• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invulform. en daar na een uitkomst op het andere blad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycosmos

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Beste forummensen,

Ik vind het lastig om te omschrijven wat ik bedoel, dus ik heb de vraag in een sheet gezet.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groet,
Lady

Ik heb een test 2 toegevoegd. Misschien is de vraag nu iets duidelijker. I hope so

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat je precies wilt is nog niet duidelijk.
- Wil je via keuzeknoppen de gebruiker een keuze laten maken.
- Wil je via selectievakken werken (dus aan- en uitvinken)

Nee. Een kringverwijzing is een verwijzing van een cel naar een andere cel en weer terug.
Bijv.:
In cel A1: = B1
In cel B1: = A1

Dus A1 verwijst naar B1 en B1 verwijst weer naar A1 die nog naar B1 verwijst etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik wil inderdaad dat het vakje op blad 2 aangevinkt wordt en dat er in blad 1 bij kolom antwoord dan een uitkomst kom. Uitkomst moet dan zijn. vakje 1 aangevinkt dan op blad 1 in kolom antwoord bij vraag 1 het antwoord. Het antwoord kan dan 1 t/m 5 zijn.

Dus vakje 1 aangevinkt dan bij vraag 1 antwoord 1 op blad 1
vakje 2 aangevinkt op blad 2 dan bij blad 1 vraag 1 als antwoord 2

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is. Best moeilijk is dat zeg om je vraag zo duidelijk mogelijk neer te zetten.

Groet,
Lady

Wat je precies wilt is nog niet duidelijk.
- Wil je via keuzeknoppen de gebruiker een keuze laten maken.
- Wil je via selectievakken werken (dus aan- en uitvinken)

Nee. Een kringverwijzing is een verwijzing van een cel naar een andere cel en weer terug.
Bijv.:
In cel A1: = B1
In cel B1: = A1

Dus A1 verwijst naar B1 en B1 verwijst weer naar A1 die nog naar B1 verwijst etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio, ik heb een test 2 toegevoegd als bijlage, misschien is de vraag zo wat duidelijker. Ik hoop het wel. Alvast bedankt voor het meedenken. ;)

Hallo Roncancio, ik heb een test 2 toegevoegd als bijlage, misschien is de vraag zo wat duidelijker. Ik hoop het wel. Alvast bedankt voor het meedenken. ;)

Ik heb een voorbeeld gemaakt met je bestand.
In werkblad 2 staan 5 keuzerondjes.
Door de keuze die gemaakt wordt, verschijnt er een getal in cel E6 van het 1e werkblad.
Kies je het 1e keuzerondje dan is het getal 1, bij het 2e keuzerondje is het getal2, etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van je vorige bericht heb ik test2 aangepast met mijn vorige bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik heb een voorbeeld gemaakt met je bestand.
In werkblad 2 staan 5 keuzerondjes.
Door de keuze die gemaakt wordt, verschijnt er een getal in cel E6 van het 1e werkblad.
Kies je het 1e keuzerondje dan is het getal 1, bij het 2e keuzerondje is het getal2, etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Maar als ik keuzerondje 1 aanklik dan krijg ik een Macrofout en bij keuzerondje 4 ook.
Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan? Ik word heel blij dat het wil namelijk. Ik snap alleen niet hoe je het gedaan hebt.?

Naar aanleiding van je vorige bericht heb ik test2 aangepast met mijn vorige bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oeps iets te snel gereageerd. Sorry. Maar ik zou heel graag weten hoe je het hebt gedaan. Mijn dank is groot :thumb:

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Maar als ik keuzerondje 1 aanklik dan krijg ik een Macrofout en bij keuzerondje 4 ook.
Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan? Ik word heel blij dat het wil namelijk. Ik snap alleen niet hoe je het gedaan hebt.?

Er ging iets niet helemaal goed bij dat bestand.
Als het goed is is het bestand dat ik als laatst heb verstuurd (test2) wel goed. Ik heb het uitvoerig getest.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oeps iets te snel gereageerd. Sorry. Maar ik zou heel graag weten hoe je het hebt gedaan. Mijn dank is groot :thumb:

Allereerst heb ik uiteraard de tekst van de keuzerondjes aangepast.
Vervolgens heb ik ze allen geselecteerd en gegroepeerd.
Vervolgens naar 1 cel laten verwijzen.
Door die groepering is het 1e keuzerondje automatisch nr 1.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Allereerst heb ik uiteraard de tekst van de keuzerondjes aangepast.
Vervolgens heb ik ze allen geselecteerd en gegroepeerd.
Vervolgens naar 1 cel laten verwijzen.
Door die groepering is het 1e keuzerondje automatisch nr 1.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Aha Helemaal duidelijk Roncancio. Heel erg bedankt. Nu kan ik rustig slapen.:thumb::thumb:

Ik zet hem op opgelost. :):D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan