website openingsuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

krizzy

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
hi,

ik zou graag een website opstarten met een deel dat enkel een bepaalde tijd van de dag open is...

is dat mogelijk met php (of mischien wel javascript ?)

Groetjes Kriz

:D Always Happy

Ik heb ooit eens vernomen dat dit 200 % onbetrouwbaar is.

Als jij je winkel om 20.00 sluit en ik kom 20.05 aan kan ik de tijd van mijn PC gewoon op 19.00 zetten en kan ik er gewoon in.

Wat je wel kunt doen:
Als je nog een oud PCtje hebt staan wat je niet gebruikt kun je die ombouwen tot webserver waar je winkel op draait.
Als jij je winkel wilt sluiten zet je het PCtje uit en zorg je ervoor dat er een mooie 404 not found tevoorschijn komt. (kun je die 404 pagina gewoon op je huidige hosting zetten).

Als je meer info wilt over het opzetten van de server en de 404 pagina roep je maar ;)

Karim

ik heb een webserver draaien, maar ik kan die 404 pagina niet laten verschijnen omdat ik daarvoor extra kosten zou moeten betalen bij de hosting...

Groetjes Kriz

:D Always Happy

vraag hoe ze het bij het Reformatorisch dagblad hebben gedaan die zijn op zondag ook niet bereikbaar:rolleyes:

@karimbizid:

Dit is niet waar. Als je PHP gebruikt, gebruik je dus een serverside scripttaal en die gebruikt de servertijd, niet de clienttijd. Dat is dus WEL veilig. Je moet dan inderdaad beschikking hebben over een server die PHP ondersteunt.

Een voorbeeldje van een dergelijk script:

PHP:
$hours = date("G");
$openfrom = 8;
$opentill = 18;
if($hours >= $openfrom && $hours < $opentill){
 include('jePagina.php');
} else {
 echo "De website is momenteel gesloten. Kom nog eens terug tussen " . $openfrom . ".00 en " . $opentill . ".00";
}

@karimbizid:

Dit is niet waar. Als je PHP gebruikt, gebruik je dus een serverside scripttaal en die gebruikt de servertijd, niet de clienttijd. Dat is dus WEL veilig. Je moet dan inderdaad beschikking hebben over een server die PHP ondersteunt.

Een voorbeeldje van een dergelijk script:

PHP:
$hours = date("G");
$openfrom = 8;
$opentill = 18;
if($hours >= $openfrom && $hours < $opentill){
 include('jePagina.php');
} else {
 echo "De website is momenteel gesloten. Kom nog eens terug tussen " . $openfrom . ".00 en " . $opentill . ".00";
}

Oké...
Hetgeen wat ik heb gelezen geld dan waarschijnlijk bij het gebruik van javascript.

Weer wat geleerd :D

Bedankt, Ik zal het proberen

Laatst bewerkt:
klopt, refdag.nl is op zondag dicht. volgens mij ook www.reformatorischeomroep.nl, en www.yord.nl.

Toen mijn vader een site opzette, kon hij zijn site sluiten op bepaalde momenten, dat moest hij bij de server in laten stellen o.i.d. Hij gebruikt argeweb.
volgens mij is de php tijd altijd de tijd op de pc van de bezoeker maargoed.., kan anders zijn.

heb je daar nog wat uitleg over? of miss een tut.
lijkt me namelijk veilig.., o.a. bij blokkeren van account voor bepaalde tijd met inlogsysteem

Als je met PHP een tijd opvraagt door een timestamp of wat dan ook, wordt de servertijd en NIET de clienttijd gebruikt.

En zo is het (om maar eens een signature na te doen...)

is dit dan geen php????
PHP:
setlocale (LC_ALL, 'nl_NL');
	$tijd = strftime ("%T");
	$datum = strftime ("%d-%m-%y");

Laatst bewerkt:
is dit dan geen php????

Code:
	setlocale (LC_ALL, 'nl_NL');
	$tijd = strftime ("%T");
	$datum = strftime ("%d-%m-%y");

Ja, dat is PHP... Wat heeft dat te maken met mijn opmerking? De tijd die dan wordt weergegeven is de tijd die de server op dat moment heeft.

hm...
srry dat had ik dus fout.
heb het ff uitgeprobeerd maar klopt wel ja.
thanks iig weet ik tenminste dat m'n site veilig is:P

Je kunt eenvoudig de tijd weergeven door de

PHP:
strftime()

functie. Als je simpelweg de huidige tijd wilt weergeven gebruik je:

PHP:
echo strftime('%H.%M:%S');

Bijv.:

PHP:
<?php
// Je site is 'open' van 9.30 tot 17.00

$curHour = strftime('%H');
$curMinute = strftime('%M');
$openFromHour = 9;
$openFromMinute = 30;
$openTillHour = 17;
$openTillMinute = 00;

if(($curHour > $openFromHour && $curHour < $openTillHour) || ($curHour == $openFromHour && $curminute >= $openFromMinute) || ($curHour == $openTillHour && $curMinute <= $openTillMinute)){
        echo 'OPEN';
        // or include('your_page.php');
} else {
	if($openTillMinute < 10){
		$openTillMinute = '0' . $openTillMinute;
	}
	if($openFromMinute < 10){
		$openFromMinute = '0' . $openFromMinute;
	}
	echo 'GESLOTEN. De site is geopend van: ', $openFromHour, ':', $openFromMinute, ' tot ', $openTillHour, ':', $openTillMinute;
}

?>

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan