Geheugen uitbreiden en nog iets..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eduard1987

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Ik heb een laatst een computer gekocht bij de mediamarkt, alleen nu kom ik er achter dat hij niet heel erg snel is.. Vooral bij spellen doet hij traag. Nu dacht ik dat het misschien beter is om het werkgeheugen te verhogen.
Alleen heb ik daar niet zoveel verstand van, dus roep ik jullie hulp in..
Het kan natuurlijk ook aan mijn videokaart liggen want die heeft iets van sharedgeheugen, dus dan gaat dat tenkoste van het werkgeheugen ofzo...

Ik doe er wel wat specificaties bij:

Intel core 2 duo processor E4300 (1,80 GHz, 2MB level 2cache, 800 MHz FSB), 1024 MB DDRii-RAM werkgeheugen, 250 GB hardeschijf (7200 rpm SATA), DVD+ReWriter dual layer, geluidskaart on-board 7.1 (8kanaals), nVidia GeForce 7300 SE PCI-Express videokaart met 64MB vast en 256MB shared videogeheugen, Turbo Cache videogeheugen, TV-out + DVI, 10/100/1000netwerkaansluiting, 11 in 1 geheugenkaartlezer, Windows Vista Home Premium, Inclusief 22 inch TFT scherm met speakers, 5ms responsetijd.

Het kan natuurlijk ook een fout zijn in de software ofzo, upgraden die dingen..

Mvg Eduard

Hoi,

Ik denk dat 1gig gehugen wat weinig is voor vista en inderdaad het zou beter zijn om een losse videokaart te nemen.
Maar om te weten welk geheugen en videokaart je kan plaatsen is er van belang welk moederbord je hebt.

Modag

Ik zou persoonlijk je geheugen upgraden en een andere (nieuwe) videokaart erin stoppen.
Dit zou heelveel kunnen schelen bij het spelen van games.
En als je je pc echt stukken sneller wil hebben een andere processor maar dan zit je alweer in de richting van een nieuwe pc te kijken en dat is denk ik niet iets wat jij wil.
Dus ik zou de boel gewoon upgraden.

Maar nu is de vraag welke,
welke videokaart en wat voor geheugen?
Want er liggen denk ik wel 100 verschillende in de winkel..
Zou ik bijvoorbeeld deze kunnen gebruiken:
Kingston 1024mb DDR2 ram 240-pin DIMM?

En als ik een goeie maar niet dure videokaart zou willen,
welke moet ik dan nemen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Om antwoord te kunnen geven:thumb:

Hoi,

Ik denk dat 1gig gehugen wat weinig is voor vista en inderdaad het zou beter zijn om een losse videokaart te nemen.
Maar om te weten welk geheugen en videokaart je kan plaatsen is er van belang welk moederbord je hebt.
Modag

Groeten,
René

Bus type: Intel GTL+
Bus breedte: 64bit
Werkelijke kloksnelheid: 257 Mhz
Effectieve kloksnelheid: 257 Mhz
Bandbreedte: 2057 MB/s
CPU: Intel(R) Core(TM) CPU 4300 @ 1.80GHz, 1795 Mhz

Bedoel je dit?

Nee je moet echt je naam van je moederbord geven.
Anders kunnen wij niet kijken wat er allemaal oppast.

Mijn moederbordnaam is: MSI MS-7293 (FSC OEM)
Voor meer info:
Moederbord2.jpg

(http://img.photobucket.com/albums/v642/eduard1987/Moederbord2.jpg)

jammer. Deze werken niet (je komt op de pagina uit met alle moederborden, maar die van jou kan ik niet vinden..

Maar goed... uit everest kan je het ook wel halen.

ik denk dus dat je maar 2 geheugenbanken hebt, die allebei gevuld zijn.
Je zult dan dus 2 nieuwe strips moeten kopen van 1 gig.
Maar goed.. dat is ook zo duur niet.

Wil je verder beter gamen, dan moet je een betere videokaart in je systeem zetten.
Net weet ik even niet welke kaart het beste bij je processor past, maar denk aan een 8800GT, 3870-kaart, of een 4850-kaart. (sneller is zinloos denk ik).
Kan jij zien welke voeding er in je kast zit? Merk en aantal Watt?
(nog mooier is als je kan zien hoeveel ampere de 12V-lijnen aan kunnen..)

Chipset:
1.jpg

Geheugen:
2.jpg

De voeding weet ik niet, zit gewoon met een stroomkabel vast..
Hoe kan dat zien dan?

geheugen:
pc4200 / 533mhz (zelfde snelheid als je nu hebt) /cas4
http://tweakers.net/pricewatch/90953/kingston-kvr533d2n4k2-2g.html

pc5300 / 667mhz (sneller: maar geen idee of je moederbord dit wel aan kan) /cas5
http://tweakers.net/pricewatch/125088/kingston-kvr667d2n5k2-2g.html

pc6400 / 800 mhz (nog sneller, maar je moederbord kan dat wel zeker niet aan) / cas5
http://tweakers.net/pricewatch/140263/kingston-valueram-kvr800d2n5k2-2g-2gb-(2x-1gb)-ddr2.html

Prijsverschil is klein.
Ik zou even moeten kijken wat het beste bij je processor past.
Ik denk de 1e of de laatste (de laatste wordt dan op lagere snelheid gebruikt, maar dat boeit verder niet zo: het zal later populairder zijn wil je ooit je geheugen nog verkopen ofzo)

Dus je raad deze aan: Kingston 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 Kit 2..
Alleen als je zelf moest kiezen, welke videokaart zou je dan doen?

ps alvast bedankt voor alle moeite

Ik twijfel.
Reden van twijfel: Je moederbord ondersteunt alleen DDR2-400 en 533.
http://tweakers.net/pricewatch/90953/kingston-kvr533d2n4k2-2g.html
Is DDR2-533. Maar eigenlijk is dit geheugen al een beetje achterhaalt. Mocht je nu over een paar maanden een ander moederbord+processor willen kopen, dan heb je vrij weinig aan dat geheugen.
Vandaar dat ik het snellere geheugen aanraad. Ik dacht namelijk dat DDR2 vanzelf wel terugklokt naar de juiste snelheid. (dit gebeurde vroeger met gewoon DDR namelijk ook).
In dat geval kan je wel het snellere soort geheugen kopen (het is toch ongeveer even duur).
Ik weet het dus alleen niet zeker.

Ik zal straks nog even voor je googlen.

Voeding: open je kast en zoek de voeding op. Op deze voeding zit een stickertje met div zaken: Naam, aantal watt en vaak nog meer info.
Waaronder het aantal Ampere op de 12V-lijn.
Maar het merk en aantal Watt zou al helpen.

Videokaart volgt zo...

Hoi,

Lees ik het nou verkeerd of heb je er DDR2 667 inzitten? Misschien is het een idee om CPU-Z (freeware) te downloaden en te installeren. Met dat programma kun je de naam van het moederbord achterhalen én welk geheugen er nu exact in zit.

Groeten,
René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan