XP 64 bit vervangen door XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisztfreak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2008
Beste,

Ik heb een intel dual core 64 bit pc aangeschaft.
Deze pc heeft Vista 64 en XP 64 als besturingssytemen geïnstalleerd.
Graag wil ik terug 32 bits XP kunnen draaien omdat Nuendo 2 niet compatibel is op 64 bit.
Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dit het beste doe zonder problemen te krijgen met booten?

Alvast bedankt,

Michiel

zijn er dan zoveel problemen bekend om xp 32 bits te installeren op een systeem dat bestemd is voor 64 bits?

ik denk namelijk dat dat vrij probleem loos moet verlopen moest je die schijf gewoon formateren en er een multiboot van maken door dan gewoon xp 32 bit te installeren

Maar ik heb gehoord dat er problemen ontstaan als Vista al geïnstalleerd staat.
Heb geen zin om Vista eraf te gooien.
Dus jij zegt als ik de partitie waar XP 64 op staat formateer en dan XP 32 erop zet dat dat geen problemen geeft. Hoe los ik dat dan op met de bootmanager?

Maar ik heb gehoord dat er problemen ontstaan als Vista al geïnstalleerd staat.
Heb geen zin om Vista eraf te gooien.
Dus jij zegt als ik de partitie waar XP 64 op staat formateer en dan XP 32 erop zet dat dat geen problemen geeft. Hoe los ik dat dan op met de bootmanager?

oh sorry, ik zal het niet zo goed begrepen hebben...:o

je wilt dus vista 64 bits behouden maar xp 64 bits wil je wisselen naar 32 bits...

de beste methode is om eerst xp te installeren en dan pas vista voor dan problemen met de bootmanager te voorkomen, maar hoe het dan omgekeerd kan staat hier uitgelegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan