.conf bestand wijzigien in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat999

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Ik wil wijzigingen aanbrengen in een .conf bestand.
Wanneer ik het bestand wil opslaan geeft hij netjes aan dat het bestand al bestaat en of ik het wil vervangen. Wanneer ik JA klik, geeft hij de volgende melding:
Kan het bestand XXX niet maken. Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd.

Dit is allemaal correct, maar kan het toch niet opslaan. In XP lukte het allemaal wel.
Wat doe ik fout? heeft het iets met beveiliging van het bestand te maken ofzo?

Welkom bij de Helpmij!
Is .conf dan een reguliere / geldige extensie (anders dan voor Linux?)

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!
Is .conf dan een reguliere / geldige extensie (anders dan voor Linux?)

Ik ben niet zo'n expert op dit gebied en begrijp jouw vraag helaas niet helemaal.

Het gaat om een .conf bestand van postgreSQL 8.3

Bijlagen

• sql.jpg
    sql.jpg
    78 KB · Weergaven: 28
Jouw antwoord is duidelijk voor mij. Het is kennelijk een reguliere extensie binnen de toepassing(en) waarvoor je het wil gebruiken. Ik pas / heb er geen verstand van.

Laatst bewerkt:
Heeft het programma schrijfbevoegdheid voor de map
C:\Program files\PostgreSQL\8.3\data
(rechtsklikken op de map > eigenschappen > eventueel vinkje weg bij alleen lezen)
faq

mvg leo

Heb ik toevallig zelf net naar gekeken, het bestand zelf wel, maar bovenliggende map niet. Wilde die map aanpassen om zo zelf nieuw bestand aan te maken en dan naam wijzigen.
Lukt ook niet, want elke keer komt vinkje weer terug bij alleen-lezen in bovenliggende map.

Kan het stiekum niet zo zijn dat het bestand op dat moment ook geopend is door een ander programma? Bijvoorbeeld de PostGres database-service zelf? Is dat het geval, dan kun je 'm niet opslaan.

Installeer en draai Unlocker, en kijk of het bestand misschien op het moment van aanpassen in gebruik is door een ander programma.

Misschien is het zelfs al genoeg om alle PostGres processen te stoppen en het dan opnieuw te proberen.
Wat je in ieder geval kunt proberen is
1. in de map waar het .conf bestand staat even zelf een nieuw bestand aan te maken (bijv. een tekst-document). Je weet dan tenminste zeker dat het probleem niet ligt aan lees- en schrijfrechten op de map.
2. rechtsklikken in Verkenner op het .conf bestand, Eigenschappen kiezen, en kijken of het Alleen-lezen attribuut staat ingesteld voor het bestand. Is dat het geval, dan het attribuut uitvinken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
na opnieuw installeren (3e keer) lijkt het probleem opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan