LAN via modem???

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
ik wil graag een LAN verbinding aanleggen tussen 2 vaste pc's
beneden hebben wij een draadloos modem... wij hebben hier thuis niet de mogelijkheid kabels te trekken... ik wil graag een netwerk waarop die 2 vaste pc's goed snel kunnen gamen...

hoe werkt een router... kan die draadloos ontvangen en kun je daarmee een LAN verbinding aan leggen???

wat ben ik nodig om een LAN verbinding aan te leggen in mijn toestand???

Lan verbinding is sowieso met kabel.

Als je een router aan wil sluiten op het modem, dan zal er een UTP-kabel moeten gaan van de modem naar de router toe.
Vervolgens gaan er dan kabels vanaf de router naar de PC's toe.

Mocht je met de PC's draadloos willen verbinden.. dat is ook mogelijk als je een draadloze router hebt.
Dan zal er alsnog een kabel moeten gaan van de modem naar de router en vervolgens kan je dan draadloos de verbinding maken naar de PC's toe.

Lan verbinding is sowieso met kabel.

Als je een router aan wil sluiten op het modem, dan zal er een UTP-kabel moeten gaan van de modem naar de router toe.
Vervolgens gaan er dan kabels vanaf de router naar de PC's toe.

Mocht je met de PC's draadloos willen verbinden.. dat is ook mogelijk als je een draadloze router hebt.
Dan zal er alsnog een kabel moeten gaan van de modem naar de router en vervolgens kan je dan draadloos de verbinding maken naar de PC's toe.

is dit dan een goed signaal? en kun je daar goed mee gamen? ik heb nu 54,0 Mbps

zal dat dan hoger zijn...
nu hebben we gewoon een draadloos modem.. versterkt een router het signaal dan ofzo?

Als de Modem zelf al een combi(modem/router) is waar een draadloze module in zit en die draait op 54 Mbit, dan zal deze verbinding door een aparte router niet nuttig sterker gemaakt worden.
De basis routers welke vandaag de dag beschikbaar zijn, die hebben ook een snelheid van 54 Mbit en alleen de nieuwste hebben een snelheid van 108Mbit

Ikzelf heb thuis een livebox en game vaak genoeg via draadloos. Dat gaat bij mij goed genoeg.

als ik op netwerk (C & C generals Zero Hour) games tegen elkaar doe dan gaat hij enorm sloom...

wat is nu een oplossing zodat ik kan gamen op LAN met de andere pc en wel snel... ?

van modem via ethernet naar 2 pc's
of van modem naar router en dan naar bijde pc's met ethernet?

staan die computers ver bij elkaar vandaan.

als in beide computers een netwerkkaart zit waar een kabel in kan (cat 5 utp).
Dan kun je deze verbinden via een crosskabel en een netwerk maken.

is dat gewoon een soort Ethernet kabel? en moet daar dan nog een kastje of iets dergelijks tussen?
of ene kant van kabel in pc 1 andere in pc 2?

ja een soort ethernet.......alleen heet dat dan cross en niet straight.
beide zien er hetzelfde uit.
alleen van de cross kabel is 1 uiteinde anders aangesloten.

kan ik de ethernet kabel er dan wel of niet voor gebruiken?

als jij thuis een ethernet kabel hebt liggen dan zeg ik NEE.
kijk naar beide uiteinden die zijn als kleurcode hetzelfde aangesloten.
bij een cross kabel is dat verschillend.
Kijk hier bij stap drie dan zie je het verschil.

ik kan de kleur aansluitingen slecht zien, maar op de kabel staatdit:"

ETL VERIFIED CAT.5 UTP TIA/EIA-568B.2 CM 4PR
"

betekend dat dat dit een cat.5 kabel is?

ja cat 5 maar van het type straight dus niet goed......

ik beschik niet over de matrialen om zo'n kabel te maken, zijn ze ook te koop? en voor hoeveel ongeveer?

p.s.

---------------
wij hebben hier nog een oud draadloze speedtoch moden liggen, kunnen we niet ethernet kabels in de pc's stoppen en dan beide naar het modem (Hub)
dus

pc1 »(ethernet)» modem «(ethernet)« pc2

kabeltje koop je bij de plaatselijke computer zaak kosten niet meer dan vier euro.
switch van de router is te gebruiken ja.

hoe doe ik dat??

pc 1 moet via ethernet kabel naar modem ethernet1 poort?
pc 2 moet via ethernet kabel naar modem ethernet2 poort?

en nog meer?
want als ik dit zo aan sluit dan heb ik geen internet meer

(ik heb het niet over het actieve modem benden maar een 2e modem die we niet gebruiken)

je wilt een verbinding tussen 2 pc's om mee te kunnen gamen....dat is je vraag.
Daar ben ik verder op gegaan.
Wil je die twee verbinden om te gamen en tegelijk te internetten dan zal het anders moeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan