Bestanden verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Tussen mijn bestanden zijn plots bestanden verschenen waarvan ik het bestaan niet wist...
Hoe die mappen en bestanden daar zijn gekomen is mij een raadsel.
Het zijn mappen en bestanden met namen die allerlei rare kronkels bevatten.
Omdat die bestandsnamen ongeldig zijn samengesteld kan ik ze ook niet verwijderen, hernoemen enz.
Is hier een oplossing voor ?

Waar staan die bestanden precies, welke map? En waarom zijn ze 'ongeldig samengesteld', m.a.w. geef eens een voorbeeld van zo'n bestandsnaam.

Die bestanden staan op een Passport van WD.
Bestandsnaam... nu komt het :)

*^%+0°-&@>.Y"!

Ik heb hier maar wat getypt... maar zo zien ze eruit...
Sommige bestanden zijn bijna 1 Gb groot.

Een externe disk (draagbaar) van Western Digital.

Ok, gebruik je een backup programma of zo om bestanden van je pc erop te backuppen of kopieer/plak je bestanden handmatig daarnaartoe?

Alles gebeurt handmatig.
Het is in een map waar muziekbestanden staan, kan me niet inbeelden dat ik daar ergens problemen gehad heb met schrijven daar naartoe.

Gokje: zou de schijf onder DOS te benaderen zijn? PC opnieuw opstarten - F8 achter elkaar indrukken totdat je opstartmenu krijgt - kiezen voor 'alleen MS-DOS prompt - stationsnummer intypen à la C: (waarbij C wordt vervangen door de letter van de WD).

Ik acht de kans alleen vrij klein dat dat lukt.... :o

Dat was ook mijn eerste poging.
Maar hij bleef protesteren op die ongeldige bestandsnaam.

En als je nu eens onder DOS alles behalve de rare bestanden uit die map kopieert/verplaatst naar een nieuwe map, en vervolgens in de map waar de rare bestanden staan het commando del *.* geeft, zou dat werken? Of heb je dat al geprobeerd? Dan hoef je nl niet de feitelijke bestandsnamen te gebruiken.

Ook al geprobeerd, steeds zijn die namen een struikelblok.

Tsja, dan zou ik zeggen bestanden elders parkeren en formatteren dat ding.... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan