Geen internet HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

m@ikel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Ik ben sinds vandaag overgestapt van windows vista ultimate 32 bits naar windows vista ultimate 64 bits, alles werkt perfect behalve mijn internetverbinding, ik heb gewoon een kabel vanuit mijn router rechtstreeks naar de pc lopen, maar hij geeft aan alleen lokaal internet te hebben, ik heb al geprobeerd om nieuwe drivers te installeren van mijn netwerkkaart die in mijn moederbord geintegreerd zit(Gigabyte M61PM-S2) maar die lost mijn probleem niet op.
Via Apparaatbeheer geeft hij onder netwerkadapters mijn netwerkkaart aan als "nvidia nforce network controller" geen driehoekje en er staat dat hij gewoon correct werkt.

kan het zijn dat mijn netwerkkaart niet 64bits compatible is? want k heb wel de 64 bit driver geinstalleerd op mijn pc, die afkomstig was van de gigabyte web site met de bestandsnaam: "motherboard_driver_chipset_nvidia_vistax64.exe"

Ik heb ook mijn router en modem tegelijkertijd gereset ook dit loste het probleem niet op.

Iemand een idee want zonder internet kan ik eigenlijk niet, wie wel tegenwoordig?

Alvast weer bedankt!
M@ikel

Ik ben sinds vandaag overgestapt van windows vista ultimate 32 bits naar windows vista ultimate 64 bits, alles werkt perfect behalve mijn internetverbinding, ik heb gewoon een kabel vanuit mijn router rechtstreeks naar de pc lopen, maar hij geeft aan alleen lokaal internet te hebben, ik heb al geprobeerd om nieuwe drivers te installeren van mijn netwerkkaart die in mijn moederbord geintegreerd zit(Gigabyte M61PM-S2) maar die lost mijn probleem niet op.
Via Apparaatbeheer geeft hij onder netwerkadapters mijn netwerkkaart aan als "nvidia nforce network controller" geen driehoekje en er staat dat hij gewoon correct werkt.

kan het zijn dat mijn netwerkkaart niet 64bits compatible is? want k heb wel de 64 bit driver geinstalleerd op mijn pc, die afkomstig was van de gigabyte web site met de bestandsnaam: "motherboard_driver_chipset_nvidia_vistax64.exe"

Ik heb ook mijn router en modem tegelijkertijd gereset ook dit loste het probleem niet op.

Iemand een idee want zonder internet kan ik eigenlijk niet, wie wel tegenwoordig?

Alvast weer bedankt!
M@ikel

Het kan zijn dat uw computer een IP adres in de verkeerde subnet heeft.

U kunt via de Command Prompt de I.P. adres volledig opvragen. Dit doet u op de volgende manier.

Start > Uitvoeren... > Type "cmd" (zonder haakjes) > Klik op "OK"

U krijgt nu het Command Prompt te zien. Voer in dat scherm de volgende opdracht:
(zonder haakjes)
"ipconfig /all"

Zijn alle adressen aangegeven?
Let vooral op dat de "Default Gateway" & "DNS Server" juist zijn gevuld.
Indien deze niet kloppen kunt u de volgende opdrachten uitproberen.

"ipconfig /flushdns"
"ipconfig /release"
"ipconfig /renew"

mrprozac bedankt voor je reactie!

ik heb zojuist jou stappen ondernomen als ik "ipconfig /all" invoer in command prompt dan staat er niks achter default gateway en het volgende achter DNS Servers:
fec:0:0:ffff::1%1
fec:0:0:ffff::2%1
fec:0:0:ffff::3%1
vervogens de 3 andere commando's ingevoerd de bovenste 2 deden het maar toen ik de onderste invoerde krijg ik na een tijdje een error:
"error while renewing interface local area connection"

Wat is nou mijn probleem? en wat is de oplossing?
Alvast weer bedankt!

mrprozac bedankt voor je reactie!

ik heb zojuist jou stappen ondernomen als ik "ipconfig /all" invoer in command prompt dan staat er niks achter default gateway en het volgende achter DNS Servers:
fec:0:0:ffff::1%1
fec:0:0:ffff::2%1
fec:0:0:ffff::3%1
vervogens de 3 andere commando's ingevoerd de bovenste 2 deden het maar toen ik de onderste invoerde krijg ik na een tijdje een error:
"error while renewing interface local area connection"

Wat is nou mijn probleem? en wat is de oplossing?
Alvast weer bedankt!

Ik denk dat uw computer een vast ingesteld IP adres heeft in plaat van een dynamisch IP adres dat die krijgt van de router (DHCP).

Ik weet niet de stappen van Vista (ben zelf een Xp gebruiker).

Ik heb daarom even op Google gezocht en vondt dit handleiding van Microsoft. Het is wel in het engels.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/help/e070bf7b-6d5e-4f49-b4f7-10aa8d8b11e21033.mspx

Veel Succes.

Ik heb de stappen op de link gevolgd, alles stond al ingesteld zoals het moest nog steeds geen internet dus:(

enig idee?

Ik heb de stappen op de link gevolgd, alles stond al ingesteld zoals het moest nog steeds geen internet dus:(

enig idee?

Sorry ik kan u voorlopig niet verder helpen. Ik gebruik (en wil ook niet) geen Windows Vista.

Mijn excuses.

Ik heb het nog steeds niet werkend helaas,

maar bedankt voor je hulp:thumb:
m@ikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan