HD3870X2 werkt niet goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxrene

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Hoi,

Ik ben sinds enige maanden in het bezit van de HD3870X2
Gisteren kwamen mijn vrienden op het idee om CRC 2005 uit de kast te halen en te installeren, zo gezegd zo gedaan. Mijn verbazing was toch wel groot te noemen toen ik bemerkte dat de videokaar niet naar behoren werkt (zie screenshot)

CRC1 (Small).JPG

Om de kaart te testen vandaag 3D Mark 2006 gedraaid, alles ging prima behalve de CPU test, rond de 1 fps:shocked:

naamloos.JPG

Bekijk bijlage test1 3dmark.xls

De vraag is eigenlijk; weten jullie wat hier aan de hand kan zijn en is die uitslag van de CPU test normaal?

Specs:

Moederbord: Asus P5E
Proc. E8500
Grafische kaart: HD3870X2
Geheugen: OCZ DDR2 800 2 X 2 GB
HDD's: WD Raptor 150GB / 2 X Hitachi 250GB S-Ata

Bij voorbaat dank,

René

Hoi,

Ik ben sinds enige maanden in het bezit van de HD3870X2
Gisteren kwamen mijn vrienden op het idee om CRC 2005 uit de kast te halen en te installeren, zo gezegd zo gedaan. Mijn verbazing was toch wel groot te noemen toen ik bemerkte dat de videokaar niet naar behoren werkt (zie screenshot)

Bekijk bijlage 52074

Om de kaart te testen vandaag 3D Mark 2006 gedraaid, alles ging prima behalve de CPU test, rond de 1 fps:shocked:

Bekijk bijlage 52075

Bekijk bijlage 52076

De vraag is eigenlijk; weten jullie wat hier aan de hand kan zijn en is die uitslag van de CPU test normaal?

Specs:

Moederbord: Asus P5E
Proc. E8500
Grafische kaart: HD3870X2
Geheugen: OCZ DDR2 800 2 X 2 GB
HDD's: WD Raptor 150GB / 2 X Hitachi 250GB S-Ata

Bij voorbaat dank,

René

heej rene, heb je wel de recente drivers mss kan dat wel is helpen

M.V.G Stephan

heej rene, heb je wel de recente drivers mss kan dat wel is helpen

M.V.G Stephan

Sorry, vergeten te melden, maar ja de laatste drivers zijn geinstalleerd. Ook heb ik verschillende instellingen geprobeerd, low, medium, high en verschillende resoluties. Niets heeft geholpen. (da's logisch anders stond die vraag hier niet:p)

die score is gewoon normaal voor een 3870x2 , goed , want het is normaal dat je 1fps hebt bij cpu test, dat is altijd zo, dat komt omdat de pc grafische beelden aan de cpu overlaat. en die score van de cpu is ook goed. 15000 is echt een hele mooie score ! niks mis mee, maar dat plaatje uit het spel, welk spel is dat?

die score is gewoon normaal voor een 3870x2 , goed , want het is normaal dat je 1fps hebt bij cpu test, dat is altijd zo, dat komt omdat de pc grafische beelden aan de cpu overlaat. en die score van de cpu is ook goed. 15000 is echt een hele mooie score ! niks mis mee, maar dat plaatje uit het spel, welk spel is dat?

Het spel is CRC 2005 (Cross Racing Championship 2005 van Invictus)

Ik vindt het al zo vaag dat er zo'n streep in het beeld komt ik zal is even voor je gaan rondkijken

Groetjes Stephan

Oké, bedankt. Ik had nog nooit een benchmark uitgevoerd, want als alles het naar behoren doet, dan is het (voor mij) niet nodig.:thumb:

Ik vindt het al zo vaag dat er zo'n streep in het beeld komt ik zal is even voor je gaan rondkijken

Groetjes Stephan

Die streep... dat lijkt wel de verf wat op de auto behoort te zitten:o. Heb je ook die laag overvliegende boomtakken gezien?:evil: Vreemd zeer vreemd.

zou het niet kunnen dat het spel te oud is voor de vidkaart en de rest van het systeem? heb er geen superverstand van en correct me if i am wrong.

zou het niet kunnen dat het spel te oud is voor de vidkaart en de rest van het systeem? heb er geen superverstand van en correct me if i am wrong.

Dat zou inhouden dat het spel niet met 2 gpu's op 1 kaart overweg kan, want een vriend van mij speelt het spel moeiteloos met een 8800GTX en als processor de E6700 Maar het zou kunnen ja.

Groeten,
René

Dat zou inhouden dat het spel niet met 2 gpu's op 1 kaart overweg kan, want een vriend van mij speelt het spel moeiteloos met een 8800GTX en als processor de E6700 Maar het zou kunnen ja.

Groeten,
René

dat kan goed ja, want dat is natuurlijk weer andere technologie ik ben geen videokaart expert ofzo maar ik weet er wel wat vanaf. en dat kan goed dat het spel niet met 2 GPU's overweg kan.

Groetjes Stephan

dat kan goed ja, want dat is natuurlijk weer andere technologie ik ben geen videokaart expert ofzo maar ik weet er wel wat vanaf. en dat kan goed dat het spel niet met 2 GPU's overweg kan.

Groetjes Stephan

dat komt denk ik omdat crossfire eigenlijk dit doet, hij splitst het scherm in 2e , en de ene GPU doet de bovenste helft, en de andere de onderste, en als een spel dit niet goed kan , dan krijg je strepen in het scherm ;)

Hoi,

Ik heb het speelbaar gemaakt door de GPU clock terug te klokken naar 675 Mhz
Zoals gezegd is het nu speelbaar maar nog niet helemaal naar m'n zin.

Allen bedankt!:thumb:

Hoi,

Ik heb het speelbaar gemaakt door de GPU clock terug te klokken naar 675 Mhz
Zoals gezegd is het nu speelbaar maar nog niet helemaal naar m'n zin.

Allen bedankt!:thumb:

oh dus je had overklokt? , want dan ben je dus waarschijnlijk te ver gegaan, dan krijg je ook strepen, maar hoezo is dat dan niet naar je zin?

oh dus je had overklokt? , want dan ben je dus waarschijnlijk te ver gegaan, dan krijg je ook strepen, maar hoezo is dat dan niet naar je zin?

Nee ik had de kaart niet overclockt, draaide standaard op 878 Mhz. Heb de kaart nu dus onderclockt:confused: Het spel werkt niet naar mijn zin omdat wanneer ik een kleur van auto selecteer ik sowieso een witte krijg, maak niet uit welke kleur ik kies dus:evil:

Nee ik had de kaart niet overclockt, draaide standaard op 878 Mhz. Heb de kaart nu dus onderclockt:confused: Het spel werkt niet naar mijn zin omdat wanneer ik een kleur van auto selecteer ik sowieso een witte krijg, maak niet uit welke kleur ik kies dus:evil:

dus hij loopt standaart slechter dan onderklokt?!, als dat zo is dan zou ik eens die winkel opbellen waar je hem hebt gekocht.

dus hij loopt standaart slechter dan onderklokt?!, als dat zo is dan zou ik eens die winkel opbellen waar je hem hebt gekocht.

Het is alléén bij dat spel (voor de rest draait die als een tierelier). Dus als ik dat spel speel moet ik 'm even onderklokken:eek:

Groeten,
René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan