blauw scherm, virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

1Elise

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Gisteravond sloot mijn computer af en kwam er een blauw scherm tevoorschijn.
Telkens als ik via de normale manier de computer op wou starten kwam steeds dat blauwe scherm weer. Toen heb ik hem via de veilige modus opgestart, en kwam er daar achter dat ik het antivirus xp 2008 op mijn computer had staan, een virus dus. Heb hem daarna verwijderd (ook met hulp van forums etc) en dacht daarmee het probleem opgelost te hebben. Maar dat blauwe scherm gaat maar niet weg. Nu heb ik al wat gegoogled en ik zie ook dat meer mensen hetzelfde probleem als mij hebben, maar de uitleg die daarbij wordt gegeven is echt onbegrijpelijk voor mij.

Dit is de code(?) die op het blauwe scherm word gegeven

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUEAL

*** STOP: 0x0000000A (0xF8962000, 0x00000002, 0x00000000, 0x804D9AEE)

Zou iemand me kunnen helpen en op een begrijpbare taal voor een niet computerdeskundige kunnen uitleggen wat er mis met mijn computer is?

deze melding staat meestal voor een slechte/corupte driver.
dus ik raad aan vernieuw alle drivers van je systeem

de metode van snor kan je ook even proberen maar het beste blijft een driver update.
hoe je dat doet is door te kijken welk merk moederbord er in je pc zit.
en dan de drivers op te haalen bij de mobo bakker.

als ik dit doe komt er dit te staan:

Windows bestandsbeveiliging kan de aangevraagde wijziging niet doorvoeren.

De betreffende foutcode is 0x000006ba [ De RPC-server is niet beschikbaar.]

je zal het command dan waarschijnlijk moeten uitvoeren als administrator

je zal het command dan waarschijnlijk moeten uitvoeren als administrator

dan komt er te staan dat ik administrator moet zijn die een consolesessie uitvoert, om het hulpprogramma windows bestandscontrole te kunnen gebruiken.

Ik heb een laptop en ik kan mijn moederbord code nergens vinden, heeft iemand daar ook een manier voor om erachter te komen?

wel, kijk dan hier eens om die rcp-server terug in te schakelen ;)(2e post)

---
voer dan nog eens het command "sfc /scannonce" uit ofwel kan je "sfc /scannow" ook eens proberen (beide zonder aanhalingtekens)

Laatst bewerkt:
wel, kijk dan hier eens om die rcp-server terug in te schakelen ;)(2e post)

---
voer dan nog eens het command "sfc /scannonce" uit ofwel kan je "sfc /scannow" ook eens proberen (beide zonder aanhalingtekens)

ik heb nu de rpc service en rpc locator op automatisch staan maar ik krijg nog steeds dezelfde meldingen.

ik heb nu de rpc service en rpc locator op automatisch staan maar ik krijg nog steeds dezelfde meldingen.

raar, zeer raar :confused:
(ook al opnieuw opgestart?)

lukt het command "sfc /scannow" dan wel? (zonder aanhalingstekens)

raar, zeer raar :confused:
(ook al opnieuw opgestart?)

lukt het command "sfc /scannow" dan wel? (zonder aanhalingstekens)

nee, nog steeds dezelfde melding.

Maar het ligt er dus niet aan dat ik mijn drivers moet updaten? Want dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik mijn moederbord model niet weet

als ik nou alles helemaal opnieuw installeer, zal dan het probleem verholpen zijn?

ik denk dat je dan ook mee zit dat je de drivers moet installeren en als je de naam van je moederbord wilt weten kun je even everest downloaden en daar staat wel wat je allemaal in je pc hebt en dan is het ff googlen:P of heb je misschien een cd bij je pc waar de drivers opstaan?

ik heb everest gedownload en er komt uit dat de moederbordnaam MEDIONPC WIM 2050 is.

En dan moet ik nu via de site van medion drivers ophalen ofzo?

Als ik het andwoord bekijk van de vorige iemand, (weet niet wie..) dan moet je inderdaad op de medion site zoeken naar chipset driver voor je moederbord (hou de serie nummer van je comp er wel bij, die heb je nodig k'ep ervaring met chipset's :P)

Laatst bewerkt:
Als ik het andwoord bekijk van de vorige iemand, (weet niet wie..) dan moet je inderdaad op de medion site zoeken naar chipset driver voor je moederbord (hou de serie nummer van je comp er wel bij, die heb je nodig k'ep ervaring met chipset's :P)
ja klopt, maar ik weet niet wat ik allemaal moet updaten

zijn er niet nog andere oplossingen?

wel, je begint dus met de chipset driver af te halen als begin...

je download deze en herstart.
kijk dan of het opgelost is:)

anders gaan we nog verder zoeken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan