Max. temp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GDV007

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
De maximum temperatuur van de Q6600 zou 80°C zijn, maar is dat de algemene processor temperatuur of de temperatuur van een apparte kern?

Als ik Prime95 draai met kleine FFT's gaat de temperatuur van de processor naar zo'n 65°, maar de temp van kern 1 over de 80°C...
Voor welke telt nu die maximum temperatuur?

Hoi,

80 graden is gewoon te hoog!
Probeer nog eens wat andere tools, en als het merendeel die temperatuur aangeeft moet je er écht iets aan doen.

Met 80C is dat toch wel enrom aan de hoge kant, probeer maar andere programma's want het kan ook dat de programma niet zo betrouwbaar is :)

De algemene processor temp is wat ik in de bios, msi dual core center en pcwizard 08 kan zien (max stressed 65°C), maar die temperaturen van apparte kernen schrikken mij af...(coretemp, speedfan, pc wizard 08)

Mijn koeler is een Zalman CNPS9700 NT.

Ik heb een Coolermaster Z600 Passief gekoeld met 1 grote Fan erop. 1 indraaiende Fan voor, 1 fan in de voeding veranderd, 1 fan uitdraaiend boven achter.

Mijn temperatuur van me CPU is: 27 graden.

Heb ook een Q6600 net als jij.

Hiervoor was mijn CPU ook aan de hoge kant. Het had ermee te maken dat de vloeistof die koelt op me cpu op was. Hierdoor komt er waarschijnlijk of lucht tussen of er zit helemaal niks meer...
Dan wordt je cpu steeds heter en heter. Helemaal als je nog zware games gaat spelen tussendoor.
Dan moet je eigenlijk even de vloeistof veranderen.

Daarnaast moet je ook opletten hoe en waar je de Fans plaatst,
beste is:

2 BINNENdraaiende fans voor, onder.
2 UITdraaiende fans achter boven, zodat er voldoende verse lucht in kan en de warme lucht snel afgevoerd wordt.
Als je je pc bijvoorbeeld in een ruimte hebt staan (kast, lade) waar weinig verse zuurstof in komt. Dan blijft de warme lucht hangen en die gebruikt hij weer om te koelen waardoor je pc steeds heter en heter wordt.

Veel succes, hoop dat je het hier mee red.

Ik heb een Coolermaster Z600 Passief gekoeld met 1 grote Fan erop. 1 indraaiende Fan voor, 1 fan in de voeding veranderd, 1 fan uitdraaiend boven achter.

Mijn temperatuur van me CPU is: 27 graden.

Heb ook een Q6600 net als jij.

Hiervoor was mijn CPU ook aan de hoge kant. Het had ermee te maken dat de vloeistof die koelt op me cpu op was. Hierdoor komt er waarschijnlijk of lucht tussen of er zit helemaal niks meer...
Dan wordt je cpu steeds heter en heter. Helemaal als je nog zware games gaat spelen tussendoor.
Dan moet je eigenlijk even de vloeistof veranderen.

Daarnaast moet je ook opletten hoe en waar je de Fans plaatst,
beste is:

2 BINNENdraaiende fans voor, onder.
2 UITdraaiende fans achter boven, zodat er voldoende verse lucht in kan en de warme lucht snel afgevoerd wordt.
Als je je pc bijvoorbeeld in een ruimte hebt staan (kast, lade) waar weinig verse zuurstof in komt. Dan blijft de warme lucht hangen en die gebruikt hij weer om te koelen waardoor je pc steeds heter en heter wordt.

Veel succes, hoop dat je het hier mee red.

Die "vloeistof" kan je ook koelpasta noemen ;)

Het probleem is intussen opgelost: de temperatuur is nu 27°C en in bv. FSX komt hij bijna nooit hoger dan 51°c.

(Hij is overclocked naar 3.20GHz)

En koelpasta gaat ook niet "op" trouwens. Het kan hoogstens nogal uitdrogen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan