• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boodschap op het scherm tijdens het uitvoeren van queries

• Onderwerp starter Onderwerp starter AABE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AABE

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Geacht Forum,

bij het openen van een sheet laat ik controleren of er queries c.q. pivottables staan op de diverse werkbladen. Indien dit zo is, dan worden deze ververst. Dit duurt enige tijd.

Is het mogelijk om een boodschap op het scherm te krijgen dat de sheet bezig is om de queries uit te voeren en deze boodschap automatisch te laten verdwiijnen als alle queries uitgevoerd zijn.

Ik hoor het graag....

groeten,

Aat

Geacht Forum,

bij het openen van een sheet laat ik controleren of er queries c.q. pivottables staan op de diverse werkbladen. Indien dit zo is, dan worden deze ververst. Dit duurt enige tijd.

Is het mogelijk om een boodschap op het scherm te krijgen dat de sheet bezig is om de queries uit te voeren en deze boodschap automatisch te laten verdwiijnen als alle queries uitgevoerd zijn.

Ik hoor het graag....

groeten,

Aat

Application.Statusbar zou je kunnen toevoegen aan de code.
Bijv.:
Code:
Application.Statusbar = "ffff wachten..."

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
En als het klaar is:

Code:
Application.Statusbar = False

Maar kan dat ook met een message box? Dus zonder dat je op een button moet drukken om hem te sluiten.

:shocked:
Met een messagebox moet je juist een knop gebruiken om af te sluiten.
Met StatusBar hoeft dat juist niet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

:shocked:
Met een messagebox moet je juist een knop gebruiken om af te sluiten.
Met StatusBar hoeft dat juist niet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik zoek naar een oplossing dat de boodschap wat prominenter in beeld komt....

mvg,

Aat

Aat,

Onderstaande code toont een welkomstscherm en laat dat een tijdje zien. Misschien vind je hierin inspiratie, omdat je die pagina kunt layouten zoals je wilt.
Option Explicit

Code:
Private Sub Workbook_open()
    Sheets("Welkom").Visible = True
    Sheets("Welkom").Select
        Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:02"))
    ActiveWindow.SelectedSheets.Visible = False
        Sheets("Overzicht").Select
 End Sub

Aat,

er is inderdaad zeker wat mogelijk. Maar denk er wel aan:

- dit moet geprogrammeerd worden
- die code zal jouw code nog extra vertragen...

Wigi

Ik weet niet zo OF het kan, maar is het niet mogelijk om een simpel Userform te maken met alleen de melding 'scherm wordt ververst, wachten aub'?
Die kan je dan starten in je codeblok en aan het einde weer verwijderen. Of wacht een userform óók op een menselijke reactie??? (ik dacht namelijk van niet)

Groet, Leo

Ik weet niet zo OF het kan, maar is het niet mogelijk om een simpel Userform te maken met alleen de melding 'scherm wordt ververst, wachten aub'?
Die kan je dan starten in je codeblok en aan het einde weer verwijderen. Of wacht een userform óók op een menselijke reactie??? (ik dacht namelijk van niet)

Groet, Leo

Toch wel.
Dit kan je omzeilen door de ShowModal van de userform op False te zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,
Volgens mij kan het óók.... Mijn laatste regel sloeg op de 'menselijke reactie'.
Dit kan je omzeilen door de ShowModal van de userform op False te zetten
Yep, die wist ik ook. :thumb: Maar toch (uiteraard!) bedankt voor het delen van kennis!

AABE, ik heb een klein voorbeeldbestandje voor je gemaakt. Kijk maar of je hier mee verder komt.

Groet, Leo

Bijlagen

Roncancio,Volgens mij kan het óók.... Mijn laatste regel sloeg op de 'menselijke reactie'.
Yep, die wist ik ook. :thumb: Maar toch (uiteraard!) bedankt voor het delen van kennis!

AABE, ik heb een klein voorbeeldbestandje voor je gemaakt. Kijk maar of je hier mee verder komt.

Groet, Leo

Bedankt allemaal,

het werkt als een speer.......

mvg,

Aat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan