Upgrade + taxatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Till
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Till

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Beste,

omdat ik al vaker op goede wijze geholpen ben op dit forum het volgende.
Ik ga deze zomer een nieuw systeem maken (kast+monitor heb ik al).

confi1.JPG

Dit heb ik op het oog. Daarnaast wil ik mijn oude onderdelen graag verkopen. Wat kan ik vragen voor:
AMD Athlon 3200+ S939
1024mb geheugen (dacht pc3200, ddr400)
80GB HD seagate (5400)
MTEK 400 watt big fan voeding
Geforce 4mx 420
(evt, usb 2.0 pci card en sound blaster pci)

Bij voorbaat dank voor jullie wijze inzichten :thumb:

Mooi systeem maar je neemt een E8500 niks mis mee alleen zou ik voor een E8400 gaan
maar de OEM versie heeft geen Koeler dus neem gewoon een Boxed versie (E8400)
en je kan beter een HD4850 nemen die is 50 % sneller!

Laatst bewerkt:
Mooi systeem maar je neemt een E8500 niks mis mee alleen zou ik voor een E8400 gaan
maar de OEM versie heeft geen Koeler dus neem gewoon een Boxed versie (E8400)
en je kan beter een HD4850 nemen die is 50 % sneller!

Bedankt voor je bericht. Ik zou dan ook een Artic freezer van 15 euro bij kunnen kopen, dat is opzich geen probleem dan?

Die videokaart, tja die is wel weer wat duurder natuurlijk (50 eur). Ik zal er over nadenken en nog wat benchmarks zoeken. Goeie tip!

50 euro duurder die van Powercolor is 144 euro en die van Club3D is 150 euro ik zou voor de Powercolor gaan of voor een Sapphire want de Club3D heeft koel problemen
en een Arctic 7 Pro is goed :)

50 euro duurder die van Powercolor is 144 euro en die van Club3D is 150 euro ik zou voor de Powercolor gaan of voor een Sapphire want de Club3D heeft koel problemen
en een Arctic 7 Pro is goed :)

Mijn excuses ik keek naar de 4870. Maar inderdaad nette prijzen voor de 4850, is een goede optie :thumb:

Zondag (morgen dus eigenlijk) zouden de prijzen van Intel's processoren gaan dalen.

De E8500 zou zo naar de huidige prijs van de E8400 dalen, dus misschien toch maar voor die eerste gaan dan.

Zondag (morgen dus eigenlijk) zouden de prijzen van Intel's processoren gaan dalen.

De E8500 zou zo naar de huidige prijs van de E8400 dalen, dus misschien toch maar voor die eerste gaan dan.

Dan kan ik misschien beter even wachten? Of berekenen de winkels dit niet zo snel door?

Ik kwam er net achter dat er ook ocz geheugen is van 1200 mhz (pc9600) wat net zo duur is als die hierboven. Doe ik hier verstandig aan?

En heeft iemand een idee van de verkoopwaarde van mn oude systeem?

Ja sneller geheugen is altijd leuker he maar je moederbord moet het wel ondersteunen
en je oud systeem is maximaal 70 euro waard

Dan kan ik misschien beter even wachten? Of berekenen de winkels dit niet zo snel door?

Dat is iets dat ik me ook afvraag want ik ga zelf ook een nieuwe pc kopen binnenkort.

Op dit moment zou ik even wachten ja. Je kan wachten op de nieuwe generatie processors (Nehalem), maar eer die fatsoenlijk op punt staan en tegen prijzen zoals die van de duo cores verkocht worden zijn we ook al minstens een jaar verder schat ik.

Ten minste zou ik toch nog even wachten op die prijsdaling van de huidige generatie processors en tot de winkels deze prijsdaling ook daadwerkelijk hebben doorgevoerd. Langer dan een maand kan zoiets toch niet duren in computerland denk ik. De technologie raast zo snel dat ook zij niet anders kunnen dan de prijzen up to date te houden.

Het is uiteindelijk het volgende geworden

Asus P5Q Pro | 90-MIB4Q0-G0EAY00Z
CoolerMaster Real Power 620W Modular
GEIL DDR2 4GB 800Mhz Value (2X2GB) PC2 6400 5-5-5-15 GX24GB6400DC
Intel Core 2 Duo E8400 3 00GHz 1333MHz 6MB Boxed | BX80570E8400
Samsung SpinPoint T HD321KJ 320Gb 16Mb | HD321KJ
Sapphire Radeon HD 4870 512MB | 21133-00-20

Lijkt me wel een tijdje mee te kunnen :love:

Nogmaals bedankt voor de adviezen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug