• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afvinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ftm1984

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo,

Weet iemand toevallig of je bij excel een cel kan afvinken (zo'n teken als bij dit forum met solved) ik vind dit er netter uit zien dan een X in de cel.

Bijvoorbaat dank.

Dat kan.

Ga naar Beeld > Werkbalken en kies voor formulieren. Nu krijg je een werkbalk. Hier staat o.a. een selectievakje in. Hiermee moet het lukken.

Groeten

Je kunt ook het lettertype wijzigen in Wingdings en dan ü gebruiken. Uiteraard kun je dit ook in een formule toepassen.

Groet,

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, maar hoe krijg ik dat vinkje nu in een bepaalde cel. Het is nu meer een soort lostaand figuur die ik kan verplaasten.

Geef eens duidelijker aan wat je wilt. Je krijgt verschillende oplossingen, waarschijnlijk te wijten aan het feit dat we niet weten wat je echt wilt.

Hij/zij wil een checkbox (
checkbox-checked.gif
) in een of meerdere cellen krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik wil in een tabel als voor beeld:

Naam: Betaald:
Jan
Piet Vinkje
Klaas
Bart Vinkje

afvinken in cel

Ik wil in een kolom ook graag afvinken, maar hoe doe ik dat?
Jullie zijn er uit, maar schrijven uiteindelijk niet hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen.
Ik wil geen symbool invoeren zoals met dat lettertype wingdings, want dat is volgens mij een vaststaand symbool. Ik wil juist een vakje waar ik makkelijk in kan afvinken, maar dan idd niet zwevend in een tekstvlak maar gewoon verbonden aan een cel.

Wie kan mij helpen?

Ik wil in een kolom ook graag afvinken, maar hoe doe ik dat?
Jullie zijn er uit, maar schrijven uiteindelijk niet hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen.
Ik wil geen symbool invoeren zoals met dat lettertype wingdings, want dat is volgens mij een vaststaand symbool. Ik wil juist een vakje waar ik makkelijk in kan afvinken, maar dan idd niet zwevend in een tekstvlak maar gewoon verbonden aan een cel.

Wie kan mij helpen?

zoals hierboven reeds gesuggereerd:

Ga naar Beeld > Werkbalken en kies voor formulieren. Nu krijg je een werkbalk. Hier staat o.a. een selectievakje in. Klik dat selectievakje aan, dan ga je naar de cel, en maak je de grootte van het selectievakje aan.. en nadien kan je het dan verschuiven zodat het op een cel komt..

klik dan rechts op het selectievakje, "besturingselement opmaken", besturingselement, en dan kan je het linken aan een cel; nadien kan je dan a d h v die gelinkte cel een formule maken die bepaalde waardes aanneemt als je het selectievakje al dan niet hebt aangevinkt.. zie voorbeeld hierbij toegevoegd..

Bijlagen

Dank voor je reactie.

Ik begrijp nu wel hoe ik het vinkje krijg, maar ik wil geen formule waarmee ik iets kan linken, zo'n als-formule.
Maar ik zou graag in 1 hele kolom willen aan- en uitvinken. Dan is het toch niet zo dat ik dat vinkje tig keer moet kopieren. Weet jij toevallig hoe ik dus in 1 hele kolom vinkjes kan zetten in de cellen?

Laat maar het is me toch gelukt. Ik kan de cel toch kopieren en dan weer kopieren dus het gaat dan redelijk snel.

Dank voor je reactie.

Ik begrijp nu wel hoe ik het vinkje krijg, maar ik wil geen formule waarmee ik iets kan linken, zo'n als-formule.
Maar ik zou graag in 1 hele kolom willen aan- en uitvinken. Dan is het toch niet zo dat ik dat vinkje tig keer moet kopieren. Weet jij toevallig hoe ik dus in 1 hele kolom vinkjes kan zetten in de cellen?

dit gaat ongetwijfeld met VBA.. mr dat beheers ik niet.. het snelste is gewoon copy paste, en vn de moment dat je er 5 hebt, kan je alles selecteren, plakken,dan de 10 kopieren en plakken en zo ben je snel a h einde vn je kolom hoor ;)

een beetje spelen binnen excel is in ieder geval leuk! Ziet er ook leuk uit!
Dank voor je tijd en moeite

Beste CBKU,
Zet volgende code achter Blad1
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
     With Target
         Cancel = True
        If .Value = "ü" Then
            .Value = ""
        Else
            .Value = "ü"
            .Font.Name = "Wingdings"
            .Font.Size = 14
        End If
    End With
End Sub
Door nu te dubbelklikken op de bovenste cel (bv. B1) van je kolom krijg je het vinkje.
Zet nu in B2 de formule =B1 en dmv de vulgreep trek je deze naar beneden tot waar gewenst. Dubbelklik terug op B1 en alle vinkjes verdwijnen. dubbelklik nogmaals en alle vinkjes verschijnen terug.
Gaat nog iets sneller dan kopieëren denk ik.

Mvg

Rudi

zet je even de vraag hieronder op "opgelost" ?
Kijk naar de startvraag: hier was ingehaakt op een al lang opgeloste vraag. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan