Wil graag internet op mijn Toshiba laptop,maar lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

vampgirl75

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hoi allemaal

Mijn dochter heeft de laptop van mijn moeder overgenomen maar nu krijg ik er geen internet op.
Het is dus een Toshiba met XP erop.

Ik zag bij apparaatbeheer dat er een netwerkkaart op zat maar las hier al gauw dat het geen netwerkkaart voor internet is haha

Maar nu is de vraag hoe krijg ik internet op deze laptop??

Ik heb op mijn gewone pc ook XP zitten.
En ik heb vanmiddag een Router gekocht omdat ik dacht dat die netwerkkaart een netwerkkaart was.
De Router is een Linksys Wireless-G Broadband Router.

Nou las ik hier ook dat je een netwerkkaart kan kopen en in je pc doen maar hoe gaat zoiets dan met een laptop?
Die kan je niet zomaar ff open maken.... toch?

Heb er echt geen verstand van dus als jullie mij kunnen helpen heeel graaag :D

Thanx :D Groetjes Nanc

Hoi,

Wat voor type Toshiba is het?
Als het een niet zo nieue is, zit er in elk geval een gewone (dus niet draadloze) netwerkkaart in, dus bekabeld internetten moet 'gewoon' kunnen!
Of er mogelijkheden zijn voor een draadloze kaart hangt ook af van het type.
Zitten er nog USB 1.1 poorten op dan zou ik die niet gebruiken voor internet (zeer traag).
Waarschijnlijk zit er een pcmcia-aansluiting op, en die kan je prima gebruiken voor een draadloze netwerkkaart.

Hoi,

Wat voor type Toshiba is het?
Als het een niet zo nieue is, zit er in elk geval een gewone (dus niet draadloze) netwerkkaart in, dus bekabeld internetten moet 'gewoon' kunnen!
Of er mogelijkheden zijn voor een draadloze kaart hangt ook af van het type.
Zitten er nog USB 1.1 poorten op dan zou ik die niet gebruiken voor internet (zeer traag).
Waarschijnlijk zit er een pcmcia-aansluiting op, en die kan je prima gebruiken voor een draadloze netwerkkaart.

Bedankt voor je berichtje!

ja het is een vrij nieuwe...1 jaar oud.
op de laptop staat ook satallite geschreven ik weet niet of dat iets uit maakt met welk type het is..? weet ook niet waar ik moet kijken wat voor type het is..

ik heb het met bekabeld internet geprobeerd maar hij zegt wel dat ie verbonden is maar alles blijft op nul staan -inkomend en uitgaand verkeer.

Wat is een pcmcia-aansluiting?
Alvast bedankt :D

................... ja het is een vrij nieuwe...1 jaar oud.
op de laptop staat ook satallite geschreven ik weet niet of dat iets uit maakt met welk type het is..? weet ook niet waar ik moet kijken wat voor type het is..

Ehh .... zet de notebook uit
Sluit de deksel
Pak een handdoek .......
Draai het apparaat om en vlei hem op de handdoek.
Noteer de gegevens als:

- Modelname
- Model no.

Je hebt w.s. naast een kabelaansluiting ook een draadloze netwerkkaart in het apparaat zitten.
En omdat hij vrij nieuw is, klopt het verhaal niet, dat die niet geschikt zouden zijn voor een internetaansluiting :rolleyes:
Dus e.e.a. moet te regelen zijn, al is het maar vanwege de juiste beslissing een Linksys-router aan te schaffen.

Jammer dat je helemaal in A. zit.
Ik zit in A. (Gld.) en 'bedien' klanten, juist met dit soort troubles.

Laatst bewerkt:
Ehh .... zet de notebook uit
Sluit de deksel
Pak een handdoek .......
Draai het apparaat om en vlei hem op de handdoek.
Noteer de gegevens als:

- Modelname
- Model no.

Je hebt w.s. naast een kabelaansluiting ook een draadloze netwerkkaart in het apparaat zitten.
En omdat hij vrij nieuw is, klopt het verhaal niet, dat die niet geschikt zouden zijn voor een internetaansluiting :rolleyes:
Dus e.e.a. moet te regelen zijn, al is het maar vanwege de juiste beslissing een Linksys-router aan te schaffen.

Jammer dat je helemaal in A. zit.
Ik zit in A. (Gld.) en 'bedien' klanten, juist met dit soort troubles.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oke ik heb hem omgedraaid en zag dit staan.

Toshiba satellite A100-812
-model no. PSAARE-02L00EDU

-windows vista tm Home premium OEMACT
Toshiba.

Ik heb ondertussen ook een wireless-G
Notebook adapter gekocht.

Ik had gehoopt dat als ik die zou instaleren en aansluiten dat ik dan internet zou hebben maar niet dus.
Ja voor heel even... maar toen viel het internet bij haar uit maar bij mij ook :S
toen heb ik weert opnieuw opgestart en die laptop uit gelaten en nu doet mijn internet het wel weer.

moet eigelijk zo'n boek internet voor dummy's halen hahaha
Zit nu helemaal met me handen in me haar...:S

Hoi,

Er zit een draadloze netwerkkaart in die notebook, dus de aanschaf van die notebookadapter is zinloos.
De oorzaak ligt niet bij de hardware, maar zit 'm in de instellingen.

Er is nog iets 'vreemds'.
Standaard is de notebook geleverd met Windows Vista en jij geeft aan dat er Windows XP op zit ... ???
Als het goed is, zaten er recovery-cd's bij de notebook, waarmee je hem weer kunt herinstalleren met de 'fabrieksinstellingen'.
Dan zullen de wél en niet draadloze netwerkkaarten het ook wel weer doen, want ik vrees dat de drivers niet geïnstalleerd zijn.
Die draadloze netwerkkaart zou ik maar terugdoen, indien mogelijk!

Welke internetprovider heb je (Ziggo of via ADSL)?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Er zit een draadloze netwerkkaart in die notebook, dus de aanschaf van die notebookadapter is zinloos.
De oorzaak ligt niet bij de hardware, maar zit 'm in de instellingen.

Er is nog iets 'vreemds'.
Standaard is de notebook geleverd met Windows Vista en jij geeft aan dat er Windows XP op zit ... ???
Als het goed is, zaten er recovery-cd's bij de notebook, waarmee je hem weer kunt herinstalleren met de 'fabrieksinstellingen'.
Dan zullen de wél en niet draadloze netwerkkaarten het ook wel weer doen, want ik vrees dat de drivers niet geïnstalleerd zijn.
Die draadloze netwerkkaart zou ik maar terugdoen, indien mogelijk!

Welke internetprovider heb je (Ziggo of via ADSL)?

ooo oke..
dan weet ik dat,dan breng ik die notebookadapter terug.

ja klopt mijn moeder vond vista niet lekker werken dus wou er xp op hebben omdat ze dat gewend was.
Ik zal meteen ff vragen waar ze die cd's heeft gelaten dan zal ik alles weer herinstalleren.

ik heb ziggo..

Ik weet nu teminste veel meer , ben blij dat deze soort site's bestaan haha
Heel erg bedankt alvast.
hoop dat alles gaat lukken :D

Hoi,

Wanneer je in plaats van één pc of notebook een router op je kabelmodem van (nu) ziggo aansluit, haal je ook het modem van de stroom af.
Je sluit allen keurig aan; modem op de wan-poort van de router.
kabel naar pc in één van de vier beschikbare lan-poortjes.

Dan zet je éérst het modem aan en wacht even totdat deze helemaal on-line is
Hierna de router en weer even wachten.
Tenslotte eerst een bedrade aansluiting, bij jou de pc dus en kijkt of je internet hebt.
Tenslotte kijk je of je met de draadloze kaart van de notebook verbinding krijgt met de router en dus met internet.
Tenslotte stel je beveiligingsinstellingen in, met name dus voor het beveiligen van de draadloze toegang door anderen.

Het gaat helemaal goedkomen.
En zo niet ...... helpmij is 'geduldig' :p

Wat ook nog zou kunnen is dat de juiste drivers voor de netwerkkaart niet aanwezig zijn. hoogstwaarschijnijk staan er Vista-drivers op, omdat dat meegeleverd werd met de laptop, en niet de juiste XP-drivers. Staat er een geel uitroeptekentje bij je netwerkkaart(en) in het apparaatbeheer?

Wat ook nog zou kunnen is dat de juiste drivers voor de netwerkkaart niet aanwezig zijn. hoogstwaarschijnijk staan er Vista-drivers op, omdat dat meegeleverd werd met de laptop, en niet de juiste XP-drivers. Staat er een geel uitroeptekentje bij je netwerkkaart(en) in het apparaatbeheer?

ja klopt er staan echt veel van die vraag tekentjes daar..:eek:.
Vond dat al zo iets raars...
Maar ga vandaag naar me moeder toe en neem de laptop mee.
Dus alles over hoop halen om die cd's te vinden...(zal ze echt niet leuk gaan vinden :evil:haha)

Zodra dat alles is gedaan zal ik de info die jullie mij hebben gegeven allemaal stap voor stap gaan uitvoeren :D

ben al blij dat jullie meer geduld hebben dan mij haha:D
Ik kon de laptop wel uit het raam smijten :evil:

Nou jullie horen van mij of het gelukt is ja of nee...
Alvast weer bedankt :thumb:

Hoi,

Wanneer je in plaats van één pc of notebook een router op je kabelmodem van (nu) ziggo aansluit, haal je ook het modem van de stroom af.
Je sluit allen keurig aan; modem op de wan-poort van de router.
kabel naar pc in één van de vier beschikbare lan-poortjes.

Dan zet je éérst het modem aan en wacht even totdat deze helemaal on-line is
Hierna de router en weer even wachten.
Tenslotte eerst een bedrade aansluiting, bij jou de pc dus en kijkt of je internet hebt.
Tenslotte kijk je of je met de draadloze kaart van de notebook verbinding krijgt met de router en dus met internet.
Tenslotte stel je beveiligingsinstellingen in, met name dus voor het beveiligen van de draadloze toegang door anderen.

Het gaat helemaal goedkomen.
En zo niet ...... helpmij is 'geduldig' :p

Oke zodra ik de vista er weer heb opgezet en thuis ben ga ik er ff rustig voor zitten en alles stap voor stap uitvoeren.
Zal dit wel alvast allemaal opschrijven hahaha
Voordat ik nie meer online kan komen en ook niet meer hier kan kijken :D
Heel erg bedankt:D

Denk dat ik nog wel een keer weer terug kom hier want me moeder had ook weer problemen met haar nieuwe laptop:confused:
dus ben voorlopig nog niet klaar met de laptop's hahaha:D

Groetjes Nanc

Oke zodra ik de vista er weer heb opgezet en thuis ben ga ik er ff rustig voor zitten en alles stap voor stap uitvoeren.
Zal dit wel alvast allemaal opschrijven hahaha
Voordat ik nie meer online kan komen en ook niet meer hier kan kijken :D
Heel erg bedankt:D

Denk dat ik nog wel een keer weer terug kom hier want me moeder had ook weer problemen met haar nieuwe laptop:confused:
dus ben voorlopig nog niet klaar met de laptop's hahaha:D

Groetjes Nanc

hoi hoi
hier weer ff een berichtje van mij.
heb nu vista weer op de laptop gezet ....
alleen wil verbinding maken en nu vraagd ie weer om een netwerkbeveiliging of een wachtwooordzin van speedtouch 8D1374.

(zelfde probleem heeft mijn moeder dus ook,vraagd ie op haar laptop ook elke keer naar.)

Dus ik bellen naar die fiberworld waar mijn moeder bij zit ...
in het engels word je dan ff verteld dat er nog 2 voor je zitten :(
en dat je zo aan de beurd bent,
tja ben ik eindelijk aan de beurd ... sluiten hun de telefoonlijn :S
zovan bel maar nog een keer dan verdienen we lekker veel geld :eek:
Dus kan nie eens in contact met die :mad:@#$#$%:mad: komen :mad:

weten jullie mischien iets hoe ik het anders kan oplossen,
zodat ik wel dat netwerkbeveiliging of wachtwoordzin kan krijgen..
dan kan ik teminste me moeder's laptop ook op internet krijgen.

zal ook ff kijken of ik het kan krijgen al ik een mailtje ga sturen.
Dus als jullie een beter idee hebben ... heeeeel graag zelfs :D
Groetjes Nanc

Hoi,

Heb je soms de cd van een speedtouch gebruikt om op de laptop te installeren en hiermee te proberen verbinding te krijgen?

Dat zal niet werken, want er wordt met jou Ziggo-kabelverbinding niet gewerkt middels een Speedtouch modem of modem/router combinatie.

Wellicht bij je moeder als zij ADSL heeft .... ????
... inderdaad: Fiberworld is adsl, en dat heb jij niet, dus bij jou werkt de procedure om - via je router - draadloos internetverbinding te krijgen geheel anders
en wat fiberworld betreft denk ik dat je daar maar niet teveel energie in moet steken. Lees dit artikel maar eens: http://tweakers.net/nieuws/43213/KPN-sluit-Fiberworld-abonnees-af.html

Voor mij duidelijk dat je deze melding krijgt op de 'overgenomen' Toshiba, als je na een 'schone' installatie met de originele Vista-recovery hebt gedaan, vervolgens met die cd van speedtouch van je moeder aan de gang gaat .....
Hierna heb je voor jou UPC-verbinding namelijk geen andere cd's voor de installatie van internet meer nodig.

Zoals eerder gezegd:
Alles uitzetten,
En dan achtereenvolgens de kabelmodem, de router en tenslotte de laptop.
Dus ook geen 'dongle' of iets dergelijks.
Is bij je hardware de netwerkkaart (draadloos) -driver nu wel goed geïnstalleerd?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je soms de cd van een speedtouch gebruikt om op de laptop te installeren en hiermee te proberen verbinding te krijgen?

Dat zal niet werken, want er wordt met jou Ziggo-kabelverbinding niet gewerkt middels een Speedtouch modem of modem/router combinatie.

Wellicht bij je moeder als zij ADSL heeft .... ????
... inderdaad: Fiberworld is adsl, en dat heb jij niet, dus bij jou werkt de procedure om - via je router - draadloos internetverbinding te krijgen geheel anders
en wat fiberworld betreft denk ik dat je daar maar niet teveel energie in moet steken. Lees dit artikel maar eens: http://tweakers.net/nieuws/43213/KPN-sluit-Fiberworld-abonnees-af.html

Voor mij duidelijk dat je deze melding krijgt op de 'overgenomen' Toshiba, als je na een 'schone' installatie met de originele Vista-recovery hebt gedaan, vervolgens met die cd van speedtouch van je moeder aan de gang gaat .....
Hierna heb je voor jou UPC-verbinding namelijk geen andere cd's voor de installatie van internet meer nodig.

Zoals eerder gezegd:
Alles uitzetten,
En dan achtereenvolgens de kabelmodem, de router en tenslotte de laptop.
Dus ook geen 'dongle' of iets dergelijks.
Is bij je hardware de netwerkkaart (draadloos) -driver nu wel goed geïnstalleerd?

Hey hey
Nee heb geen cd van de speedtouch op de toshiba laptop gedaan.;)
Ik heb alleen op die toshiba laptop de vista weer op gezet, meer nog niet.
Met de internet wacht ik wel tot ik weer thuis ben.:D

dat .... hardware de netwerkkaart (draadloos) -driver nu wel goed geïnstalleerd?
weet ik nog niet daar moet ik thuis nog even naar kijken....

ben onder tussen ook even met mijn moeder's laptop bezig.
ben het helemaal met je een ik vind fiberworld ook kl*te maar dat watjij naar mij stuurde is al een oud bericht 2006....
Maar even goed zijn ze nog erg beroerd hoor....
Ik ben blij dat ik ze niet heb haha.:evil:

Maar ik was gelukkig wel zo slim om speedtouch nie op de toshiba laptop te zetten....
dat begreep ik wel ;):cool:

Als het gelukt is horen jullie het:D

het is nog niet opgelost :S

Ik heb nu de router er tussen uit gehaald en alles opnieuw opgestart,
nu doet internet het wel op mijn pc maar nog niet op haar laptop.
in september komt mijn broer langs, dus hoop dat hij dan kan helpen.

Wil jullie heel erg bedanken voor jullie hulp!!!

Groetjes en fijne dag verder.
Afz Nancy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan