Crossfire

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovalk

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2005
Even een vraagje over crossfire, ik heb een 1950gt kaart en wil een r4850 kopen.
Is het dan ook mogelijk om de de r4850 als master te draaien en die 1950gt gewoon als slave mee te laten draaien voor wat extra rekenkracht?

Nee, de HD 4850 en de 1950GT kun je niet in Crossfire zetten, het zijn namelijk kaarten van verschillende generaties en dan gaat het niet. :)

dacht dat dat alleen bij SLI zo was :confused:

nope dat is niet waar;)
Met SLI is het mogelijk om de grafische rekenkracht van een computer ongeveer te verdubbelen enkel en alleen door een extra videokaart aan het systeem toe te voegen. Een SLI-videokaart kan zowel alleen werken als samen met een andere SLI-videokaart, het is dus mogelijk om een eerste SLI-kaart te kopen en dan later nog één bij te kopen. Vereiste is wel dat de twee kaarten identiek aan elkaar zijn, zowel qua core als qua geheugen.

bron wikipedia

hmm ik lees dit nu op de ATI site:

3. What graphics cards work with CrossFire?

* A complete CrossFire system requires a CrossFire capable motherboard and a minimum of two CrossFire capable graphics cards.
* CrossFire capable graphics cards and motherboards are available at many performance and price points to meet the needs of nearly all gamers and budgets.

5. What happens when graphics cards with varying memory speeds and engine clocks are paired together?

A. In this scenario, overall performance will be adjusted to match the memory speeds and engine clocks of the lower clocked card. To obtain ideal performance, graphics cards should be paired correctly.

http://ati.amd.com/technology/crossfire/faq.html
Dus het zal dan de preformance van me r4850 alleen maar ten slechte kome en niet ten goede als ik die 1950gt er naast gooi, of niet?

nope dat is niet waar;)
Met SLI is het mogelijk om de grafische rekenkracht van een computer ongeveer te verdubbelen enkel en alleen door een extra videokaart aan het systeem toe te voegen. Een SLI-videokaart kan zowel alleen werken als samen met een andere SLI-videokaart, het is dus mogelijk om een eerste SLI-kaart te kopen en dan later nog één bij te kopen. Vereiste is wel dat de twee kaarten identiek aan elkaar zijn, zowel qua core als qua geheugen.

bron wikipedia

Dat is precies wat ik zeg :P, want hij zij dat je die 2 kaarten van de zelfde generatie moet hebben. En dat is alleen bij SLI :)

Dat is precies wat ik zeg :P, want hij zij dat je die 2 kaarten van de zelfde generatie moet hebben. En dat is alleen bij SLI :)

Nee, dat is ook bij Crossfire het geval. De twee GPU's van de 1950GT en de HD 4850 verschillen te veel van elkaar om samen te kunnen werken.

Het verschil tussen SLI en crossfire is, dat je bij SLI twee precies dezelfde kaarten moet hebben (Het liefst dezelfde seller bijvoorbeeld evga en evga maar dat is niet verplicht) dus een 8800GT en een 8800GT zal werken een 8800GT + 8800GTX zal niet werken.
Bij crossfire kan je verschillende uitvoeringen uitdezelfde generatie combineren dus bijvoorbeeld een HD4850 met een HD4870 of een HD3650 + HD3750. Je kan dus niet een HD3870 met een HD4xxx in CF zetten. (Het zijn wel enkele mensen gelukt maar het word niet door ATI ondersteund en is dus niet aan te raden als je er weinig verstand van hebt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan