Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarschijnlijk wordt je processor automatisch ondergeklokt in idle stand dus wanneer je niks aan het doen bent het kan je zo stroomkosten besparen probeer eens je CPU te stressen met bijv Prime95. Als het goed is zie ja dan bij CPU-Z dat hij weer goed geklokt is![]()
is het niet zo dat die zichzelf terugklokt wanneer die in "rust" is?
wat als je hem belast en dan kijkt?
EDIT:te laat. wufu denkt hetzelfde
Zal het ff proberen, Prime 95 ?
Heb het gedraaid, ging goed, opeens 3000 mhz, maar mijn multiplier veranderde volgens mij (kan dat kloppen?) hoe moet ik dat dan doen met overklokken ? Wat is de max temp. van een E8400 ?
Heb je het verhaal uit de bron erbij gelezen? Dat is namelijk de reden waarom je pc soms niet op de hoogste snelheden draait. Je kunt je FSB wel verhogen maar zolang EIST in werking is, blijf je dit "probleem" houden.
Waarom zou je dat willen? Eist word praktisch alleen toegepast in standje idle. Bij belasting schakelt hij automatisch over naar de maximale waarden. Het is een feature die ervoor zorgt datt als je pc niets doet, hij minder energie verbruikt en minder warmte ontwikkelt.
Hi,
Als ik CPU-Z aanzet, dan staat er bij Core Speed 2000 Mhz, echter is het 3000 Mhz, ik heb een Core 2 Duo E8400, hoe kan ik dit oplossen?
Groet,Alex :thumb:
Dit was de originele vraag. Hiervoor zijn mijn antwoorden van toepassing.
Als het opgelost was had je dit topic waarschijnlijk al afgesloten en een nieuwe vraag begonnen in het juiste topic lijkt mij toch?Ik zag dat de benaming voor dit euvel niet genoemd was, zodoende sprong ik even bij met een correcte informatieaanvulling.
Verder valt het me op dat je nu volgens mij 2 topics in de lucht hebt over hetzelfde onderwerp dus het lijkt me verstandig er 1 af te sluiten.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.