Php vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartwwe

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Beste mensen, momenteel zit ik met een probleempje. Het is geen groot probleem.

Bij dit bericht heb ik een afbeelding meegezonden van de structuur van mijn tabel.

Het enige wat ik uit deze tabel wil halen is de naam, regio, functie, telnr en email. (ID en foto mogen niet worden weergegeven.) Alleen dan niet de gegevens. Dus ik wil alleen die titels afdrukken op een pagina, zodat je kan zien welke titels in de tabel staan.

Voorbeeld:

naam
functie
regio
telnr
email

Welke categorie wilt u verwijderen? [categorie]

En als ik een nieuwe categorie eraan toevoeg, dat de lijst hierboven automatisch wordt geüpdated.

Wat is de MYSQL query hiervoor?

Alvast bedankt!

Bijlagen

• structuur.JPG
    structuur.JPG
    94,1 KB · Weergaven: 47
De code heb ik nu al:

$result_fields = mysql_query("SHOW COLUMNS FROM persoon");
while ($fields = mysql_fetch_array($result_fields)) {
echo "<td>".ucfirst($fields['Field'])."</td><br>";
}

output:

Id
Naam
Regio
Functie
Telnr
Email
Foto

Hoe zorg ik ervoor dat ID en Foto niet zichtbaar zijn?

Laatst bewerkt:
De code heb ik nu al:

}

output:

Id
Naam
Regio
Functie
Telnr
Email
Foto

Hoe zorg ik ervoor dat ID en Foto niet zichtbaar zijn?

SELECT Naam, Regio, Functie, Telnr, Email FROM persoon
gebruiken ipv SHOW COLUMNS FROM persoon?

Overigens als je je data in een tabel zet (</td><br>), is de <br> overbodig. Een nieuwe regel begin je in een tabel met <tr> en sluit je met </tr>, een <br> is dus voor niets nodig

SELECT Naam, Regio, Functie, Telnr, Email FROM persoon
gebruiken ipv SHOW COLUMNS FROM persoon?

Overigens als je je data in een tabel zet (</td><br>), is de <br> overbodig. Een nieuwe regel begin je in een tabel met <tr> en sluit je met </tr>, een <br> is dus voor niets nodig

Dat wist ik wel: SELECT Naam, Regio, Functie, Telnr, Email FROM persoon

Alleen als ik nu bijvoorbeeld automatisch een nieuw veld erbij doe, hoe los is dat op met de query dan?

Ik wil alle velden weergeven, behalve het veld id en foto. De query om alles weer te geven is: SHOW COLUMNS FROM persoon. Alleen wat is de query als ik het veld id en foto weg wil laten?

bedankt alvast!

Dat wist ik wel: SELECT Naam, Regio, Functie, Telnr, Email FROM persoon

Alleen als ik nu bijvoorbeeld automatisch een nieuw veld erbij doe, hoe los is dat op met de query dan?

Ik wil alle velden weergeven, behalve het veld id en foto. De query om alles weer te geven is: SHOW COLUMNS FROM persoon. Alleen wat is de query als ik het veld id en foto weg wil laten?

bedankt alvast!

Voor zover ik weet is het niet mogelijk met SHOW COLUMNS bepaalde velden niet weer te geven, dit commando is speciaal gemaakt voor ALLE velden weer te geven.
Als je maar een beperkt aantal velden wilt weergeven zul je het moeten oplossen met het SELECT commando, waar je de specifieke namen van de velden wat je wilt weergeven moet specifieren.

Dat wil je sowieso niet. Er is geen enkele reden via je applicatie kolommen aan je database toe te voegen. Dat doe je in je databasebeheerprogramma, niet met ingewikkelde oplossingen als die je nu aan het verzinnen bent.

Je hebt in de meeste applicaties maar 3 soorten query's nodig: INSERT, UPDATE, SELECT. Meer niet.

Leg anders eens uit wat je precies wilt bereiken, dan kunnen we je daar verder mee helpen. Deze methode is not done.

Het lijkt mij dat de topicstarter juist een databasebeheerprogramma aan het schrijven is.

Misschien kun je met een if-statement de ID en foto eruit filteren.

PHP:
    if($fields['Field'] !== 'ID' && $fields['Field'] !== 'Foto'){
    }
}

Het lijkt mij dat de topicstarter juist een databasebeheerprogramma aan het schrijven is.

Misschien kun je met een if-statement de ID en foto eruit filteren.

PHP:
    if($fields['Field'] !== 'ID' && $fields['Field'] !== 'Foto'){
    }
}

Deze code laat nog steeds alles weergeven. De filter optie werkt niet.

En ja ik ben een beheerprogramma aan het schrijven, waar de administrator de velden foto en id niet weg mag/kan gooien, omdat deze velden nodig zijn. de overige velden zijn niet perse nodig, deze kunnen ook worden vervangen door andere velden.

Laatst bewerkt:
Deze code laat nog steeds alles weergeven. De filter optie werkt niet.

En ja ik ben een beheerprogramma aan het schrijven, waar de administrator de velden foto en id niet weg mag/kan gooien, omdat deze velden nodig zijn. de overige velden zijn niet perse nodig, deze kunnen ook worden vervangen door andere velden.

Hier werkt hem, check als je velden ID en Foto wel degelijk in hoofdletters zijn getypt. Hier kan namelijk het probleem zitten. ID <> id maar ID == ID

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan