Linksys wrt54g

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, en hoe probeert U dan in dat netwerk te komen. (router)
(Via Uw pc, naar modem/router, naar linksys

Met vriendelijke groet,
Mickey:cool:

Via mijn eigen pc.
En dat lukt dus ook wel maar dan krijg ik dus die pagina met dat wifi gedoe, terwijl ik dus een pagina van de router te zien moet krijgen met een inlogscherm om daarna dingen te kunnen instellen in de router

Laatst bewerkt:
wrt549

Ja via Uw pc maar gaat dat van Uw Pc naar

(UTP kabels)

Internet/ moden en dan linksys

of meteen naar linksys

Met vriendelijke groet,
Mickey:)

Beter de Linksys proberen te benaderen via de pc op zolder denk ik.

Ik sleep de hele "zooi" wel even naar beneden anders wordt het ren je rot hier vandaag.
Tot zo :D

om de linksys te benaderen zal u eerst het ip nummer moeten veranderen van u pc.
zoals ik het nu zie zit ie in de verkeerde range.

stel het ip nummer van de pc eens in op
192.168.1.101 ip nummer
255.255.255.0

192.168.1.1 gateway

kabel van linksys in poort 1 t/m4 naar pc.
en dan in de browser 192.168.1.1
dan moet ie het doen.:thumb:

Bij een gewone linksys zou na een reset (30 sec indrukken) het ip adres weer 192.168.1.1
moeten zijn.

Dan heb je wel twee apparaten met een dhcp server en dat werkt niet

Eerst moet je in de linksys kunnen

Misschien kun je de router niet benaderen omdat de firewall(s) in de weg zitten. Ook kan het zijn dat er een proxy aanstaat. of dat er een programma in de weg zit zoals hamachi.

Bij configuratiescherm > internet opties > Verbindingen > lan instellingen > alle vinkjes weghalen om een eventuele proxyserver uit te zetten.
Desnoods haal je de linksys even los van de fritzbox tot je erin bent.
Dan zet je de dhcp uit en geeft de linksys een ip adres in de range van de dhcp van de fritzbox (een adres vlak bij een adres dat de fritzbox aan de pc zou geven)
Hier lees je hoe je de linksys instelt, dit is een beschrijving voor twee linksys routers, maar aan de eerste hoef je niets in te stellen, aan de fritzbox ook niet.

Wanneer de linksys goed geconfigureert is (en verbonden) alle apparaten uitzetten en een voor een opstarten, te beginnen bij de fritbox en als laatste de pc

Normaal gesproken zou je dan weer een netwerk hebben.

mvg leo

Leo,
Het ding heeft in de browser nu als ipadres 192.168.1.1 en dan krijg ik dus die wifi pagina weer te zien en geen inlogscherm voor de linksys.
Het ding hangt nu aan een laptop met de netwerkkabel in een lanpoort en in de laptop.
Dus ik kom helemaal niet in de router, tenminste niet in het goede scherm.

Laatst bewerkt:
wrt549

Koppel nu de wrt54g eens aan de laptop los van andere, dus zonder internet er aan zonder modems pc's ect.
(Alleen de UTP kabel in de wrt54g en in de laptop.)

(Eventueel nog een reset op de wrt54g.)

Kijk dan eens bij
Start- uitvoeren- typ cmd - ipconfig/all

Wel de ip's op automatisch ip zetten in het configuratiescherm.

En bij de gateway kijken.
En dat dan in de brouwser intypen.

Oef een heleboel info allemaal, bedankt alvast hiervoor.:thumb:
De situatie is nu zo: de optie van anderhalve minuut resetten heb ik gedaan en zie daar er zit inmiddels internet op de laptop.
Het is als volgt aangesloten: UTP kabel in een lan poort van de fritzbox en andere eind in de internetpoort van de linksys. Van een lanpoort van de linksys naar de laptop en nu zit er dus internet op.:D
De wifi pagina van de linksys is nu exit, maar dit komt omdat de linksys dezelfde gateway als de fritzbox heeft.
Wat nu dus overblijft is de vraag hoe kom ik in de linksys

Ok, ik heb de laptop nu via wireless lan, dan kan ik in de linksys komen via 192.168.1.1
Daar krijg ik nu de melding: No webpages currently available- perhaps you need to install a package

Alleen het lampje dmz knippert, de rest brand constant

Zal moeilijk gaan wanneer ie niet in de router kan komen.
Of middels FTP.

Draadloos heeft de laptop geen inet zie ik net en met kabel wel.
De laptop is nu verbonden (draadloos) met de linksys.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan