• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

drop down list

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Hoe kan ik als ik uit een drop down list bjvoorbeeld de naam van een CD selecteer, nadien het hoesje van die cd bv laten verschijnen?

moet ik dit ook doen met de functie "indirect"? of hoe kan ik dit best zonder VB code doen?

Hoe kan ik als ik uit een drop down list bjvoorbeeld de naam van een CD selecteer, nadien het hoesje van die cd bv laten verschijnen?

moet ik dit ook doen met de functie "indirect"? of hoe kan ik dit best zonder VB code doen?

Dat hangt van wat voor soort dropdownlijst je gebruikt.
Als je een validatielijst gebruikt, dan kan je gebruik maken van formules.
Gebruik je een besturingselement (comboboxen, listboxen, etc) dan dien je VBA te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat hangt van wat voor soort dropdownlijst je gebruikt.
Als je een validatielijst gebruikt, dan kan je gebruik maken van formules.
Gebruik je een besturingselement (comboboxen, listboxen, etc) dan dien je VBA te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik gebruik inderdaad validatie lijst.. hoe doeik dit best?

ik gebruik inderdaad validatie lijst.. hoe doeik dit best?

Er zijn verschillend manieren.
Bijv.:
=VERT.ZOEKEN(A1;B1:D4;3;ONWAAR)

In het 1e kolom van het bereik B1:D4 wordt gezocht naar de waarde van cel A1.
Als resultaat wordt de waarde op de gevonden regel in de 3e kolom (D-kolom) van het bereik weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijv.:

Als resultaat wordt de waarde op de gevonden regel in de 3e kolom (D-kolom) van het bereik weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

dus indien ik dan in een van de cellen van het bereik de foto zet, krijg ik de foto van het hoesje van de gekozen cd te zien?

Bijv.:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik heb het volgende gedaan reeds: de foto ingevoegd en die een naam gegeven bij het naamvak..hoe ga ik nu verder? indien een bepaalde naam uit de drop down list selectreer, zou de overeenkomstige foto moeten verschijnen.. hoe kan ik een foto (of althans: de naam van de foto) in een formule invoegen?

ik heb het volgende gedaan reeds: de foto ingevoegd en die een naam gegeven bij het naamvak..hoe ga ik nu verder? indien een bepaalde naam uit de drop down list selectreer, zou de overeenkomstige foto moeten verschijnen.. hoe kan ik een foto (of althans: de naam van de foto) in een formule invoegen?

iemand? :) tis vrij dringend..

Geduld is een hele schone zaak.
Er zijn meerdere mensen die dringend geholpen willen worden.
We doen allemaal ons best.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

toevallig iemand? heb het uiteindelijk anders opgelost, maar blijf nog met de vraag zitten :-) zou leuk zjn moest ik het weten voor het vervolg..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan