problemen met internet op xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter pahuc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pahuc

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
hoi, ik had op mijn vorige computer xp staan, en toen hebben we een nieuwe computer met vista erop gekocht. een proffesional heeft er alles - ook internet - op doen werken.
Maar ik vond xp beter, en heb er weer xp op gezet.
maar het internet werkt niet!!
als ik een verbinding wil opstellen dan vraagt hij allemaal dingen die ik zou moeten hebben meegekregen hebben van mijn provider, maar die heb ik niet.
ik heb er dan weer vista op gezet, en hier werkt het internet wel.
ik hoop dat er een oplossing is !
dank u op voorbaat

Jazeker, zoek in vista naar die provider gegevens (pop en smtp instellingen) en voer die in in XP.

dank u voor die snelle reaktie, waar kan ik die gegevens vinden ?

o.a. in Outlook bij extra, accounts.
Wát precies wil Vista van je weten?

nee ik heb vista en ik wil xp hebben...
maar bij als ik vista opnieuw installeer dan werkt het internet op vista, maar vista heeft geen oulook. alleen maar windows mail.

Was een typefout, ik bedoelde dan ook: wát precies wil XP van je weten.
Vista mail = nagenoeg identiek aan Outlook, dus de schermpjes met informatie v.w.b. accountinstellingen zijn nagenoeg identiek. Je moet dus de instellingen overnemen.
Daarnaast heb je voor alleen een internetsignaal géén instelllingen nodig. Als Windows is geïnstalleerd en er zit een DSL kabel in de ethernetkaart, dan héb je internet.
Mail is een ander verhaal, dáár moet je idd. een paar dingen voor instellen.

De hamvraag is dus (bij geen internet in XP) of de ethernetkaart wel geïnstalleerd is. Wat zegt apparaatbeheer in XP?
Heb je wel signaal maar geen mailmogelijkheden in XP dan gaat het slechts om de providerinstellingen.

Laatst bewerkt:
nee, dat is het probleem, ik heb er xp op gezet, en op internet explorer zegt hij dat er geen verbinding is en of dat ik offline wil blijven of een verbinding wil maken.
het is wel service pack 2... kan dat er iets mee te maken hebben ?

nee, dat is het probleem, ik heb er xp op gezet, en op internet explorer zegt hij dat er geen verbinding is en of dat ik offline wil blijven of een verbinding wil maken.
het is wel service pack 2... kan dat er iets mee te maken hebben ?

ik heb dit ook vaak, ik geef altijd op dat ik via een thuisnetwerk verbonden ben die altijd is verbonden met het internet.

BTW bedoeld u het volgende scherm?
NCW-Internet-Connection.gif

Heb je netwerkkaart driver wel geïnstalleerd?
Dat scherm krijg ik altijd namelijk (in het Nederlands) als ik de netwerkkaart driver nog moet installeren.

Heb je netwerkkaart driver wel geïnstalleerd?
Dat scherm krijg ik altijd namelijk (in het Nederlands) als ik de netwerkkaart driver nog moet installeren.

Bij mij als ik voor het eerst IE opstart, nadat ik driver geinstalleerd heb.
Mja ik gebruik voornamelijk Firefox.

Bij mij als ik voor het eerst IE opstart, nadat ik driver geinstalleerd heb.
Mja ik gebruik voornamelijk Firefox.
Ook wel eens inderdaad, maar dan klik je op annuleren en dan nog iets zodat je het niet meer krijgt en dan sleep ik het van het bureaublad naar de prullenbak.

Ook wel eens inderdaad, maar dan klik je op annuleren en dan nog iets zodat je het niet meer krijgt en dan sleep ik het van het bureaublad naar de prullenbak.

Iik denk dat jij iets anders bedoelt of op een ander keuze afrond.
Kies je dan een procider? Ik nooit gedaan, gewoon LAN kiezen en vervoglens afsluiten, gelijk online via de router.

Iik denk dat jij iets anders bedoelt of op een ander keuze afrond.
Kies je dan een procider? Ik nooit gedaan, gewoon LAN kiezen en vervoglens afsluiten, gelijk online via de router.
Ik ook gewoon LAN.
Maar dan krijg ik bijvoorbeeld keuze als, via modem, bestaand internetverbinding overbrengen et cetera.

Ik ook gewoon LAN.
Maar dan krijg ik bijvoorbeeld keuze als, via modem, bestaand internetverbinding overbrengen et cetera.

Ja maar je had het net over een snelkoppeling die aangemaakt wordt op het bureaublad.
Ik heb dit nooit gehad.

een vriend van mij heeft gezegd dat je gewoon je verbinding kan kopieren naar een map in xp en dat je er dan gewoon op moet klikken en dat je dan een verbinding hebt.
is dat waar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan