Laptop blijft draadloos netwerk zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Hallo,

Ik heb een laptop van packard bell die helemaal vast gelopen was hier is alles helemaal op nieuw op gezet,

Nu wil ik deze met internet verbinden via het draadloze netwerk,

Maar bij de laptop blijft de hele tijd rechtsonder in de taakbalk een balletje staan dat die hem aan het zoeken is, Maar hij kan hem niet vinden terwijl die toch 4 streepjes bereik heeft,

Zou iemand hier de oorzaak van weten?

Mvg Robin

Tja, da's een beetje koffiedik kijken. Voor de hand liggende oorzaken zouden kunnen zijn:

- moederbord (chipset) drivers geïnstalleerd (inc. de wifi)
- netwerk drivers geïnstalleerd?
- staan in apparaatbeheer uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin?

Installatie CD doorlopen van provider?

Tja, da's een beetje koffiedik kijken. Voor de hand liggende oorzaken zouden kunnen zijn:

- moederbord (chipset) drivers geïnstalleerd (inc. de wifi)
- netwerk drivers geïnstalleerd?
- staan in apparaatbeheer uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin?

Installatie CD doorlopen van provider?

Ik heb gisteren even geprobeerd ergens anders met een draadloos netwerk die onbeveiligd was en die daar deed die het wel,

Heb even bij apparaatbeheer gekeken. Daar staat ''Ralink RT2500 wireless lan card'' hier staat een kruis doorheen.

Mvg Robin

Kan hij het netwerk niet vinden of kan hij er geen verbinding mee maken?

Dubbelklik eens op de het monitortje waar de ))) bijstaat in de taakbalk; de eigenschappen van het draadloze netwerkverbinding komen dan naar boven. Staat jouw netwerk in de lijst?

Kan hij het netwerk niet vinden of kan hij er geen verbinding mee maken?

Dubbelklik eens op de het monitortje waar de ))) bijstaat in de taakbalk; de eigenschappen van het draadloze netwerkverbinding komen dan naar boven. Staat jouw netwerk in de lijst?

Mijn netwerk staat in de lijst,

Er staat telkens bij in die lijst bij mijn netwerk
Netwerkadres verkrijgen,
dan staat er bij het monitortje weer een balletje dat die aan het zoeken is,
en daarna staat er door het monitortje weer een kruisje.

Ik heb inmiddels ook al geprobeerd met een multimedia network cable van de router naar de laptop,
dan staat bij de LAN-verbinding verbonden
maar ik kom niet op internet

Mvg Robin

Het lijkt op twee verschillende problemen: ten eerste kun je geen -draadloze- verbinding maken met het netwerk en ten tweede kun je wel met kabel verbinden, maar krijg je geen toegang tot het internet. Kun je als je met de kabel verbindt wel naar het configuratiescherm van de router? (afhankelijk van welke router je hebt typ je het ip-adres van de router in de adresbalk)

Het lijkt op twee verschillende problemen: ten eerste kun je geen -draadloze- verbinding maken met het netwerk en ten tweede kun je wel met kabel verbinden, maar krijg je geen toegang tot het internet. Kun je als je met de kabel verbindt wel naar het configuratiescherm van de router? (afhankelijk van welke router je hebt typ je het ip-adres van de router in de adresbalk)

En waar kan ik het IP adres van de router vinden?

Mvg Robin

Of in het boekje van de router. Of zoek met Google op "ip [naam + model router]"

Ja, maar TS zegt dat het wel mogelijk was met dezelfde laptop te verbinden met een ander, netwerk. Dus kaart zou moeten functioneren :confused:

Als die kaart functioneert zou er m.i. geen rood kruis in apparaat beheer staan?

Ga ik in mee. Maar hij kan wel het netwerk vinden in de netwerklijst, dus de kaart detecteert de netwerken wel. Dat zou hij ook niet doen met een rood kruis toch?

En dan nu voor de wasmachine: Wat Is Waar...?

Misschien kan Robin uitleggen hoe dat kan. Heb je misschien naast de Ralink-kaart ook nog een USB-stickje voor draadloos netwerken of zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan