Linksys wrt54g

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hallo mensen,

Ik heb hier een router liggen die ik niet kan resetten, ik wil het ding op de 1e verdieping zetten zodat de kids boven ook daar kunnen internetten.
Sluit ik de router aan op het modem hier beneden, dan geeft hij bij gateway het volgende ipadres: 192.168.241.1, tik ik dat in mijn browser in dan komt hij op een pagina waarin info staat over wifi en over hotspots.
Kijk ik bij Linksys op de site dan zie ik dat het ipadres van de router 192.168.1.1 moet zijn. Tik ik dat in mijn browser in dan kan hij de pagina niet weergeven.
Al diverse dingen geprobeerd om hem te resetten, stroom eraf, resetknop ingedrukt 10 sec. 30 sec enz, maar niets helpt.
Zou het ding beveiligd ofzo zijn, want ik krijg steeds maar weer die pagina over wifi in beeld.

wrt549

Goedemorgen,

Draaien er 2 accespoints in Uw netwerk/ internet.

Met vriendelijke groet,
Mickey:D

Ik neem aan dat je de router bekabeld probeert te benaderen?

Hoi,

Nee geen twee accespoints, ja ik benader hem bekabeld.

Bij mijn vorige linksys wisselde dat ip adres van de router nog wel eens. Dan gebruikte ik niet 192.168.1.1 maar bv 192.168.0.1 of 2.1 etc.in mijn browser

Weet niet waarom of hoezo maar kreeg dan wel toegang.

wrt549

Wat bedoeld U persies met
''want ik krijg steeds maar weer die pagina over wifi in beeld''

Met vriendelijke groet,
Mickey:thumb:

Heb ik ook geprobeerd maar bij andere ipadressen kan hij de pagina niet weergeven.
Alleen bij ipadres 192.168.241.1 krijg ik wat in beeld (dat met die wifi enzo)

Die pagina met die wifi enzo is zeg maar de startpagina van de router, ik krijg nergens een scherm om in te loggen op het ding.

Laatst bewerkt:
Ga naar start>uitvoeren en typ daar CMD
In het volgend venster typ je ipconfig /all

Welk adres staat er onder Ethernet-adapter LAN-verbinding?

192.168.178.20 is het ipadres van mijn computer.
192.168.178.1 het ipadres van de gateway

wrt549

Probeer dan eens '' 192.168.178.1 ''
In Uw brouwser in te typen en kijk of U dan in de router komt.

Met vriendelijke groet,
Mickey:)

Ja dat lukt wel, dat wist ik al. Maar dan zit ik in de verkeerde router.

wrt549

Oke, als U Uw linksys nu een direct aan de computer aansluit, met netwerk kabel.
Dus niet linksys in andere router ik bedoel direct een UTP kabel in Uw linksys

Succes;)

Om de router een harde reset te geven, druk je de resetknop (met spanning op de router) 30 seconden in. Terwijl je de voeding eraf haalt blijf je de resetknop nogmaals 30 seconden ingedrukt houden.
Nu sluit je de voeding weer aan terwijl je de resetknop nogmaals 30 seconden ingedrukt houd.
Dus in totaal houdt je resetknop 1,5 minuut ingedrukt.

Misschien nog handig om te weten hoe het aangesloten is:
In mijn "vaste"modem/router zit de adsl-lijn, daar vandaan(van die modem/router) loopt een netwerk kabel naar mijn eigen pc zodat ik inet heb.
Vervolgens heb ik een netwerk kabel in de linksys op de internetpoort aangesloten en het andere eind van die kabel in een vrije lan-poort op mijn modem/router
In de lan van de linksys een netwerkkabel naar een computer op zolder.

Ik neem aan dat je router rechtstreeks aan je pc hangt, en niet via een andere router?

Patrick, dat wil ik eigenlijk niet want in die router kan ik zien wie er gebeld heeft enzo.
Ook als ik zelf bel gaat het via dat ding (Fritzbox)

wrt549

Oke, en hoe probeert U dan in dat netwerk te komen. (router)
(Via Uw pc, naar modem/router, naar linksys

Met vriendelijke groet,
Mickey:cool:

Laatst bewerkt:
Om de router een harde reset te geven, druk je de resetknop (met spanning op de router) 30 seconden in. Terwijl je de voeding eraf haalt blijf je de resetknop nogmaals 30 seconden ingedrukt houden.
Nu sluit je de voeding weer aan terwijl je de resetknop nogmaals 30 seconden ingedrukt houd.
Dus in totaal houdt je resetknop 1,5 minuut ingedrukt.

Dat gaan we dus eerst maar eens proberen, daarna zie ik wel hoe ik inet op de pc's krijg.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan