geen geluid bij streaming video via speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragonman

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Beste mensen,

ik heb een groot probleem. Namelijk het volgende:
ik heb geen geluid wanneer ik op een videosite ben zoals youtube ben uit mijn browser: dit geldt voor zowel internet Explorer als Firefox. Mijn OS is Windows xp met sp3.

Ik krijg alleen geluid uit mijn koptelefoon.

De dingen die ik al heb geprobeerd zonder succes:
het herinstalleren van adobe flash player 9
De instellingen van mijn geluidskaart gecontroleerd
koptelefoon 'ontplugt' en dan krijg ik ook geen geluid uit monitorspeakers

Ik heb geen idee waar het aan ligt..

Kan iemand mij helpen dit op te lossen? :(

Laatst bewerkt:
Kun je het pluggetje van je speakers eens in die van de koptelefoon pluggen?
Hebben je geluids-kaart pl;ugjes een kleurtje? Zo ja, in welke kleur zit je speaker aansluiting nu?

Hoor je je windows geluiden wel?

Kun je het pluggetje van je speakers eens in die van de koptelefoon pluggen?
Hebben je geluids-kaart pl;ugjes een kleurtje? Zo ja, in welke kleur zit je speaker aansluiting nu?

Hoor je je windows geluiden wel?

Ik heb ingebouwde speakers in de monitor. Ik kan verder gewoon geluid horen zoals mp3 of avi bestanden via windows mediaplayer 11 via de ingebouwde speakers. Ik kan dus audio en video bestanden gewoon beluisteren.

Het probleem is dat ik via mijn browser niks door de ingebouwde speakers hoor..maar altijd dus via de koptelefoon. (ook als ik deze optie niet heb gekozen in mijn geluidskaart) De plugetjes van de koptelefoon hebben een kleurtje: een roze en een groene.

Ik hoop dat het probleem nu zo duidelijker is.

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen aub? Ik heb van alles nu geprobeerd: van oude installatie van flash player tot nu de beta versie 10..maar het helpt niks :(:(:(

Heb je al eens naar je mengpaneeltje gekeken?
Dubbelklik op het speakertje op je taakbalk (naast de klok).
Staan daar dingen gedempt? Of niet geselecteerd?

nee, er staat niks gedempt en/of geselecteerd.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je nog gele uitroeptekens / driehoekjes staan bij apparaten beheer?

ik heb nog een keer gekeken, maar nee.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Heel vreemd.
Doe je geluidskaart eens de-installeren via apparatenbeheer, daarna je pc herstarten.

klopt, het is ook heel vreemd. Maar als ik zou doen wat jij voorstelt dan gaat denk ik windows weer op zoek naar mijn audio driver en daar schiet ik niks mee op..omdat ik in mijn 1e reactie al heb aangegeven dat ik mijn geluidskaart al eens geherinstalleerd heb..maar als je 'er op staat' dan doe ik het als nog. dus zeg het maar?

.

Nee, sta er niet op. Dat is jou keuze.

Heb je nog een "kaart" onboard?
Of eventueel een andere kaart om te proberen?

Ik kan niet geloven dat dit uit een browser ontstaat.

ok. Zover ik weet heb ik maar 1 geluidskaart/audiodriver: genaamd C-Media 3d audio.

Kun je de kaart op een andere machine testen?

bedoel je een andere pc? Nee, ik heb maar 1 pc. (Ik zou ook niet weten hoe ik dat via hardware zou moeten doen.)

Ik heb inmiddels wel wat geluid uit mijn browser. Het bleek dat mijn oude driver van mijn geluidskaart beter werkt dan een nieuwe versie :confused:

Ik heb dus nog steeds niet het 'normale' volume uit mijn video's uit youtube bijvoorbeeld. Iemand nog ideeën?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan