2 Vraagjes.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is het NIET.
Ik heb hier weken zitten wachten op antwoord en nog steeds niks goeds gekregen.

Ik waardeer je hulp enorm, echtwaar. Alleen doe je het niet goed. Ik ga niet komen met dat jij lui ofzo bent, je doet het nu even niet goed.
En ik doe mijn uiterste mijn vragen aan je uit te leggen. En je snapt het wel. En nu komen met dat ik niet kan lezen. Waar slaat dit op.

Wie zegt dat ik niks heb opgezocht? Terwijl ik hier zat te wachten heb ik het netwerk doorgezocht en ik heb niks, maar ook echt NIKS kunnen vinden.
Kun jeje voorstellen hoe p*ssed ik me kan voelen na weken wachten en dit soort reacties ontvangen?

Laatst bewerkt:
Ik begrijp nog steeds niet wat je wilt maken!

een extern accounting programma exporteert een txt. Die txt moet in een database?

Ik heb geen VB6 geinstalleerd, anders had ik wel een werkend voorbeeld gemaakt.
(en dat over die 100 regels... het lijkt me vrij duidelijk dat dit enkel een voorbeeld was ;))

Zoals ik al eerder zei: als je de data binair wegschrijft, probeer het dan ook eens binair in te lezen. :)

Ik heb een map met allemaal txtjes waar de accounts staan opgeslagen. Maar dat doet er niet toe,
Jullie dachten dat ik misschien een notepad of iets dergelijks maak, dat doe ik dus niet.

Wat ik nodig heb, is het openen, en het lezen van txtjes zonder ongevraagde opdrachten zoals een dubbele enter, of 100 rijen, of rare tekens aan het begin.

Ik wil mijn txt bestanden openen en lezen zoals je in je applicatie hebt opgegeven. 100% precies. Anders heeft het hele systeem geen nut.

Omdat het zo lang duurde heb ik maar gevraagd naar een manier om een regel terug te gaan, een achterstevoren VbCrlf zegmaar.

Heb je het al binair proberen inlezen ?

Aangezien ik geen VB6 om m'n pc heb wordt een voorbeeld maken wat lastig. Ik zou je wel een DLL kunnen schrijven die doet wat jij zou willen. (al zit je dan weer met het aanroepen van die DLL :P)

Ik wil mijn software portable hebben zonder dingen zoals nog DLL's hoeven te linken.

Zo moeilijk is het toch niet om een backspace commando te maken?:confused::confused:

Ik wil mijn software portable hebben zonder dingen zoals nog DLL's hoeven te linken.

Je bent je ervan bewust dat je in VB programmeert ?

I
Zo moeilijk is het toch niet om een backspace commando te maken?:confused::confused:

De code die ik je heb gegeven voor het wegschrijven is goed. (moeilijk te begrijpen ?); PROBEER HET EENS BINAIR IN TE LEZEN ;

JA ik werk met VB6, en ik heb die codes van je bekeken, en de tips, en die begrijpendlezen site van je, en ik ben nog steeds niet goed geholpen.

.........

JA ik werk met VB6, en ik heb die codes van je bekeken, en de tips, en die begrijpendlezen site van je, en ik ben nog steeds niet goed geholpen.

.........

Zelfs met m'n caps lock aan begrijp je de hint nog niet ? (als je het te lastig vindt om uit te zoeken, dan zou je ook de 'oude' methode kunnen gebruiken en dan alle data gebruiken behalve de laatste regel; Wees gewoon een beetje creatief.)

edit: http://www.vb-helper.com/howto_read_write_binary_file.html

Laatst bewerkt:
Ik word hier echt ZO moe van he....................

Ik kijk morgen wel eventjes naar die link.

Edit: Wel jammer dat het altijd zo moet gaan met helpers. Alles moet altijd een gek raadseltje zijn die de newbie moet oplossen. Dat is gewoon ziek.

Vat dit aub niet te persoonlijk op. Ik heb geen zin in een discussie bombardering.

Laatst bewerkt:
En raad eens, ik heb zomaar uit het niets zelf iets gevonden.

backlength = Len(Text1.Text)
backString = Mid(Text1.Text, 1, (backlength - 1))
Text1.Text = backString

Text1.Text = backString

Niet komen met dat ik lui was die zomaar van z'n gat sprong opzoek naar iets.
Ik heb al deze weken mij rot gezocht, en rot geirriteerd alles proberen uit te leggen en andermans mysteries op te lossen.

Misschien een goede tip voor de pro's...
Niet iedereen met een vraag is een dombo...
Sommigen zijn misschien hard bezig met iets. En hebben er niet echt veel tijd voor.

Pak dit niet te persoonlijk/hard op aub,
...

Ik word hier echt ZO moe van he....................

Ik kijk morgen wel eventjes naar die link.

Edit: Wel jammer dat het altijd zo moet gaan met helpers. Alles moet altijd een gek raadseltje zijn die de newbie moet oplossen. Dat is gewoon ziek.

Vat dit aub niet te persoonlijk op. Ik heb geen zin in een discussie bombardering.

Ik ben het niet helemaal met je eens hoor. Bekijk het hele topic nog maar eens.

Mijn reacties vanaf het begin van dit topic:

#1: een oplossing voor het probleem uit je OP;
#2: een oplossing voor de vraag die je daarna stelde;
#3: ik vertel je dat je de code niet al te letterlijk moet nemen. (te weinig ervaring met VB ?)
#4: geen directe oplossing voor je probleem, maar met Google/MSDN had je voldoende kunnen vinden.
#5: de tip om het ook binair in te lezen;

Alle informatie die je nodig hebt is eigenlijk achter elkaar gegeven. Het ligt mijns inziens dus meer aan jouw instelling dat je verwacht om alleen maar kant en klare oplossingen te krijgen. Als er tips worden gegeven dan is het wel de bedoeling dat je daar iets mee doet. Als je namelijk via Google gezocht had dan had je zo een oplossing gevonden.

Give a man a fish; you have fed him for today. Teach a man to fish; and you have fed him for a lifetime

Laatst bewerkt:
En raad eens, ik heb zomaar uit het niets zelf iets gevonden.

Text1.Text = backString

Text1.Text = backString
...

'backlength-1' hoeft niet tussen haakjes hoor. Daarbij zou het volgende volgens mij ook moeten werken.

Code:
text1.text = mid( text1.text, len(text1.text)-1)

Dat is het 'm nou juist. Je maakt overal een raadseltje van.
Kun je niet mee leven met iemand die zich 100% focust op zijn software? Als je hem er nog eens los van schud met een opdracht als deze maak je het hem er niet bepaald gemakkelijk op.

Edit: dit is een reactie op een reactie die jij op 22:23 hebt gepost

Laatst bewerkt:
Maargoed, tot mijn grote spijt heb ik zelf een oplossing kunnen vinden, en tot mijn grote verbazing want ik had het grootste deel van de zoekmachines doorgezocht.

Dit is niet 100% waar ik aan het begin van de topic om vroeg. Maar het is hopelijk te doen.
Dus ik druk maar op "vraag opgelost"

Toch bedankt voor de moeite.
Retsech...

Dat is het 'm nou juist. Je maakt overal een raadseltje van.
Kun je niet mee leven met iemand die zich 100% focust op zijn software? Als je hem er nog eens los van schud met een opdracht als deze maak je het hem er niet bepaald gemakkelijk op.

Het is voor mij toch al een behoorlijke tijd geleden dat ik echt met VB heb gewerkt, dus die kennis is behoorlijk roestig. Analoog daaraan weet ik dus ook niet meer de exacte code voor soms simpele dingen. En dus kan ik alleen maar een hint geven. De meeste mensen zoeken dit dan op via Google en komen dan wel bij iets uit dat hen meer informatie verschaft.

Ik kan je dus alleen maar de hint geven om Google (goed) te leren gebruiken. :)

Maargoed, tot mijn grote spijt heb ik zelf een oplossing kunnen vinden, en tot mijn grote verbazing want ik had het grootste deel van de zoekmachines doorgezocht.

Uhm...

(als je het te lastig vindt om uit te zoeken, dan zou je ook de 'oude' methode kunnen gebruiken en dan alle data gebruiken behalve de laatste regel; Wees gewoon een beetje creatief.)

:p

Gab,

ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat iedereen elkaar probeert te helpen en niemand iemand anders wil irriteren. En dat jij niet met google om wil gaan wil niet zeggen dat iedereen maar 'raadseltjes' post. Ik probeerde alleen in te zien wat je probeerde te maken. Want soms zijn er snellere methodes om iets specifieks te maken. Maar ik kon ook niet weten dat jij al in 3 andere posts je uitleg hebt gedaan. Plus het maakte het er ook niet makkelijker op dat je nergens in deze post hebt verteld dat het om VB6 broncode ging. Dan posten mensen dus verkeerde broncode die nooit (goed) zal werken.
Met andere woorden : Als je volgende keer post , houd het dan bij 1 topic en wees gewoon duidelijk. Dan wordt niemand geirriteerd en wordt je veel sneller en 'to te point' geholpen.

Mvg Pizara

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan