Onboard geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Ik heb een pc met een onboard geluidskaart op het moederbord. Aangezien ik daarvan het geluid slecht vond heb ik een oude soundblaster kaart erin gezet. Vervolgens heb ik de drivers van die onboard kaart gedeinstalleerd en de drivers van de soundblaster geinstalleerd. Werkt perfect, alleen 1 klein dingetje:

Nu is er iedere keer als ik de pc opstart een melding dat ie nieuwe hardware heeft gevonden.
Als ik in apparaat beheer kijk, staat er dan ook een uitroepteken bij Systeemapparaten --> PCI Device.

Wat bedoeld windows hiermee? De onboard geluidskaart of de nieuwe zelf ingebouwde (zou ik vreemd vinden want die is al geinstalleerd en werkt prima).
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze melding niet meer krijg?

Thanks

Daar bedoelt Windows heel waarschijnlijk de onboard geluidskaart mee. Windows detecteert deze hardware, meldt dus dat er ''nieuwe'' hardware gevonden is en wil er drivers voor gaan installeren. Als je deze melding niet meer wilt krijgen, kun je het best in het BIOS van je moederbord de onboard geluidskaart (vaak een Realtek) uitschakelen. Windows detecteert 'm dan niet meer, en de melding van Windows blijft dan ook weg. :)

Daar bedoelt Windows heel waarschijnlijk de onboard geluidskaart mee. Windows detecteert deze hardware, meldt dus dat er ''nieuwe'' hardware gevonden is en wil er drivers voor gaan installeren. Als je deze melding niet meer wilt krijgen, kun je het best in het BIOS van je moederbord de onboard geluidskaart (vaak een Realtek) uitschakelen. Windows detecteert 'm dan niet meer, en de melding van Windows blijft dan ook weg. :)

heb nu inderdaad in windows eens de drivers van die onboard kaart geinstalleerd, toen kreeg ik in apparaat beheer er iets bij te staan van: microsoft UAA bus driver for high definition audio, en als ik die in apparaat beheer uitzet is het ook goed.

Maar liever zou ik hem in de bios uitzetten, echter ik kan het niet vinden in de bios. Geen idee waar zoiets staat, ik zie nergens iets van realtek.

"onboard audio"
"AC97 audio"

Of gewoon überhaubt de term "audio" tegen gekomen? (realtek zal je niet zo snel tegenkomen)

Maar liever zou ik hem in de bios uitzetten, echter ik kan het niet vinden in de bios. Geen idee waar zoiets staat, ik zie nergens iets van realtek.

Realtek kom je niet altijd tegen inhet BIOS nee, ik bedoelde ermee te zeggen dat onboard geluidschips vaak van Realtek komen.

"onboard audio"
"AC97 audio"

Of gewoon überhaubt de term "audio" tegen gekomen? (realtek zal je niet zo snel tegenkomen)

ben je gek, helemaal niets met audio erin. Hebben het goed verstopt. Moet toch uit te zetten zijn he?

Moet toch uit te zetten zijn he?

Nou, eigenlijk niet. De audiochip is niet altijd uit te schakelen. Voor de zekerheid kun je even de handleiding van je moederbord doorspitten, misschien dat er daar nog iets over in te vinden is. Wellicht heb je in het BIOS iets over het hoofd gezien, dat in de handleiding beschreven staat.

ik zal straks inderdaad nog eens goed in het boekje van het moederbord kijken.
Het type is overigens MB ASUS M2N-CM DVI AM2 HT2000 Sound Lan DVI Sata2-Raid

het is gelukt!

het stond bij chipset, southbridge configuration.

Daar stonden 2 instellingen:

azalia audio: die ik heb disabled
en front panel: die kon ik instellen op AC97 of HD audio.
Heb ik niets mee gedaan, vervolgens windows opgestart en toen was die hardware van microsoft bla bla weg.

Dus opgelost!

bedankt voor al jullie hulp! Super!

Top! Graag gedaan. :thumb:

Je mag nog wel even je vraag rechts onderaan op ''Vraag is opgelost'' zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan