Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een quad-core voor jouw doeleinde is overkill en een beetje geldverspilling ik zou eerder kijken naar een configuratie met een AMD X2? 2.5 GHz moet genoeg zijn en een 8600GT moet prima kunnen![]()
Ook niet voor de toekomst? Aangezien mij p4 tot nu toe 3 jaar heeft volgehouden ben ik bang dat als ik een amd x2 koop ik al over 1 jaar moet upgraden...Voor welke toepassingen is een quad core geen overkill behalve games?
We gebruiken vnl voor internet en dan soms foto's bestellen via internet dat nu traag loopt met een P4 3.0.........
Wat betreft de kast: In principe zal je weinig verschil merken.Maar waarom? Meer betere kwaliteit van de kast? Of echt ook wat je merkt qua snelheid in gebruik?
Natuurlijk zijn de sata-schijven wel iets sneller: Dat heeft meer te maken met de ontwikkeling van de schijven zelf. De Sata-aansluiting is meer handig: het neemt bijv minder ruimte in. Maar je ide-schijf zal heus nog wel voldoen.Sony AD-5200SId 80811 € 18.74
Antec Sonata III,ZwartId 33476 € 95.12
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, BoxeId 56577 € 134.46
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 640GB id 72197 € 64.49 : Heb ik al maar ide, toch beter SATA hd bijkopen?
MSI NX8500GT-TD256EH,256MB, DDR2, PCI Ex Id 42647 € 33.81
GigaByte GA-P35-DS3L Id 56123 € 69.58
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC53 Id 5595 € 36.01
Microsoft Windows Vista Home Premium 32b Id 14119 € 93.86. : Heb ik al
Als je het echt alleen maar voor internet gebruikt, dan moet je er toch zeker wel 5 jaar mee kunnen doen.Zeer zeer duidelijke uitleg! Wat ben ik toch blij nog gewacht te hebben met kopen....Mijn P4 heb ik ook al drie jaar dus denk ik dat ik toch 3 jaar ook met de volgende comp ga doen en daarom dacht ik aan Quad 9450.....dan is het 125 duurder maar heb ik iig nieuste soort technologie toch? of maakt dat voor levensduur niet uit denkt u?
http://www.alternate.nl/html/produc...2691&tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+TowerAntec Sonata is inderdaad een mooie kast! Alleen kan ik het helaas niet vinden bij Alternate......Ik wil het zelf bouwen namelijk maar als ik er toch niet uit kom wel naar een fysieke winkel kunnen voor eventueel advies...Maar mischien kan eventueel iemand op het forum helpen? Of heeft u ook een advies voor een kast die wel bij alternate te koop is?
Als je toch graag een kast met venster wil, dan kan je bijv deze voedingen erbij doen:
http://www.alternate.nl/html/produc...E&l1=Behuizingen&l2=Voedingen&l3=tot+600+Watt
http://www.alternate.nl/html/produc...E&l1=Behuizingen&l2=Voedingen&l3=tot+600+Watt
Voeding is het simpelste van het bouwen van een pc.Echt heel erg bedankt voor de adviezen! Voeding inbouwen is dat lastig? 3 jaar geleden had ik een kast met voeding er al in. Het moeilijke toen was de processor inbouwen op het moederbord dus heb ik in de winkel laten doen voor noppes. Ik heb nog geen Vista draaien maar had al een tijdje geleden gekocht maar er achter dat het niet werkte op mijn P4....Ik ben bijn klaar voor aankoop. Hopelijk,,
Voeding is het simpelste van het bouwen van een pc.
Zolang je tenminste een schroevendraaier hebt.
Als er al een voeding in zit, dan moet je eerst je oude verwijderen en daarna de nieuwe weer vastschroeven. De juiste stekkers aansluiten op moederbord, videokaart en schijven en klaar.
Processor inbouwen is ook niet zo moeilijk, maar de 1e keer zie je daar erg tegenop: had ik ook.
Een pc bouwen vereist toch iets meer kennis dan jij hierboven beschrijft. Tenminste, wanneer je het goed wilt doen.
Vergeet niet zaken zoals koelpasta, master/slave settings, airflow(draairichting van evt. casefan's), HDD setup in je bios en al dat soort zaken.
Koelpasta is de reden waarom processor net wat lastiger is.Een pc bouwen vereist toch iets meer kennis dan jij hierboven beschrijft. Tenminste, wanneer je het goed wilt doen.
Vergeet niet zaken zoals koelpasta, master/slave settings, airflow(draairichting van evt. casefan's), HDD setup in je bios en al dat soort zaken.
Bouw je zelf je computer?Ik vind dat je het bouwen veel te makkelijk voorsteld.
Wanneer je het forum doorspit, kom je toch veel topics tegen waar het "fout" is gegaan.
Stel de vraag is of het problemen oplevert als je dit niet doet...Ook zeg je dat de airflow pas aan de orde komt wanneer je problemen krijgt met de temperatuur. Ook dit is in mijn ogen een foute beredenering. Wanneer je je systeem bouwt, zorg je gelijk dat de kabels goed in de kast lopen ter bevordering van de airflow.
Je zegt het zelf: ergernis: maar niets dat je niet zelf kan herstellen.Ook de plaatsing en grote van de ventilators, alsmede de draairichting zijn zaken waar je gelijk rekening mee moet houden. Dit voorkomt achteraf een hoop ergenis.
Wat is een klein beetje?Een CPU plaatsen is juist makkelijk. Kijk goed hoe de CPU moet liggen(uitsparing), en leg hem voorzichtig in het moederbord. Zet hem nu vast. Leg een klein drupje coolerpasta op de onderkant van de cooler, en smeer dit heel dun uit met bv een mes. Zo maak je een egaal laagje pasta. Zet de cooler nu op de CPU, terwijl je onder lichte druk de cooler een beetje beweegt zodat de pasta zich goed verdeeld. Zet nu de cooler vast.
klopt.Gebruik nooit teveel pasta, want dit heeft een averechtse werking.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.