upc internet icm router | verbinding soms niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.hendrickx

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
ik heb sinds kort problemen met internet
ik heb een kabel aansluiting met een motorola modem , daarnaast heb ik een
d-link dir 615 router.
regelmatig heb ik geen verbinding de lampjes op beide apparaten branden dan gewoon
zoals ze moeten.
dan gebruik ik om de verbinding te herstellen upc quickfix en daar komt het volgende uit naar voren : hij zegt dan moet het ip adres vernieuwen opnieuw opstarten en dan moet hij weer werken maar nee hoor niks van dat doet het gewoon niet.
weet iemand wat ik zou kunnen doen, ik word er nl helemaal simpel van
alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je dit nog niet gedaan hebt, doe het volgende.

1. zet álles uit, dus pc's en/of notebooks, de router én de modem (dus van die laatste twee de stroom af!)
2. zet nu eerst het modem aan en wacht enige tijd tot deze volledig on-line is
3. zet vervolgens de router aan en wacht weer even tot deze volledig on-line is voor je (liefst als eerste een bekabelde) pc of notebook aanzet en controleert of e.e.a. goed werkt.

Bij stap één: het kan zijn dat je de modem (dus niet de router) kunt resetten via een klein gaatje waarin je een pennetje (paperclip bijvoobeeld) enige tijd moet drukken terwijl de modem dus nog aan staat.
Doe dat dan eerst, voordat je de modem ook van het stroom af haalt:
- met een pennetje enige tijd (zo'n tien seconden) in het gaatje drukken.
- hierna wachten tot de modem weer is opgestart (kan even duren voordat het signaal met UPC weer tot stand komt ... !!)
- zet hierna een minuutje ook de modem uit.

Handel nu verder vanaf stap twee.

Hoi,

Als je dit nog niet gedaan hebt, doe het volgende.

1. zet álles uit, dus pc's en/of notebooks, de router én de modem (dus van die laatste twee de stroom af!)
2. zet nu eerst het modem aan en wacht enige tijd tot deze volledig on-line is
3. zet vervolgens de router aan en wacht weer even tot deze volledig on-line is voor je (liefst als eerste een bekabelde) pc of notebook aanzet en controleert of e.e.a. goed werkt.

Bij stap één: het kan zijn dat je de modem (dus niet de router) kunt resetten via een klein gaatje waarin je een pennetje (paperclip bijvoobeeld) enige tijd moet drukken terwijl de modem dus nog aan staat.
Doe dat dan eerst, voordat je de modem ook van het stroom af haalt:
- met een pennetje enige tijd (zo'n tien seconden) in het gaatje drukken.
- hierna wachten tot de modem weer is opgestart (kan even duren voordat het signaal met UPC weer tot stand komt ... !!)
- zet hierna een minuutje ook de modem uit.

Handel nu verder vanaf stap twee.

bedankt ik ga het straks gelijk proberen zodra de verbinding weer wegvalt, lukt het niet dan meld ik me weer

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan