pc herstart tijdens uitvoeren programma's

• Onderwerp starter Onderwerp starter nepo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nepo

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2003
hallo,

heb problemen met de pc bij het draaien van diverse programma's, zo start de pc zichzelf opnieuw als ik een registerscan wil maken (AVG, na ongeveer een halve minuut scannen), ook als ik een hijjackthis logje wil maken gebeurt hetzelfde, pc schakelt zichzelf uit na een paar seconden en start dan opnieuw op, ook na diverse keren opnieuw proberen, erg irritant :mad:

na het uitzetten vd automatisch herstartenfunctie in de instellingen krijg ik een blauwscherm met foutmelding: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, verder ook onderaan de pagina: *** STOP: 0x00000050 (0xFFFFFDF8, 0x00000000, 0x8054AA32, 0x00000000)
in de tekst wordt verder ook nog gerept over opnieuw installeren van hard- en software, niets over drivers ofzo, wel dat ik contact moet opnemen systeembeheer... :shocked:

heb ook het logboekboek nagekeken maar nergens (toepassing, beveiliging en systeem) een melding op het tijdstip dat de pc eruitklapt

wie weet hier een oplossing voor? :D

ik zou je geheugen echt eens laten testen met memtest (free downloads, 3e of 4e bestand):thumb:

heb een memtest gedraaid, duurde ff maar er kwamen geen errors uit tevoorschijn..

iemand een andere mogelijk oplossing?

hoelang heb je dit probleem al?
systeemherstel geprobeert?

het gebeurde wel eens dat hij zichzelf opnieuw opstartte na het opstarten (?) (systemrestore heb ik ook al eens gedaan maar maakt geen verschil), het viel echt op toen met ik AVG 8.0 een syteemcheck uitvoerde, bij het register klapt die er dan uit, omdat ik dacht één of ander virus te hebben draaide ik een hijackthis maar die klapt er dus ook uit :mad:

en kan je via de veilige modus opstarten? (f8 bij het opstarten)

of je kan misschien daar dan ook eens kiezen voor "laatst goed werkende configuratie"

opstarten in veilige modus lukt ook, kies laatst werkende configuratie, draai weer een hijackthis en de computer klapt er weer met dezelfde waarschuwing :mad:

in de bijlage een foto van het scherm dat ik dan krijg (moest m wel erg verkleinen voor ik m mocht uploaden, hoop dat ie nog leesbaar is)

Bijlagen

• pcivo.webp
    pcivo.webp
    59,5 KB · Weergaven: 57
en je hebt memtest echt al laten draaien?

hoelang heeft dat dan bij jou bezig geweest? :confused:

yep, heb echt die memtest gedraaid, hij was bijna een uur bezig en toen begon hij weer opnieuw (?) dwz met een nieuwe run maar dat leek me een herhaling van wat hij al had gedaan den toen heb ik m afgebroken, maar hij gaf aan dat alles oke was :confused:

een uurtje lijkt me vrij kort.

laat memtest anders gewoon eens de hele nacht draaien ;)

zal van het weekend eens wat langer laten draaien, als iemand anders een mogelijke oplossing weet hoor ik het graag!

heb de memtest gister acht uur laten draaien, geen errors gemeld, iemand een andere mogelijke oplossing?

inderdaad eens een spywarescan doen zoals sponzenbroekske voorsteld of eens het commands sfc /scannow uitvoeren

spybot heb ik vanzelfsprekend al geprobeerd, je raadt het al, die klapt er dus ook al snel uit :(

maar wat bedoel met dat command, gewoon bij uitvoeren intikken?

spybot heb ik vanzelfsprekend al geprobeerd, je raadt het al, die klapt er dus ook al snel uit :(

maar wat bedoel met dat command, gewoon bij uitvoeren intikken?

ja, met dat command bedoel ik ofwel in uitvoeren intypen.

ofwel typ je cmd (enter) en dan dat command gaan invoeren.
Meestal lukt dat laatste wel beter.
dus ik raad je aan om dat te proberen :thumb:
(het kan ook wel zijn dat er om je installatie-cd gevraagd wordt)

heb ik gedaan, niets uitgekomen (er kwam toen die klaar was tenminste geen melding dat er iets niet goed zou zijn)

hoe heb je het command uitgevoerd?

in de opdrachtprompt of via uitvoeren?

via uitvoeren, hij ging de beveiligde windowsxp bestanden scannen (of zoiets) vroeg eerst om een XPprof cd (heb ik niet, is ook niet geinstalleerd dus), daarna de XPhome cd, die in de cdspeler en toen ging die verder totdat hij bij het eind vh balkje was en toen klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan