Laptop aan tv hangen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik wil de films die op mijn laptop staan afspelen op de tv.
Laptop heeft een s-video en een VGA uitgang.

Nu dacht ik van een scart verloop stekker te gebruiken zoals in de afbeelding of een scart naar s-vhs kabel.
http://www.allekabels.nl/Scart-Kabels/82/325/Scart-Verloop-Stekker.html
http://www.allekabels.nl/Scart-Kabels/82/362/Scart-Kabel.html

gd_main_325_.jpg

gd_new_gd_main_362_.jpg

Weet iemand wat de beste oplossing is en die op alle soorten tv's werkt ?

Laatst bewerkt:
Vertel eens wat voor TV is het heeft die geen DVI of VGA aansluiting ?

Ik weet niet wat voor tv het is want het is voor op vakantie in het hotel te gebruiken en daar daar meestel alleen scart op zit maak ik de meeste kans met een scart aansluiting.

Ik weet niet wat voor tv het is want het is voor op vakantie in het hotel te gebruiken en daar daar meestel alleen scart op zit maak ik de meeste kans met een scart aansluiting.

Dan is de s-VHS >> Scartkabel voor jou het handigst.
Want bij de stekker heb je daarnaast ook weer kabels nodig voor het video- én het geluidssignaal.

En met de scart-vhs kan ik via mijn laptop dan op de meeste tv's mijn films zonder extra software afspelen ?

En met de scart-vhs kan ik via mijn laptop dan op de meeste tv's mijn films zonder extra software afspelen ?

Hoi,

Deze snap ik niet helemaal.
Als je dir films op je notebook kan afspelen doet 'ie dat ook op tv.

Dit las ik op die site.

Scart male naar s-vhs male. 1,5m.
let op !! deze kabel laat het signaal slechts in één richting door, en wel van de s-vhs kant naar de scart plug. geschikt om bv. je dvd speler of videokaart aan te sluiten op de scart ingang van je tv. let er ook op dat de gebruikte scart ingang op de tv geschikt moet zijn voor s-vhs signaal, anders krijg je geen of zwart-wit beeld. in dat geval is een s-video naar composite omzetter nodig.

Laatst bewerkt:
Getest met kabel maar zwart wit beeld.

Hoi,

De kans is natuurlijk groot dat 'vakantie-tv's' in hotels of vakantiewoning ook niet van een kwaliteit zullen zijn dat deze andere dan een scartaansluiting zullen hebben en dat deze w.s.. ook niet s-vhs compatible zullen zijn.
Denk dus dat het niet gaat lukken .... wellicht toch maar DVD-RW's branden en je dvd-speler mee (of zo'n meukding bij de mediamarkt voor drie tientjes :p )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan