prijsopzweper maar met een normaal videokaartje kun je al Vista draaien
Mee eens

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan