• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in verschillende tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AC1841949

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Hallo beste Excellers,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb een probleem. En daarom (indien mogelijk) vraag ik jullie deskunde hulp.

Ik heb een bestand met 8 tabbladen, nl. van 2008 t.e.m. 2015. In ieder van deze bladen staan dezelfde teksten, maar met verschillende cijfers. Elk blad is ook ingedeeld per maand.

Vb; A1 maand en B1 t.e.m. H1 tekst. Daaronder in B2 t.e.m.H2 cijfers.

Mijn vraag is nu, om op een nieuw tabblad (Overzicht) de gegevens te kunnen bekijken per jaar. Voorbeeld ik klik op tabblad "Overzicht" vervolgens op een jaartal,en alle gegevens van dit bepaalde jaartal komen te voorschijn.

Kan er iemand dat oplossen voor mij! Ik heb reeds van alles geprobeerd, maar geraak er maar niet uit?

Welkom op dit forum!

Stel dat in cel A2 het jaartal staat.
Code:
=INDIRECT("'" &$A$2&"'!B2")
Bovenstaande formule verwijst naar cel B2 van het werkblad dat in cel A2 is ingevoerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dus eigenlijk wil je als je een jaar selecteerd alle gegevens van het tab-blad horende bij dat jaar zien?
Dan lijkt het mij makkelijker om via een hyperlink naar het betreffende blad te gaan.
Of wil je alleen een gedeelte van het geselecteerde jaar zien?

Welkom op dit forum!

Stel dat in cel A2 het jaartal staat.
Code:
=INDIRECT("'" &$A$2&"'!B2")
Bovenstaande formule verwijst naar cel B2 van het werkblad dat in cel A2 is ingevoerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,
alvast hartelijk bedankt voor de héééééél vlugge reactie, maar moet die formule nu geplaatst worden op het blad "Overzicht"? T'is tenslotte daar dat de gevraagde gegevens over één van de 8 tabbladen moet komen.
vb;tabblad 2008 in A1 tot A12 de maanden, in B1 t.e.m. H1 tekst. In B2 t.e.m. H2 cijfers.
Als ik nu het tabblad "Overzicht" aanklik, en op een jaartal klik vb; 2009, dan moeten de gegevens van dit verschijnen. Het zelfde met andere jaren.
Ik ga ondertussen uw voorstel eens uitproberen, en laat u zeker iets weten.

Ik zou ook voor de suggestie van Paul gaan. Anders ga je toch maar data dupliceren wat niet nodig is.

Wil je het toch in een apart tabblad, gebruik dan iets als de INDIRECT functie van hierboven. Laat de idee van het aanklikken van een jaar varen: in plaats daarvan zet je de jaren in een dropdown (keuzelijstje) en kies je zo het gewenste jaar. Dan vermijdt je het gebruik van VBA.

Wigi

Zoeken in verschillende bladen

Hallo, bedankt aan iedereen die mij geholpen heeft.

Ik zal eens proberen een bijlage te versturen. :confused:

Bekijk bijlage 52237

Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk wil je als je een jaar selecteerd alle gegevens van het tab-blad horende bij dat jaar zien?
Dan lijkt het mij makkelijker om via een hyperlink naar het betreffende blad te gaan.
Of wil je alleen een gedeelte van het geselecteerde jaar zien?

Hallo Paul,

kan je iets doen met de bijlage!!

Hallo Paul,

kan je iets doen met de bijlage!!
Hierbij, op 2 manieren.
#1 waarbij alle jaren een hyperlink zijn naar het bijpassende werkblad cellen (M2 t/m M9).
#2 selecteer een jaar in cel I1, en druk vervolgens op de hyperlink van cel I2 om naar dat jaar te gaan.
Als je het bestand opslaat onder een andere naam zal je (waarschijnlijk) de bestandnaam in de hyperlink formule van cel I2 moeten aanpassen.

Bijlagen

Zoeken in verschillende bladen

Hierbij, op 2 manieren.
#1 waarbij alle jaren een hyperlink zijn naar het bijpassende werkblad cellen (M2 t/m M9).
#2 selecteer een jaar in cel I1, en druk vervolgens op de hyperlink van cel I2 om naar dat jaar te gaan.
Als je het bestand opslaat onder een andere naam zal je (waarschijnlijk) de bestandnaam in de hyperlink formule van cel I2 moeten aanpassen.

Hartelijk bedankt Paul, het werkt super...
Probleem opgelost en veel bijgeleerd, nogmaals dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan