ziet harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

etjenneke

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
hallo, gisteren windows xp opnieuw moeten installeren, heeft mijn c schijf geformatteerd, dus, alles weer kwijt, maar mijn d schijf kan ik niet meer terugvinden, zie ze staan maar niet systeembeheer maar niet in verkenner, ik snap er niets meer van.heel mijn foto's en zo staan daar op, kan iemand misschien helpen.

alvast heel erg bedankt
etjenneke

hallo,
ik zie op systeembeheer mijn schijf een sata van maxtor 160 gb maar daar staat niet toegewezen, en daar staat dat het een ide schijf is?????

Het is niet erg, maar wel ietwat lastig (voor mij) zoals je het probleem presenteert.

Ik denk te begrijpen dat je gisteren je harde schijf hebt geformatteerd en daarna Windows opnieuw hebt geïnstalleerd en dat het een SATA schijf betreft. Tot zover kan ik het nog redelijk volgen.

Maar dan raak ik het spoor een klein beetje bijster:
zit er 1 harde schijf in de pc of meer?
Als er 1 schijf inzit, dan bestond die gisteren (kennelijk) ook nog uit een D partitie?

Als dit allemaal een beetje spoort met de realiteit, dan vermoed ik dat het volgende is gebeurd.: jij hebt Windows voorafgaande aan de installatie C laten formatteren. Prima, niks mis mee. Daarna heb je Windows op C geïnstalleerd. Als je daarbij geen externe drivers hebt hoeven te gebruiken dan vermoed ik dat de SATA schijf niet als SATA wordt herkend door Windows, maar als IDE (zoals je ook al aangeeft).

Hierdoor zal vermoedelijk ook de D partitie niet meer te zien zijn.

Ik denk dat al je problemen over zijn als je opnieuw Windows installeert en ervoor zorgt dat je de SATA drivers bij de hand hebt als je begint met de Windows installatie. Druk op F6 als Windows wil beginnen met installeren en zorg dat de SATA driverdiskette in de drive zit.

En natuurlijk laat je Windows de schijf als NTFS formatteren en NIET als niet Fat32

Laatst bewerkt:
hartelijk dank, driver gedownload en probleem opgelost

heel fel bedankt
etjenneke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan