Piep codes Kleine vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijhelpenjou

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hallo,

Heb nog steeds last van dat gepiep bij het opstarten maar dat is niet mijn vraag. Mijn vraag is ik heb namelijk een ami bios en hij geeft bij het opstarten een lange piep hoort dat bij de piep die aangeeft dat er iets niet goed is of is dat gewoon een piep van dat ie goed is. Want daarna geeft hij nog een kleine piep. Dit vroeg ik me af omdat als hij een normale piep geeft van dat het goed is waarom zou die er dan nog een achter aan gooien? dat zou toch niet kloppen. :confused:

Veel BIOS-versies piepen even 1 of 2 keer bij het booten, om te laten weten dat alles in orde is. Bij een AMI BIOS betekent 1 lange beep dat alle tests tijdens de POST gelukt zijn. Weet je zeker dat die korte beep ook van het BIOS afkomstig is? Er is namelijk op BiosCentral niets bekend over 1 lang en daarna 1 kort piepje. Maar als je verder geen problemen ondervindt, zou ik me er geen zorgen over maken.

Laatst bewerkt:
Veel BIOS-versies piepen even 1 of 2 keer bij het booten, om te laten weten dat alles in orde is. Bij een AMI BIOS betekent 1 lange beep dat alle tests tijdens de POST gelukt zijn. Weet je zeker dat die korte beep ook van het BIOS afkomstig is? Er is namelijk op BiosCentral niets bekend over 1 lang en daarna 1 kort piepje. Maar als je verder geen problemen ondervindt, zou ik me er geen zorgen over maken.

ja klopt dat vond ik ook raar. Ja en hij geeft nog een piep ja. Eerst waren het er 2 toen heb ik het geheugen opnieuwe erin gezet nu is het er 1.

ja klopt dat vond ik ook raar. Ja en hij geeft nog een piep ja. Eerst waren het er 2 toen heb ik het geheugen opnieuwe erin gezet nu is het er 1.

Voor 1 lang piepje, en twee korte wordt het volgende gemeld op BiosCentral.

1 long, 2 short - Failure in video system - An error was encountered in the video BIOS ROM, or a horizontal retrace failure has been encountered

Voor alleen 2 korte piepjes wordt het volgende gemeld.

2 short - Memory parity error - A memory parity error has occurred in the first 64K of RAM. The RAM IC is probably bad

Welke van de twee is bij jou van toepassing? Kreeg je eerst ook nog een lang piepje of niet?
Wellicht helpt een reset van het BIOS.

Laatst bewerkt:
Voor 1 lang piepje, en twee korte wordt het volgende gemeld op BiosCentral.

Voor alleen 2 korte piepjes wordt het volgende gemeld.

Welke van de twee is bij jou van toepassing? Kreeg je eerst ook nog een lang piepje of niet?
Wellicht helpt een reset van het BIOS.

op dit moment geen van beide

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan