Hoe de stroom aansluiten voor grafische kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb een MSI K9A2 Platinum mobo en een grafische kaart de HD 3870.
Op de grafische kaart zit een voedingsaansluiting voor PCIe en die heb ik aangesloten rechtstreeks op de voeding.
Op het moederbord zit echter ook nog een vierpolige molexaansluiting. In het moederbordboekje staat dat op die plaats de voedingsaansluiting voor de grafische kaart moet. Moet ik daar dan ook nog stroom op aansluiten ?

Ik heb ze allebei aangesloten en heb gewoon beeld. Veel verder dan het bios ben ik echter nog niet gekomen omdat ik raid driver problemen heb, maar dat staat er denk ik gewoon los van. Maar volgens mij is het wel goed dat ik allebei van stroom heb voorzien.

Ik heb een MSI K9A2 Platinum mobo en een grafische kaart de HD 3870.
Op de grafische kaart zit een voedingsaansluiting voor PCIe en die heb ik aangesloten rechtstreeks op de voeding.
Op het moederbord zit echter ook nog een vierpolige molexaansluiting. In het moederbordboekje staat dat op die plaats de voedingsaansluiting voor de grafische kaart moet. Moet ik daar dan ook nog stroom op aansluiten ?

De reden is hoogstwaarschijnlijk de vele pci-e-poorten.
Als jij meerdere zware videokaarten in je systeem zet, dan kan het moederborden niet voldoende energie leveren voor die poorten.
De videokaarten krijgen dus energie via de losse stroomkabel in de kaart EN via de pci-e-poort.

Gebruik je maar 1 pci-e kaart, dan hoef je dus die molex-stekker niet aan te sluiten op je moederbord.
Het kan volgens mij geen kwaad als je het wel doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan