Computer start opnieuw op door draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leroybr

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Hallo

Mijn computer start steeds opnieuw op zodra mijn draadloos netwerk contact aakt met het internet. Zodra ik de Wireless LAN USB Adapter eruit haalt is er niks aan de hand dan blijft de computer aan, maar als ik mijn Wireless LAN USB Adapter erin doet dan zie je rechtonderin dat die verbinding gaat maken en dan dan start die opnieuw op. Heeft iemand van jullie hier ook last van gehad of weten hoe ik het probleem kan op lossen??

SWEEX Wireless LAN USB Adapter 140 nitro XM

LW143

Ik vraag me af of je pc opnieuw opstart door de wireless verbinding, of door die USB-stick die je erin drukt.
Als je geen verbinding gaat maken, reboot hij dan ook??
En heb je misschien een andere USB-antenne om te testen??
Wanneer je geen foutmelding krijgt, kun je misschien in de log kijken of daar iets staat, en anders je pc zo instellen dat hij niet reboot bij een fout, je krijgt dan een scherm met de melding, die zou je misschien op kunnen zoeken.

Wil je de foutmelding zien stehe08? Dan moet Leroybr het volgende doen.

Ga naar Configuratiescherm, Systeem, tabblad Geavanceerd, dan bij "Opstart en Herstelinstellingen" klik je op "instellingen"
Haal het afvinkje weg bij "De omputer automatisch opnieuw opstarten" en klik op Ok.

Als het goed is krijg je nu met een beetje geluk bij het opstarten een blauw scherm met een foutmelding in plaats dat hij meteen opnieuw opstart. Deze foutmelding kan belangrijk zijn en de computer gaat niet meer ongewild uit en opnieuw weer aan.

We zijn benieuwd naar de uitkomst maar mijn eigen tip is het weghalen van het stuurprogramma door dat te deïnstalleren, dan de driver weghalen. Download de nieuwste driver van de Sweex site of kopieer die map van de CDRom die je bij de adapter hebt. Bij het opstarten ziet Windows al snel de nieuwe hardware en je wijst vervolgens de driver aan. Na installatie met de wizzard configureer je de stick verder in Windows bij Draadloze Netwerkverbinding. Dit is een service in Windows en die heet Wireless Zero Configuratie. Het werkt vaak veel beter en zekerder op deze manier als met een meegeleverd hulpprogramma van de fabrikant.

Wil je de foutmelding zien stehe08? Dan moet Leroybr het volgende doen.

Ga naar Configuratiescherm, Systeem, tabblad Geavanceerd, dan bij "Opstart en Herstelinstellingen" klik je op "instellingen"
Haal het afvinkje weg bij "De omputer automatisch opnieuw opstarten" en klik op Ok.

Als het goed is krijg je nu met een beetje geluk bij het opstarten een blauw scherm met een foutmelding in plaats dat hij meteen opnieuw opstart. Deze foutmelding kan belangrijk zijn en de computer gaat niet meer ongewild uit en opnieuw weer aan.

We zijn benieuwd naar de uitkomst maar mijn eigen tip is het weghalen van het stuurprogramma door dat te deïnstalleren, dan de driver weghalen. Download de nieuwste driver van de Sweex site of kopieer die map van de CDRom die je bij de adapter hebt. Bij het opstarten ziet Windows al snel de nieuwe hardware en je wijst vervolgens de driver aan. Na installatie met de wizzard configureer je de stick verder in Windows bij Draadloze Netwerkverbinding. Dit is een service in Windows en die heet Wireless Zero Configuratie. Het werkt vaak veel beter en zekerder op deze manier als met een meegeleverd hulpprogramma van de fabrikant.

ik denk ook gewoon dat je de laatste driver (stuurprogramma) moet gaan afhalen van de sweex site dan en deze dan installeren.
Ik vermoed dat het dan echter al opgelost zal zijn ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan