operating system not found

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
hallo allemaal. tijdens het opstarten van mijn laptop viel de stroom uit. ik heb een dualboot xp en vista. nu krijg ik de melding operating system not found.hoe kan ik mijn lapt. nu opstarten?ik ben op vakantie en heb alleen de laptop en een pda waarmee ik iets kan doen. wie weet raad.
ron

hallo allemaal. tijdens het opstarten van mijn laptop viel de stroom uit. ik heb een dualboot xp en vista. nu krijg ik de melding operating system not found.hoe kan ik mijn lapt. nu opstarten?ik ben op vakantie en heb alleen de laptop en een pda waarmee ik iets kan doen. wie weet raad.
ron

tijdens wat viel de stroom uit?

en hoe is het gebeurd dat de stroom is uitgevallen?
je zou kunnen controleren in de bios of je je HDD nog wel kan vinden, zoniet denk ik dat je toestel zowat defect is...

wat je nog zou kunnen doen is een herstelinstallatie maar daarvoor heb je de installatie cd nodig

in de bios staat bij primary master none en bij sec. mijn cdrom.
ik heb op c part. vista staan en op de d part xp kan ik die niet benaderen?

je zou UBUNTU kunnen downloaden en branden, ervoor kiezen eerst uitproberen (of iets in die trant), en als hij klaar is met inloggen, laden etc., kijken bij computer of er iets in die map staat. Als er niets in computer staat, is hij leeg (ook als de map niet gevonden kan worden;)). de knoppen kunnen ook andere namen hebben, want ik gebruik Ubuntu niet meer. PS: installeer Ubuntu niet, want dan staat er absoluut NIETS meer op de hd ;):confused:

(sorry voor dubbelpost), en als de stroom op je laptop zomaar uitviel (vooral op netsnoer), denk ik dat je laptop defect is :confused:.

tijdens het opstarten ging hij uit vermoedelijk een lege bat.de laptop werkt wel en ik hoor de schijf ook ratelen maar hij vind geen besturingsprogramma.er is een nieuwe hd en mijn windows cd onderweg vanuit ned. wordt vervolgd.......ik denk zelf een fout op de hd cd erin en hij zal weer werken hoop ik.
bedankt voor jullie reacties

Ik ben ook bang dat je hd naar de .... is!:(

Ik ken het probleem, heb het zelf ook gehad. Ook toen ik windows xp opnieuw had geinstalleerd, ging het al snel weer mis en kreeg ik dezelfde melding! Daarna ging het een week goed en poef... weer geen os!
Een nieuwe hd heeft mijn probleem toen verholpen!

vrijdag of zaterdag weet ik meer en zal ik me weer melden via mijn laptop of anders mijn pda(net als nu)
groeten allemaal

ik ben weer online de hard disk is definitief overleden
bedankt allemaal voor de hulp

ron

Oke!

Bedankt voor de melding!
Goed weekend...
Chico.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug