probleem met installeren windows, wellicht videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

marshallmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Goededag.

Ik heb gister een pc gekregen van een vriend. Deze pc was tijdens een rippen van een dvd vastgelopen en vervolgens starte hij niet meer op omdat een "system" bestand niet meer bestond.

nu het volgende probleem:
tijdens de installatie van windows XP of vista blijft hij hangen.
windows XP blijft hangen nadat hij alle stuurprogramma's heeft geladen in het blauwe scherm. Onderin zie je dan "windows wordt gestart" en dan een zwart scherm met een knipperend streepje in de linkerbovenhoek. Bij vista blijft hij hangen op het punt als hij alle bestanden heeft ingeladen en je het vista logo krijgt met de laadbalk eronder. Die laadbalk blijft dan stilstaan en doet niks meer.

Wat ik al heb gedaan via o.a bootdisk:
- HDD getest --> geen probleem
- nieuw geheugen erin en gechecked met memtest+ --> geen probleem
- bios geflashed naar nieuwste versie

nu denk ik zelf dat het de onboard videokaart is. Er zit al een PCI video kaart in maar die krijg ik niet aan de praat (kan de onboard niet uitzetten in de bios).

ik heb nog meer geprobeerd, maar dat is een beetje teveel om hier te typen
als je meer wil weten vraag maar ;)

moederbord is een ms-7145 btw

iemand ideeën?

bedankt alvast

als ik je eerste zin lees, probeer eens een andere dvd-drive...
als dat al niet een van de dingen is die je al geprobeerd hebt.. ;)

ja er zitten 2 drives in en allebei al geprobeerd..
ook meerdere cd's van windows xp.
home sp2 en prof sp3

flash de bios terug naar een oudere versie, mischien herkend xp hem niet ofzoiets

dit zou ook vreemd zijn, want voordat ik hem geflashed heb deed hij het ook al niet...

bovendien start de installatie in eerste instatie wel gewoon op. maar begeven moment loopt hij vast.
waarschijnlijk probeerd hij iets te bereiken(bepaalde hardware ofzo) maar wat weet ik niet.

hoe kan je je videokaart testen onder dos?

Laatst bewerkt:
weet ik niet,

probeer zoveel mogelijk hardware uit de pc te halen wat niet nodig is om xp te installeren. dus alleen cpu, mobo, hd (waar xp op komt), voeding en 1 geheugenmodule en natuurlijk cd-rom drive. Probeer dan xp nogmaals te installeren..

weet ik niet,

probeer zoveel mogelijk hardware uit de pc te halen wat niet nodig is om xp te installeren. dus alleen cpu, mobo, hd (waar xp op komt), voeding en 1 geheugenmodule en natuurlijk cd-rom drive. Probeer dan xp nogmaals te installeren..

Ik heb het gevonden. het was de usb controller.
Ik had eerst nog windows 98 geinstalleerd en dat deed hij overigens wel.
Maar daarover heen XP gaf precies hetzelfde probleem.

nooit verwacht dat de onboard USB controller zo'n probleem zou geven

maar phantom bedankt voor je reacties:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan