370Watt @ XFX 8800GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel ICT

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Laatst bewerkt:
Uit mijn hoofd: de 8800 serie van XFX heeft een aanbevolen minimum PSU van 400 watt. Tel uit je winst.

Uit mijn hoofd: de 8800 serie van XFX heeft een aanbevolen minimum PSU van 400 watt. Tel uit je winst.

Dus als ik 30Watt meer had had het gekunt??
Een 500Watt voeding erbij kopen dus?

Laatst bewerkt:
Nee / ja, dat is een minimum. Niemand wil toch op een absoluut minimum werken? Da's vragen om problemen, zeker als het geen A-merk voeding is.

Een 370 of 350 Watt A-merk gaat dat prima trekken (Zalman, Cooler Master, Antec, Enermax), maar een 370 Watt Sweex denk ik niet. Gooi dat ***ding heel snel je pc uit en koop een fatsoenlijke!

Daarmee zeg je dus ook dat hetgeen ik uit mijn hoofd meende te weten (400 watt minimum) niet klopt, dat ik dus verkeerde informatie "in mijn hoofd" heb zitten. (Zou zomaar kunnen hoor.............)

't is maar een vraagje, maar gelet op jouw "advies" een niet onbelangrijk vraagje...............

Daarmee zeg je dus ook dat hetgeen ik uit mijn hoofd meende te weten (400 watt minimum) niet klopt, dat ik dus verkeerde informatie "in mijn hoofd" heb zitten. (Zou zomaar kunnen hoor.............)

't is maar een vraagje, maar gelet op jouw "advies" een niet onbelangrijk vraagje...............

Het aantal Watt zegt niet zoveel. Je kunt beter kijken naar het aantal amperes wat de voeding kan leveren op de 12v-lijnen. Bij b-merken zoals Sweex is dit gigantisch laag, zodat de voeding (of erger) eruit klapt als je er teveel op aansluit. De a-merken zijn hier veel beter in en kunnen veel meer leveren en zijn bovendien stabieler qua voltages. Je gaat je dure videokaart toch niet aansluiten op een b-merk voeding... waarom zou je het risico lopen toch?

B-merken geven ook vaak piekvermogens op. Geloof mij als ik zeg dat mijn Zalman 360 Watt een veel verstandiger keuze is dan een Sweex 600 Watt. Dat komt omdat mijn Zalman die 360 Watt continu kan leveren met meer dan genoeg amperes op de 12v-lijnen.

Er wordt de laatste tijd trouwens ook gigantisch overdreven met aanbevolen wattages van voedingen. Overal zie je "neem minimaal 500 Watt", maar dat is je reinste onzin (tenzij je met SLI gaat werken, maar dat weet je dan zelf wel).

Mijn 360 Watt Zalman trekt het volgende met gemak: C2D E6600 @ 3,0 GHz, 8800 GT OC, 4x1 GB PC5300, 2 harde schijven, 1 brander, 1 lezer, 3 fans en nog een geluidskaart. Als ik wil zou ik er zonder nadenken nog zo 2 of 3 harde schijven bij kunnen zetten.

Laatst bewerkt:
Heleboel tekst, maar nog geen woord over de door XFX aanbevolen voeding van 400 minimaal?

Heleboel tekst, maar nog geen woord over de door XFX aanbevolen voeding van 400 minimaal?

Dus? Wat boeit het nou wat XFX aanbeveelt? Zal me een worst zijn... Of denk je dat als ze een 1000 Watt voeding aanbevelen, dat je dan ook 1000 Watt nodig hebt?

We weten denk ik genoeg, we horen een expert aan het woord.................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan