Tekst altijd op dezelfde lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

poelske88

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
Ik heb een programma gemaakt met eclipse en op mijn interface zouden enkele lijnen tekst moeten verschijnen, maar met een JLabel (visual editor) krijg ik mijn tekst altijd op dezelfde lijn.

Hoe moet ik dit aanpassen of is er een andere betere manier om die tekst te laten verschijnen (text area ofzo)

Nog een laatste vraag. Ik zou nog een paar extra textfields willen maken maar dit is afhankelijk van wat de gebruiker ingeeft. Bijv. als de gebruiker zegt dat hij 5 getallen moet ingeven , zou mijn programma 5 textfields moeten aanmaken.

Merci

De beste manier zou denk ik zijn, gebruik maken van de bij java ingebouwde Paint methode.

Code:
public void paint(Graphics g){

}

Daarbinnen kan je dan bijvoorbeeld een bepaald aantal textboxen laten tekenen, je kan tekst opzich laten tekenen enz.

De beste manier zou denk ik zijn, gebruik maken van de bij java ingebouwde Paint methode.

Code:
public void paint(Graphics g){

}

Daarbinnen kan je dan bijvoorbeeld een bepaald aantal textboxen laten tekenen, je kan tekst opzich laten tekenen enz.

En hoe kan ik daar dan tekstboxen of tekst in laten zien voor de gebruiker

Merci

Heb je wel eens zonder een grafische editor een programma gemaakt of is het elke keer geweest dat je de textfields zo gewoon in het programma plaatste?

Want je zal dus eerst moeten weten hoe je een textfield opzich kan maken via de code.

Kijk deze code maar eens door, daar staat in hoe je zelf een textfield aan kan maken en hoe je deze toe moet voegen aan je panels.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=358309

In een JLabel mag je heel veel regels tekst kwijt. Je moet alleen zelf aangeven waar de regelovergang moet komen.

JLabel label1 = new JLabel("regel1" + System.getProperty("line.separator") + "regel2");
JLabel label2 = new JLabel("<HTML>regel1<BR>regel2</HTML>");

of wat je ook vaak ziet (maar fout is !)

JLabel label3 = new JLabel("regel1\\nregel2");
'\n' is ook regel overgang maar kan anders zijn op andere OS-en

Als je een GUI-editor gebruikt moet je oppassen dat je label geen vast grootte krijgt anders pas regel 2 er niet in!).

succes.

ps. lees eens de java docs over JPanel en de LayoutManager's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan