Help mij met het kiezen van een nieuwe video kaart!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaoulD

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2008
Hallo beste mensen ik ben nieuw op dit forum maar ik zie vaak een link naar hier staan via google en ook dat hier de beste antwoorden worden gegeven dus sinds ik op zoek ben naar een nieuwe videokaart wilde ik hier wel eens mijn vraag stellen.

Wat ik probeer te vragen is... Ik heb een redelijk goede computer ( Specs beneden pagina ) Via een vriend heb ik die gekocht en ik vroeg dan ook echt voor een gaming pc ( heb zelf nog 4 x moeten zeggen kan ik niet beter dit pakken, kan ik niet beter die kiezen, etc ) en nu heb ik dus deze pc die toch wel redelijk spellen aankan. Maar als ik spellen zoals Timeshift, crysis , call of duty 4 hoger dan medium ga zetten ( met een resolutie van 1650 x 1080 ) dan zie ik meteen een flinke fps drop en speelt het niet meer zo fijn. Ik wil graag voor maximaal 200 euro ongeveer een echte graphics kaart die mij kwaliteit en snelheid levert. Ik hoop dat jullie mij een kaart ergens van kunnen afhalen die voor mij geschikt kan zijn. Alvast bedankt voor het lezen van mij berichtje!

Mvg , Raoul

Pc - Specs :

Intel(R) Core (TM)2 Quad CPU
Q6600 @ 2,40 GHz
Kloksnelheid 2.40 Ghz, 2,00 GB
Graphics card: Geforce 8600 GTS

je hebt nu dus geleerd dat je maar beter niet teveel op derden af moet gaan, maar zelf je beter in kan lezen :)
Ik zou dus niet blind mensen geloven die hier adviseren (inclusief mijzelf). Controleer dus zelf of iemand gelijk heeft of niet.

Maar goed, wat ik zou adviseren is een:
2maal een 4870-videokaart in CF (±410 euro)
Dit is een beetje duur en het is de vraag of je moederbord wel CF ondersteunt en of je voeding het wel aan kan.

Dan
2 maal een 4850 in CF (zelfde punt) (±280 euro)

Gevolgd door een 4870 (1x) (205eur): Deze zou ik je adviseren

En ook een 4850 (140 eur) is nog een optie.

De rest wordt toch echt te zwak en duurder zal je ook wel niet willen.
Dus logischerwijs een 4850 of een 4870.

Hoe zwaar is je voeding en van welk merk?
Ik heb namelijk niet zoveel vertrouwen in die vriend van je: Een 8600GTS is zeker geen game-videokaart en een Q6600 is ook niet een typische game-cpu.
En hoeveel intern geheugen zit er in je machine?

Hoe zwaar is je voeding en van welk merk?
Ik heb namelijk niet zoveel vertrouwen in die vriend van je: Een 8600GTS is zeker geen game-videokaart en een Q6600 is ook niet een typische game-cpu.
En hoeveel intern geheugen zit er in je machine?

Voeding: 500 WATT van ... ( doos moet ik nog zoeken )
2,00 GB intern geheugen

Voeding: 500 WATT van ... ( doos moet ik nog zoeken )
2,00 GB intern geheugen
Met Vista? In dat geval is het wat krap, vind ik. Het moet wel lukken, maar ik zou mensen altijd meer aanraden bij een game-pc.

Als je nog ruimte over hebt op je moederbord, dan zou je nog 2x1gig erbij kunnen plaatsen. Overigens kan je dan net zo goed 2x512 er in zetten, want de rest kan je in Vista 32bits niet gebruiken. (maar mocht je ooit overstappen op 64bits, dan heb je meer aan 2x1gig extra).

Voeding is in elk geval sterk genoeg voor een 4850 of een 4870, als het tenminste van een normaal merk is.

Ik heb geen vista en daar ben ik ook wel blij om als ik al die problemen hoor ... Het probleem is ik wil niet meer dan 200 euro uitgeven omdat ik pas 17 ben en hiervoor best lang heb gespaard... de rest van wat ik nu verdien houden mijn ouders apart voor mijn vakantie 13 augustus :(

Ik heb geen vista en daar ben ik ook wel blij om als ik al die problemen hoor ... Het probleem is ik wil niet meer dan 200 euro uitgeven omdat ik pas 17 ben en hiervoor best lang heb gespaard... de rest van wat ik nu verdien houden mijn ouders apart voor mijn vakantie 13 augustus :(
dan de 4850.
Een prima ding en zal voor jou denk ik wel voldoen.

Het is jammer dat je die GTS had gekocht.
Je kan natuurlijk wel proberen om deze kaart te verkopen, om zo het verlies te beperken...
(en 2 gig met XP moet wel genoeg zijn)

dan de 4850.
Een prima ding en zal voor jou denk ik wel voldoen.

Het is jammer dat je die GTS had gekocht.
Je kan natuurlijk wel proberen om deze kaart te verkopen, om zo het verlies te beperken...
(en 2 gig met XP moet wel genoeg zijn)

ben net naar Paradigit geweest en zij raadde mij idd aan de Ati 4870 , die kostte 249 euro, jij zei 205 euro ?

Dus dit is de goede die ik moet bestellen?:

http://www.4allclients.nl/?action=4&id=1629961

jep, maar de webshop staat slecht bekend. Doe dus maar een andere....

http://tweakers.net/pricewatch/215979/sapphire-radeon-hd-4870.html
Zie je dat groene dingetje vooraan:
Zo staan de webshops bekend. Dus hoe groener, hoe beter. Als je op dat icoontje drukt, dan krijg je reacties van oud-klanten te zien.

En paradigit is wel duur zeg...

Weet je trouwens wel hoe je de nieuwe videokaart moet aansluiten? En weet je het merk van je voeding al?

Laatst bewerkt:
http://www.electronicagigant.nl/nl/product/420297

dus deze moet voldoende zijn, ik heb ut nagekeken... kan jij het ook nog even nakijken?

Ja gewoon oude drivers van geforce wegdoen, computer uit, kaart eruit en nieuwe erin. Opstarten en dan de nieuwe drivers installeren van de radeon :)

Nee ik heb de doos nog niet gevonden ik zal morgen zoeken. Groetjes.

http://www.electronicagigant.nl/nl/product/420297

dus deze moet voldoende zijn, ik heb ut nagekeken... kan jij het ook nog even nakijken?
Ik wilde daar pas geleden ook al een keer bestellen. Uiteindelijk niet gedaan, omdat ik bij de zaak waar ik de rest kon bestellen voor maar een paar euro meer alles kon bestellen.
Maar het lijkt me wel een goede zaak.

Ja gewoon oude drivers van geforce wegdoen, computer uit, kaart eruit en nieuwe erin. Opstarten en dan de nieuwe drivers installeren van de radeon :)
Oke, mooi!

Nee ik heb de doos nog niet gevonden ik zal morgen zoeken. Groetjes.
Ik vraag het omdat je als je een slechte voeding hebt problemen kan krijgen met een vrij zware videokaart. En dat is de 4870 wel, in tegenstelling tot de 8600GTS. Dus eigenlijk om je ellende te besparen :)

Ik weet wel dat ik eerst een voeding van 350 erin had... Maar de spellen liepen niet goed dus ik dat aan die vriend van me aangegeven en die heeft me een nieuwe erin gezet van volgens mij d8 ik toch 500 watt... ik kijk morgen .

Groetjes

Ik weet wel dat ik eerst een voeding van 350 erin had... Maar de spellen liepen niet goed dus ik dat aan die vriend van me aangegeven en die heeft me een nieuwe erin gezet van volgens mij d8 ik toch 500 watt... ik kijk morgen .

Groetjes

Als het 500 Watt a-merk is (Chieftec, Cooler Master, Zalman, Antec, Enermax, Tagan etc.), dan hoef je je niet druk te maken. Mocht het bv. een Sweex of een Q-Tec zijn, dan zou ik als de wiedeweerga een nieuwe fatsoenlijke halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan