7800gs piept

Status
Niet open voor verdere reacties.

lichtflits

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2000
Hoi.

Mijn Geforce 7800GS piept tijdens het scrollen op internet pagina's.
Bij site's met veel plaatjes sneller als site's zonder, maar ook bij de site's waar geen plaatjes op staan en ik scroll dan wat sneller begint ie te piepen.
Hij piept dan met de scroll van de muis mee (of het toetsenbord als je de pijltjes gebruikt), de ventilator gaat dan ook sneller draaien.
Tijdens het spelen van games heeft de kaart nergens last van.

Het piepen is zomaar ineens komen opzetten.
Een schone installatie van windows helpt niet, dit is al eens gedaan.

Iemand enig idee?

Hoi.

Mijn Geforce 7800GS piept tijdens het scrollen op internet pagina's.
Bij site's met veel plaatjes sneller als site's zonder, maar ook bij de site's waar geen plaatjes op staan en ik scroll dan wat sneller begint ie te piepen.
Hij piept dan met de scroll van de muis mee (of het toetsenbord als je de pijltjes gebruikt), de ventilator gaat dan ook sneller draaien.
Tijdens het spelen van games heeft de kaart nergens last van.

Het piepen is zomaar ineens komen opzetten.
Een schone installatie van windows helpt niet, dit is al eens gedaan.

Iemand enig idee?

komt de piep van de GPU (videokaart) of van de speakers?

Ik ken dat soort piepjes, en die kunnen van 3 dingen komen:

1. De videokaart
2. De voeding
3. Het moederbord

Dat zijn namelijk onderdelen waar van die kleine condensatortjes op zitten die kunnen gaan trillen bij hoge belasting. Zorg eerst dat je zeker weet van welk onderdeel dit komt. Daarna zou je het eventueel met lijm vast kunnen zetten. Maar het makkelijkste (niet het goedkoopste) is het betreffende onderdeel vervangen.

Dat heb ik zelf ook moeten doen met mijn voeding. Ook bij het scrollen hoorde ik een hoge piep uit mijn kast komen. Bleek dus mijn voeding te zijn. Nieuwe voeding erin gezet en geen last meer.

Kan ook zijn dat je voeding niet sterk genoeg is. Dit had ik bij mijn oude videokaart ook, het werkte wel maar bij hoge belasting (en scrollen valt daaronder) een irritant hoge pieptoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan